Welke hoofdtelefoon hebben we

Started by graafke, May 10, 2005, 19:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik gebruik mijn hoofdtelefoon:

Zeer vaak
49 (22.9%)
vaak
25 (11.7%)
regelmatig
63 (29.4%)
bijna nooit
46 (21.5%)
nooit
31 (14.5%)

Total Members Voted: 210

whittey

#50
Ben nu in het bezit van een Sennheiser 280 PRO, tis wel w88 op 5 december eer ik em mag beluisteren

Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

Gebruiker 003

Die heb ik ook 8) Bevalt erg goed. Ben benieuwd wat zo'n CEC nou precies toevoegt.


Wat hij toevoegt ? helemaal niks !

Maar goed dat zegt natuurlijk nog niks. Het is echter altijd heel erg lastig om aan te geven wat het nu doet. Ik kan alleen maar zeggen dat de mensen die altijd zeggen dat een hoofdtelefoon nooit kan klinken zoals een goed stel speakers, volstrekt ongelijk hebben. En als ik hem een tijdje niet op heb gehad en ik luister een avond dan komt er maar een ding in me op: dit kan eigenlijk niet. De combinatie tussen versterker en hoofdtelefoon is gewoon heel erg goed. Wat mij in ieder geval opvalt is onopvallendheid van het geluid, controle van de speakers, autoriteit, spannende weergave, betrokkenheid bij de muziek, serene rust in de muziek. Overigens had ik wel moeite om de kabel te vinden die dat allemaal eruit wist te halen. Hoofdtelefoonweergave is een ander hoofdstuk dan speakerweergave en ik krijg de indruk dat het laten klinken van een klasse A versterker ook een ander hoofdstuk is. Bij toeval kwam ik op de prefer MGK-18, en waarbij er, na lang zoeken, ineens de klik was. Het CEC en HD650 stel is duidelijk verliefd op elkaar  :D

JCL

Ik heb al best een lange tijd een Sennheiser HD200, gekocht nadat ik oorlog heb gevoerd met mijn broer, van hem moest de muziek helemaal uit als hij moest leren... Opzich wel begrijpelijk, maar een beetje overdreven als ik op de 3e verdieping zit, hij op de 1e en je nauwelijks wat hoord behalfe wat hele kleine trillingen. Anyway, toen maar de moeite genomen om de €60 uit te trekken en moet zeggen, is een top apparaat. Nu is mijn broer het huis uit en gebruik ik m vrij weinig.

Charlemagne

De Sony MDR-CD3000. Erg tevreden hierover. Maak zelf geluidsopnames en is een uitstekende monitor headphone.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hifiman

Quote from: whittey on November 26, 2005, 08:37:19
Ben nu in het bezit van een Sennheiser 280 PRO, tis wel w88 op 5 december eer ik em mag beluisteren


sinds een uurtje heb ik dezelfde   :D
Ik moet officieel even wahten tot de kerst met luisteren  ;D

marcelvandekamp

hi,

STAX alpha pro. gebruik em al 15 jaar, zeer geluid, snel, en zit erg comfortabel. Gebruik deze tegenwoordig bij
de PC. (het is geen electrostatische)
met vriendelijke groet,

marcel

Staaled

Sennheiser HD-600 en Etymotic 6i in ear phones.
Beiden op de MP3speler.
Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Point7

Ik heb de Sennheiser HD265 waar ik best tevreden over ben. Heb graag diepe tonen. Binnenkort heb ik ook een HEED Canamp koptelefoon versterker.


CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

MaxxMark

#58
Eerst had ik een Sennheiser HD-570
<link dood>

Tot ik het spuugzat was om om het jaar (ongeveer) mn kabeltje te vervangen vanwegen een draadbreuk bij de hoofdtelefoon zelf.

Toen heb ik een HD-595 gekocht


welke een toch een zeer grote verbetering was op de hd570.

Ik gebruik zelf mn koptelefoon dagelijks als ik achter mijn pc aan het werk ben.

Ik gebruik hem maar heel soms om film te kijken. (maak liever gebruik van mn speakers en sub  8))
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Jurgen79

He da's grappig. Ik heb nu zelf al een jaar of 5 een HD-570 en stond op het punt om een HD-595 aan te schaffen. Eigenlijk ben ik best tevreden over de 570 en ben dan ook erg benieuwd wat de grote verbeteringen zijn bij de 595.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

MaxxMark

Quote from: jslender on December 17, 2005, 10:29:08
He da's grappig. Ik heb nu zelf al een jaar of 5 een HD-570 en stond op het punt om een HD-595 aan te schaffen. Eigenlijk ben ik best tevreden over de 570 en ben dan ook erg benieuwd wat de grote verbeteringen zijn bij de 595.

