1 kanaal "kapot"

Started by Jean Pierre, May 12, 2005, 18:27:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Pierre

Ik vond laatst op zolder weer een oude pioneer terug de sa-6300 echter doet 1 kanaal het niet kan iemand mij hier mee helpen??

Quote
SA-6300 & SA-6500

The SA-6300 (pictured) and SA-6500 were Pioneer's entry-level integrated amps in the mid-1970s.  The SA-6500 was rated at 25 watts per channel.  Interestingly, this amp had the same low intermodulation distortion and total harmonic distortion specs as the top-of-the-line SPEC-2 amplifier, 0.1 %.  So, while the buyer of this amp couldn't afford a SPEC-2, he could boast it had the same specs!


Peerless Monster

Ja hoor.
Heb je hem al opengeschroefd?
Kijk of er zekeringen inzitten (je weet hoe ze er uit zien??).
Draadje los naar het ene kanaal wat het niet doet.
Vaak gewoon ff standaard boerenverstand gebruiken als je er naar kijkt.
Probeer de lijntjes op het printplaat (PCB) te volgen en een iets 'raars' te ontdekken.
Een condensator die bol staat bijvoorbeeld of een zwarte schroeiplek oid...
Maak een foto ervan en stuur hem op...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Pierre

#2
http://members.chello.nl/j.wit33/Zekering.jpg Als zo'n ding een zekering is :P heb ik 2 van die staafjes waar  het draadje in is geknapt :( Kan ik hier gewoon ELKE willekeurige zekering in stoppen?

Nog bedankt!

Mvg,

edit:

Edit, wat denke jullie.. Wat zal beter klinken deze als "eindversterker" of gewoon me eigen marantz?

Peerless Monster

Ja idd dat is een zekering, maar daar staat een waarde op als het goed is.
Je moet gewoon met de kapotte zekering (als je het niet zeker weet allemaal) naar de electronia zaak gaan.
Als het goed is zijn ze allebei door gebrand?
Ze komen ook altijd in paartjes...

MAAAAR er is wel wat aan de hand als de zekering kapot is.
Er is namelijk wat meer aan de hand. Ze branden nml. niet zomaar door...
Maar het is natuurlijk wel te proberen.
Moet je wel alleen reserve zekeringen kopen (kosten geen drol).

Grtz,
Rens

PS ik ken deze niet echt. Maar ik vermoed dat de Marantz wat muziekaler is...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Pierre

hmm ok. Maar wat ik me altijd afvraag.. wat verstaan jullie onder een electronica zaak..  karwei oid  :-[ of zoiets als conrad( want zown soort winkel heb je hier niet in de buurt :( ) Ik weet niet wat er verder mee aan de hand is, we hadden hem tijd terug gekregen en toen was het al zo!

mvg,

Audiotwin

Quote from: Jean Pierre on May 12, 2005, 22:49:53
hmm ok. Maar wat ik me altijd afvraag.. wat verstaan jullie onder een electronica zaak..  karwei oid  :-[ of zoiets als conrad( want zown soort winkel heb je hier niet in de buurt :( ) Ik weet niet wat er verder mee aan de hand is, we hadden hem tijd terug gekregen en toen was het al zo!

mvg,

Geen Karwei of Gamma,hier in Zaanstad heb je een klein zaakje die alle onderdelen zoals weerstanden etc verkoopt.Conrad is een postorder-bedrijf die ook vele onderdelen verkoopt maar is er geen radio/tv zaak met een eigen reparatie-dienst in jouw buurt,die hebben vaak ook wel wat.Of gouden gids of iets dergelijks.Succes.

Arjan
Tevredenheid!!!

BOUBOU

Wanneer je in de buurt van Arnhem woont, wat waarschijnlijk niet zo zal zijn, kun je het proberen bij RadioPiet

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub