Forum, tijdelijk traag ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 23, 2002, 22:56:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 48 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heb net alles vernieuwd aan deze kant, dus kan aan mij liggen, maar is nu het forum wat traag qua response ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joeri

erg traag, vergeten de handrem eraf te halen ?

link naar recent posts werkt niet bij mij

Joeri

PS tegenwoordig gaat het veel sneller dan bij XS(still_in)orbit.

J.A.F._Doorhof

#2
;D
Er is al een mailtje naar Mevers, zal morgen wel opgelost zijn (neem ik aan).

Xsorbit NOOIT meer.
Hier hebben we heel af en toe een probleem, maar dat is altijd binnen een dag opgelost, bij Xsorbit draaide we gemiddeld maar een paar dagen goed in de maand, en geen response op mails etc. etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joeri

#3
ik schreef ook : veel sneller dan bij XSorbit.

Joeri

J.A.F._Doorhof

#4
ooops,

Sorry, heb het even wat te druk gehad, maar snap het nu.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#5
Kort samengevat, het kostte me een half uur om dit gepost te krijgen, dus traag kan je beter vervangen door bijna totale stilstand   :-[

J.A.F._Doorhof

Het gaat hier redelijk tot langzaam.
De pagina's oproepen duurt een seconde of 5-6 en dan plop staat het er.

Ik neem aan dat het morgen opgelost is.
Heb net een backup gemaakt, dus als het morgen mis gaat hebben we alles van tot een uur geleden nog.

Wat heb ik vervangen ?
We hebben er nu ipv een wingate PC een router van Draytek er tussen staan (bieden we onder te koop ITC aan voor weinig), en dat blaast eroverheen, wist niet dat ADSL zo snel kon  ;D, vandaar dat ik even hier over twijfelde. (ook weer uitgelegt, en wat schaamteloze reklame gemaakt voor onze NIEUWE ROUTERS !!!!  ;D).
Was eigenlijk alleen om te testen opgezet, maar er blijft er nu mooi één staan. Is wel leuk om te vertellen:
Ik had altijd een download snelheid van ongeveer 44kb/sec, dat is nu 55kb/sec, en waar ik helemaal vrolijk van wordt is de upload snelheid, waar hij vroeger bleef steken op 5kb/sec  ??? is hij nu netjes 13,9 kb/sec. We gebruiken een ADSL-BASIC abbo.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#7
Frank,

Je maakt me gek met die lekkere getallen.
Die upload van 5 kb/s van vroeger daar zou ik bijna een moord voor doen.
Ik hoop dat het een beetje opschiet met kabel bij ons.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#8
Ja Robert...

Veendam nog niet? En Noordbroek dan? Potver! Ik KAN NIET ZONDER snel internet...


Robert

#9
SiR-ROUND,

Veendam wel ;D. In Veendam kun je kabel krijgen via Netvisit. In Noordbroek weet ik het niet.
Het schijnt dat je niet eens normaal kabel tv kunt krijgen op sommige plekken daar. Dus hou rekening met een schotel :).


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#10
Hee, ff dimmen! Toevallig heeft ons huis kabel! ;D

Maar zover ik weet levert Essent het internet in de regio...

SiR-ROUND

#11
HMMM... Netvisit...

Quoteo onbeperkt toegang tot internet
o twee e-mailadressen
o 15 Mb schijfruimte voor uw e-mail
o huur van het kabelmodem
o 2 GB (2048MB) vrij totale dataverkeer (per maand)
o tussen 01.00 en 05.00 uur gratis internet
o 10 Mb schijfruimte voor uw eigen website
o abonnementskosten: € 44,92 per maand (99 gulden)
o extra dataverkeer (boven 2048 Mb): € 0,022 (5 cent) per Mb
o eenmalige aansluitkosten: € 45,38 (100 gulden)
o borg kabelmodem: € 56,72 (125 gulden)
o indien uw thuiscomputer nog niet is voorzien van een ethernetkaart, kan deze door Netvisit en SKV worden geleverd en geinstalleerd (prijs inclusief installatie: € 90,76 (200 gulden)).

De voorwaarden zijn niet erg best Robert...

En dit:

onbeperkt toegang tot internet

+ dit:

tussen 01.00 en 05.00 uur gratis internet

??? Toch een telefoonmodem?

J.A.F._Doorhof

#12
Betaal je dan geen vast tarief ?
Of is dat VERKEER gratis tussen 01:00-05:00 ?

Je haalt alleen al 2 GB op dit board  ;D.

Dit board wordt trouwens binnenkort omgezet naar SQL database, is stabieler en kan de groei wel aan  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#13
SiR-ROUND,

You've done some research I see ;D.

Jij hebt het stukje te pakken van de High Profile, 2 GB. Ik ga voor de Low Profile van 1 GB (nu maar hopen dat ik dat red met die 1 GB, o.a. door dit forum (positief bedoeld) ;D).
Je betaalt een vast tarief van € 34 gulden bij een Low Profile en € 44 gulden bij een High Profile abonnement.
Zo zit het in elkaar.
Ik vind het eigenlijk een beetje misleidend die gratis verkeer tussen 1.00 en 5.00, want je betaald toch al het vaste tarief per maand, maar volgens mij proberen ze te zeggen dat wat je tussen 1.00 en 5.00 download niet wordt afgetrokken van je 1 of 2 GB limiet.

Voorwaarden zijn goed genoeg voor mij. Het is in ieder geval stukken beter dan met een 33k6 modem ;D.

Als je niet genoeg hebt aan 1 of 2 GB dan neem je toch een Business Profile van 6 GB, kost ook wat meer ;). Als je het kunt krijgen in Noordbroek, ik betwijfel dat.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#14
Ik hou niet van beperkingen...

Fair use is the way to go...

En een homepage ruimte van 10 Mb zet ook geen doden aan de zeik...

Maar vanaf een 33k6 modem naar kabel dat zou je moeten merken...

Ik heb ook een zwaar wantrouwen tegen kabelinternet, opgelopen door Casema... Wat een troep was dat, trager dan traag...

Heb nu fast ADSL en ben strontverwend...

 8)

Voor zolang het nog duurt...

Selmar_Cleef

#15
Bij kabel denk je in het begin "WOAH".
Na een weekje begint het toch al weer te wennen, de snelheid. Als een site eens een keer niet zo snel laadt dan begin je weer met schelden net als je deed bij een inbel lijn ;)
En 2 GB datavekeer zit je zo aan. Vooral als je net kabel hebt surf je veel meer en download je ook meer zoals demo's van spellen of programma's. Ook grafische websites helpen hierbij, surf maar eens een paar uurtjes rond op de site van NASA met hun mooie en schermvullende foto's.

J.A.F._Doorhof

#16
Als we je maar niet hoeven te missen Sir-Round, dat zou eeuwig zonde zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#17
Aaaahhhh, even een traantje wegpinken... :'(

Wat mooi Frank!  ;D

Missen nee, ik KAN NIET ZONDER internet...

Selmar, ik heb al sinds het begin van ADSL een verbinding via deze geweldige "afgeknepen" techniek en sinds een tijdje heb ik zelfs de $$$ neergelegd om de fast variant te krijgen... max. 1024 down dus, terwijl er andere aanbieders zijn die 8Mb geven voor de zelfde prijs... Nu was XS4all in onderhandeling met BBnet(de provider van Cistron zeg maar), alleen hoor ik daar nu nog maar weinig van...

Anyway, geen idee of het ooit komt daar in het Noorden... KPN had als voornemen om Eind 2002 volledige dekking te geven dacht ik... Go figure, het liefst willen ze er niks meer mee te maken hebben...

De kabel via Casema was echt zo slecht, trager dan de traagste analoge telefoonmodemverbinding en dat ook nog eens via de compoort...

Maar goed... Stel dat ik kabel krijg daar, dan zijn de voorwaarden waarschijnlijk slechter dan bij ADSL, en het ergste is nog het evt. delen van de bandbreedte. Dat laatste is toch echt mooi aan de ADSL techniek: vaste oprit tot aan je provider...

Eigenlijk was/is de enige klacht bij XS4all de pingtijden... Die kunnen lager volgens mij... Vreemd is ook dat ik betere tijden krijg bij Britse en Duitse gameservers dan bij XS4all...

En natuurlijk dat KPN ertussen zit, wat klooien die aan zeg... Ik heb in het begin moeite gehad omdat het zo vers was, maar ook dat upgraden van abonnement laatst duurde 3 maanden(!)...

Ik heb altijd nog Satellietinternet achter de hand(tegenwoordig down en uplink/stream)... Ware het niet dat je ping het je onmogelijk maakt om te gamen volgens mij... Up/down kost je zonder omzetting (analoog radiosignaal) al een kwart seconde, daar komt nog eens digitale omzetting bij, dus een halve seconde lijkt me reeel qua ping... Het is nog wel meer denk ik, want het signaal is up al die kwart seconde onderweg, maar voordat je iets terug ontvangt moet het signaal diezelfde weg terug... Damn al een halve seconde zeker...

Enig idee hoe vaak je dan gefragged wordt??? ;D

Frank, jij bent gek op sniperen toch? Zie je het voor je?

Lijkt wel of je met blanks schiet... :'(

J.A.F._Doorhof

#18
Ach sniperen is mijn lust en mijn leven zullen we maar zeggen  ;D, nu alleen nog een keer tijd vinden om on-line te gaan spelen.

Maar elke keer als ik wat tijd heb, dan komt er wel weer wat tussen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#19
Yep, das lastig he? Ik zie mijn kans altijd schoon tijdens m'n oppasdagen als de kleine slaapt e'n/of 's avonds als de vrouw uit aan het sloeren is en de kleine wederom slaapt...

 ;D

Tegenwoordig Giants Citizen Kabuto online, omdat ik dat spel bij de Audigy kreeg... Best geinig, jammer dat het geflopt is... Verder natuurlijk trouw TFC(half life)

Ben een teamplayer ;)

Robert

#20
SiR-ROUND,

Ik heb hier 300 meter van mijn huis af iemand wonen die ADSL heeft via Planet.
Dus misschien toch nog goede hoop voor Noordbroek ADSL :).


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#21
Jippie!

SiR-ROUND

#22
Tis weer helemaal mis met het forum qua snelheid...

Ik kan soms niet eens in een topic komen(not found)...

Staat er iets af te taaien?

eduard

#23
ja het is niet echt snel en ik kan al een aantal dagen niet bij de recent topics komen. :(

J.A.F._Doorhof

#24
Ik heb opdracht gegeven om in de loop van de week de omzetting te doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"