:) Ik ben echt _erg_ tevreden over de 595. Het verschil is zeer duidelijk te horen. Ik vind zelf dat de koptelefoon wat meer detail in het hoog heeft (niet té veel) en het laag is net weer iets lager.

Daarnaast is de koptelefoon zelf wat 'robuuster' en zit heerlijk :)

Ook vind ik het aansluitpunt een grote verbetering. Het is geen microjack plug meer, maar zit enigszins vast in de koptelefoon (hij is nog wel relatief eenvoudig te vervangen) wat voor mij erg belangrijk was aangezien bij mij het kabeltje altijd bij de microjack aansluiting stuk ging.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Bart S.

#61
Sennheiser HD 575. Een prettige hoofdtelefoon met goed geluid en ook na langdurig gebruik is het draagcomfort nog OK. Ik gebruik hem zo nu en dan.
De hoofdtelefoon oogt trouwens hetzelfde als de 570, maar wat nu precies het verschil is?

Jurgen79

Ik kon het toch niet laten om maar zo'n mooie HD-595 te bestellen ;D Kan de 570 voor de computer gebruikt worden ;)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

RonnieW

Hallo,

ik ben in het bezit van de sennheiser HD 580 precision. Nu is er in het snoer een kabelbreuk ontstaan.

Zijn deze snoeren los te verkrijgen. Zijn er mogelijk betere alternatieven verkrijgbaar?

Ben trouwens zeer tevreden over de hoofdtelefoon. Enige nadeel is dat het een "open systeem" is, de buitenwereld geniet vaak mee. Ik kan via via ook aan de HD 250 linear komen, een "gesloten systeem", is deze van dezelfde geluidskwaliteit?.

Ronniew.

Hans v O

#64


Ik had de Sennheiser HD-580 precision en heb vandaag mijn HD-650 binnen gekregen die ligt nu lekker in te spelen.
Eerste ervaringen zijn diepere/strakkere bass, meer detail en stemmen klinken "echter" meer live.

Ik sluit de koptelefoon nu rechtstreeks aan op mijn Marantz SR-8500.
Maar ben nog van plan om er een "Musical Fidelity X-Can v3" en een "Cardas Headphone Cable" bij te kopen vanwege de vele goede recensies en ervaringen die ik over die combinatie lees.

URLs

Sennheiser HD-650
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/09969

Musical Fidelity X-Can v3
http://www.musicalfidelity.com/mf/en/Products/SmallX/SXCANV3

Cardas Headphone Cable
http://www.cardas.com/content.php?area=products&content_id=15&pagestring=Headphone

QuoteZijn deze snoeren los te verkrijgen. Zijn er mogelijk betere alternatieven verkrijgbaar?

Probeer bovenstaande link eens van de Cardas Headphone Cable.
Dit is een van de alternatieven voor de stock cable.
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

beunky

Quote from: RonnieW on December 27, 2005, 12:35:31
Hallo,

ik ben in het bezit van de sennheiser HD 580 precision. Nu is er in het snoer een kabelbreuk ontstaan.

Zijn deze snoeren los te verkrijgen. Zijn er mogelijk betere alternatieven verkrijgbaar?

Ben trouwens zeer tevreden over de hoofdtelefoon. Enige nadeel is dat het een "open systeem" is, de buitenwereld geniet vaak mee. Ik kan via via ook aan de HD 250 linear komen, een "gesloten systeem", is deze van dezelfde geluidskwaliteit?.

Ronniew.

Een HD 250 is echt VEEL minder goed... dat hoor je heel duidelijk :)
Vervangende snoeren zijn prima te verkrijgen :)
Ik zou zelf geen alternatief kiezen om de simpele reden dat die kabels vaak veel stugger zijn dan de standaardkabels, je zult daarmee echt meer last hebben van ruis en zo doordat het 'schuurt' als het ware... hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel :)
Daarnaast vind ik die kabels voor hoofdtelefoons niet in verhouding staan tot de prijs (een betere hoofdtelefoon is vaak een effectievere upgrade, of een betere hoofdtelefoonversterker).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

RonnieW

Enig idee wat zo'n hoofdtelefoon versterker Musical Fidelity X-Can v3 moet kosten?

