Forum, tijdelijk traag ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 23, 2002, 22:56:20

Previous topic - Next topic

chansig and 32 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Huh ?

Leg uit aub.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Frank,

Ik vind het met de snelheid wel meevallen. Alleen als hij wil laden dan wordt er ergens op gewacht (duurt 2 a 3 seconden) en dan verschijnt de pagina.
Ik heb wel soms dat als ik in een topic zit dat en ik wil terug naar www.HTforum.nl (niet met de Vorige knop) of een ander gedeelte van het forum dat ik een melding krijg dat de pagina of server niet beschikbaar is.
Ik doe dan maar Vorige en dan probeer ik het weer en dan werkt het meestal wel goed.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

De eerste laadtijd van het forum is nu inderdaad langer, maar dat is logisch, hij moet nu de toegang verkrijgen tot de database, en dat hoefde met de vorige versie niet meer.

De topic replyen en oproepen gaat nu stukken sneller, dan voorheen.

De 404 fouten zie ik ook heel af en toe voorbij komen, de provider is aan het uitzoeken wat dat kan zijn. Als het goed is gaan we bij voldoende sponsoren over naar een eigen server, dan zijn er zeker geen fouten meer. Maar tot die tijd vindt ik het nu echt perfect gaan qua snelheid en response. Maar ja ik draai met ADSL, ik weet niet hoe het is met een modem.

MvrGr.
Frank

PS.
Vondt het gewoon een beetje vreemde manier van posten, en snap het ook niet, vandaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Frank,

Oke, dat is dan duidelijk.
Nu ik weet wat het is kan ik met een gerust hart forummen (nieuwe werkwoord ;D).
Met kabel vind ik de snelheid meer dan redelijk te noemen tot zeer goed (ik zal ook nog wel in een roes zitten vanwege het verschil in snelheid t.o.v een modem;D). Met de modem heb ik gelukkig niet meer te maken (afgelopen weekend wel :().


MvrGr.
Robert

The Foundation

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 18, 2002, 19:08:25Huh ?

Leg uit aub.

MvrGr.
Frank

ik heb minstens 5seconden nodig om een topic of categorie te openen.
ik heb ADSL (belgie)

soms krijg ik een bepaalde pagina niet , ik moet dan even "refrech" doen , en dan lukt het
dus (2x 5seconden)

Op dvdforum krijg ik alle paginas in minder dan 1sec.

J.A.F._Doorhof

Da's vreemd hier gaat het wel snel.
Ik krijg heel af en toe, een kan pagina niet vinden, en een refresh helpt dan inderdaad. Wat de oorzaak daarvan is weten we niet, maar dat gebeurt hier gemiddeld één keer per week.

Is het sinds kort zo ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

dit forum heb ik altijd al traag geweten ...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Het is onder meer afhankelijk van de drukte ('s middags en eind van de avond), en ook van het aantal topics, heb ik het idee.

Groetjes,
Oscar

The Foundation

Quote from: MrPink on June 19, 2002, 21:00:49Het is onder meer afhankelijk van de drukte ('s middags en eind van de avond), en ook van het aantal topics, heb ik het idee.

Groetjes,
Oscar

ik zit hier op de kalme momenten ...JAF doorhof weet dit wel denk ik  ;D

Robert

Frank,

Snelheid is sinds gisteravond goed tot zeer goed. Houden zo !
Voor alle mensen, ik heb kabel. No more modem ;D.


MvrGr.
Robert

Spacebass

Jij bent een gelukkig mens...houden zo..  PV verdient  ;D

Robert

Spacebass,

Hopelijk ook gelukkig.
Omdat je ook een Infinity liefhebber bent, PV ;D.


MvrGr.
Robert

MdB

Ik weet niet of het aan mij ligt of mijn provider of iemand anders, maar is dit forum nou traag aan het worden met laden van pagina's of niet?

Ik weet dat er ingelogd moet worden op de SQL-server en dat kost tijd. Maar het welkoms pagina is redelijk snel maar de andere pagina's krijg ik regelmatig time-outs. Het aantal gebruikers on-line maakt niet uit zo te zien.

Zijn er anderen die ook time-outs krijgen met het laden van pagina's van dit forum de laatste tijd?
Beter duur dan niet te koop.

Robert

MdB,

Yep, me too.
Het valt mij vooral op als je wilt doen MARK ALL AS READ.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Klopt hier ook.
Mailtje is al verstuurd.
Zal Maandag wel weer opgelost zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

En het is inderdaad opgelost. Nu loopt het weer lekker.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Sinds gisteren vind ik het weer traag...

Vooral iets posten duurt bijna een minuut...

En ik moet er nog zo veel!

 ;D

PM

Het is de de laatste dagen inderdaad niet echt snel meer.. Nog wel werkbaar, maar toch jammer...
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

We zijn ermee bezig.
Het probleem is dat ik nog steeds sponsoren zoek voor de switch naar de eigen server.

Als die er in November nog niet zijn gaan we alsnog over. Mevers gaat nu kijken of we op een snellere server tijdelijk kunnen staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Top! Er wordt meteen aan gewerkt goed zo!
Groeten, Peter

MdB

Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Maandag gaan we over.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Dat checken we uiteraard maandag meteen Frank. Ik heb kabel en ben dus wel wat snelheid gewoon. Dit forum is soms ergerlijk straag met af en toe nog een time-out erbovenop. Ik begrijp goed dat jij er niet veel aan kan doen en dat eraan gewerkt wordt. Mooi!

J.A.F._Doorhof

Het is nog niet een eigen server, maar we gaan wel naar een zgn PRO server, de problemen komen volgens mij nu weg uit het feit dat de DB ergens anders staat dan het forum zelf.

De snelheid is namelijk zeer snel, maar inderdaad veel time-outs, en pauzes vooral bij de index pagina.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"