RonnieW

citac

Enige jaren een Sennheiser HD-580 in bezit gehad.
Kan het nergens meer vinden , als excuus een HD-650 gekocht  ;D
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

beunky

#68
Quote from: RonnieW on January  2, 2006, 15:34:04
Enig idee wat zo'n hoofdtelefoon versterker Musical Fidelity X-Can v3 moet kosten?

RonnieW

375 euro, als je de losse voeding er bij wilt dan betaal je daar ook nog eens 375 euro voor.
Persoonlijk zou ik in dat geval kiezen voor een CEC hoofdtelefoonversterker.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Hans v O

Quote375 euro, als je de losse voeding er bij wilt dan betaal je daar ook nog eens 375 euro voor.
Persoonlijk zou ik in dat geval kiezen voor een CEC hoofdtelefoonversterker.

Dus je bedoeld dat je in combinatie met de HD-650 een CEC versterker zou pakken ipv een X-Can v3?
Je hebt dus ervaring met de 2, wat zijn je bevindingen en waarom zou je de CEC preferen over de X-Can v3?

groetjes Hans
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

beunky

Quote from: KillerHVO on January  2, 2006, 22:06:20
Dus je bedoeld dat je in combinatie met de HD-650 een CEC versterker zou pakken ipv een X-Can v3?
Je hebt dus ervaring met de 2, wat zijn je bevindingen en waarom zou je de CEC preferen over de X-Can v3?

groetjes Hans

Nee, ik bedoel dat je indien je én de losse voeding én de X-Can V3 zou nemen, je beter een CEC kunt nemen.
De reden is dat ik de CEC beter vind klinken dan de X-Can V3 met losse voeding, de losse voeding vind ik het geld niet waard dus ;)
Maar als je er toch zoveel voor over hebt kun je mijns inziens beter de CEC kiezen :)
Ik vind de X-Can V3 niet slecht hoor, absoluut niet. Voor 375 euro een hele mooie keus!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Hans v O


Owkee dan is dat duidelijk  ;D
Ik weet niet wat de CEC maar ik vind €375,- meer als genoeg voor een koptelefoon versterker, ik ben tenslotte maar een arme student  ;)
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

ajbeefde

Sinds 17 december jl een Ipod video in m'n bezit met de standaard dopjes die bijgeleverd worden, hier werd ik dus een beetje "gek" van tijdens m'n muziek downloaden etc.... 

Dus gisteren maar een "echte" aangeschaft en wel de Sennheiser 485, wat een nwe wereld gaat er open voor m'n oren :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Gebruiker 003

De CEC kost 899 Euro dus dat is een boel geld. De MF is zeker een heel mooie hoofdtelefoonversterker en ook een heel goede keus zoals Beunky al aangaf.

Als je een CEC koopt, dan zeker even upgraden met een KEMP hi powercord. Scheelt echt een hele boel! Zoek er ook een goede interlink bij. Ik zou van een uitermate doorzichtig geluid waarin in de goede zin des woords niets meer opvalt en er een soort van authenticiteit in het geluid onstaat. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een vrij rustige interlink die gemaakt wordt bij Goossen en Swagerman in Den Bosch. Ik heb nu echt een heel mooi alternatief voor mijn speakers als ik avonds even "gas wil geven".

Hans v O

#74
Omdat hier veel mensen op het moment koptelefoons bespreken, plaats ik onderstaand stukje hier.
Willen jullie het toch liever bij problemen, feel free to move it!

Omdat de oorkussens op mijn nieuwe HD-650 nog wat "stijf" zijn, besloot ik ze even om te wisselen met die van mijn oude HD-580.
Als je die dingen eraf klikt zie je de driver te zitten en een soort vlies/membraan, dat is bij mijn HD-580 helemaal strak/vlak.
Maar bij mijn gloednieuwe HD-650 is datzelfde membraan hobbelig en zitten er deukjes in? is dat normaal, of kan iemand dat verklaren?

Ik laat mijn HD-650 ongeveer 15uur per dag inspelen, dit heb ik toen met mijn HD-580 niet gedaan.
Het kan toch niet zo zijn dat de koptelefoon te lang speelt ofzo want het zet eruit of het membraan te warm is geworden is daardoor is gaan "inkrimpen" ofzo.

Het geluid is echter normaal (voor zover ik dat kan beordelen, heb geen ervaring met een HD-650)
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650