Welke hoofdtelefoon hebben we

Started by graafke, May 10, 2005, 19:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik gebruik mijn hoofdtelefoon:

Zeer vaak
49 (22.9%)
vaak
25 (11.7%)
regelmatig
63 (29.4%)
bijna nooit
46 (21.5%)
nooit
31 (14.5%)

Total Members Voted: 210

graafke

Eens kijken wat we allemaal voor hoofdtelefoons hebben  ;D
Als hoofdtelefoon heb ik een dj versie perfect instelbaar, ik bezit de:

Numark PHX

Hier zaten 3 soorten kabels bij en 2 soorten earpads....perfect...

Alleen gebruik ik hem zeer weinig hoe is dit bij jullie?


DeKleef

Ik gebruik mijn hoofdtelefoon altijd op werk, nadat ik eerst 40 euro had neer gelegd voor een sennheiser HD 497 nadat ik eerst een ouder model van de HD465 had versleten. Maar wat een verschil.... wat een bagger kwaliteit vond ik de 497, veeeeeeeeels te veel bas. Heb hem nu maar aan mijn vriendin gegeven en die is er erg blij mee. Heb nu een philips SBCHP200/00, waar ik geloof ik 15 euro voor betaald heb. Ik luister hier met veel plezier naar en hij zit erg lekker.
It's easy to run away.

garmtz

"Ik gebruik een Stax Lambda Nova Classic, met bijbehorende Stax SRM-3 klasse A "energizer" (versterker). Het is een elektrostatische hoofdtelefoon (of "Earspeakers", zoals Stax ze zelf noemt) en een van de allerbeste ter wereld, met een extreem gedetailleerd en transparant hoog, een midden dat nooit scherp is en een enorm diep en strak laag. Ook is de hoofdtelefoon comfortabeler dan je op basis van het design zou denken, dus je kunt hem uren dragen zonder last te krijgen van je oren. Probleem is dat de hoofdtelefoon ZO veel laat horen dat je ook gelijk hoort hoe goed of slecht je bron nou eigenlijk ECHT is..."



Heerlijk, citeren vanaf je eigen homepage... ;D

Ik gebruik hem niet meer vaak, maar deed dat eens wel. Zal wel weer komen als ik in mijn woning weer wat meer mijn draai heb gevonden. Met de Stax kun je echt magische momenten meemaken, dat je als het ware 'wakker wordt' na een CD en echt even in een andere wereld bent geweest. Gaat op zich met iedere hoofdtelefoon, maar de Stax is zo gedetailleerd en vrij van kleuring, dat je gewoon echt IN de muzikant kan kruipen zo lijkt het...

DeKleef

Quote from: Garmt on May 10, 2005, 21:41:04
"Ik gebruik een Stax Lambda Nova Classic, met bijbehorende Stax SRM-3 klasse A "energizer" (versterker). Het is een elektrostatische hoofdtelefoon (of "Earspeakers", zoals Stax ze zelf noemt) en een van de allerbeste ter wereld, met een extreem gedetailleerd en transparant hoog, een midden dat nooit scherp is en een enorm diep en strak laag. Ook is de hoofdtelefoon comfortabeler dan je op basis van het design zou denken, dus je kunt hem uren dragen zonder last te krijgen van je oren. Probleem is dat de hoofdtelefoon ZO veel laat horen dat je ook gelijk hoort hoe goed of slecht je bron nou eigenlijk ECHT is..."



Heerlijk, citeren vanaf je eigen homepage... ;D

Ik gebruik hem niet meer vaak, maar deed dat eens wel. Zal wel weer komen als ik in mijn woning weer wat meer mijn draai heb gevonden. Met de Stax kun je echt magische momenten meemaken, dat je als het ware 'wakker wordt' na een CD en echt even in een andere wereld bent geweest. Gaat op zich met iedere hoofdtelefoon, maar de Stax is zo gedetailleerd en vrij van kleuring, dat je gewoon echt IN de muzikant kan kruipen zo lijkt het...

hehe, je weet t wel te beschrijven als een bijzondere ervaring. Maar als ik zo brutaal mag zijn, ben ik toch wel wat zoiets nou eigenlijk kost.
It's easy to run away.

beunky

Sennheiser HD 650 met Creek hoofdtelefoonversterker :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

)p(

Een oudje...akg-500. Ik gebruik hem nog steeds regelmatig en ik verbaas me er nog altijd over hoe een relatief goedkope hoofdtelefoon als deze zo'n ongelooflijk zuivere toon kan produceren...ik zou willen dat ik dat ook van speakers zou kunnen zeggen.

peter


christian19

Alecto .. nogwat :P

Het geluid is prima, maar hij doet al na drie kwartier pijn aan je oren >:(
(en daar bedoel ik niet het geluid mee ;))

christian19.

Arno P

Beyer Dynamics DT911...mooi.. ;)...met buizenversterker eraan.


Sjors

' ''QC II'' hoofdtelefoon.... de discman heb ik met mijn aanwezigheid in de States gekocht  :)

Groet, Sjors




Arno P

Sjors ik kan het merk niet zo goed lezen... ;D

eric_audio

Ik heb nog een hele oude AKG K-240. Maar ik gebruik hem nooit meer. Vandaar dat ik het ook niet zo erg vind dat mijn huidige CD-speler geen hoofdtelefoon uitgang heeft.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

audionut

AKG K-270 Playback.
Gesloten systeem met 2 speakers per kant. Sommige mensen krijgen er knetterende koppijn van (omdat hij gesloten is) maar ik vind hem geweldig. Ik gebruik hem niet zo heel veel meer maar het is nog elke keer echt genieten. Ik vin dhet ook erg prettig dat je vrijwel geen omgevingsgeluiden kunt horen en dat de omgeving mij bijna niet hoort wanneer ik ernaar luister.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Peerless Monster

#12
Sennheiser 580 Precision.
Wordt nooit gebruikt...
(geen hoofdtelefoonaansluiting op de versterker of CD-speler en een Hoofdamp vind ik te duur nog voor de frequentie dat ik luister met koptelefoon)...

Grtz,
Rens

PS maar ik heb er wel eentje, voor het geval dat....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjors

Quote from: Arno P on May 11, 2005, 12:20:16
Sjors ik kan het merk niet zo goed lezen... ;D

;D ;D Kon het niet laten Arno  :)

garmtz

Quote from: beunky on May 10, 2005, 22:28:19
Sennheiser HD 650 met Creek hoofdtelefoonversterker :)

Ook errug mooi...  8)

garmtz

Quote from: DeKleef on May 10, 2005, 22:04:18
hehe, je weet t wel te beschrijven als een bijzondere ervaring. Maar als ik zo brutaal mag zijn, ben ik toch wel wat zoiets nou eigenlijk kost.

Ruim €1200 nieuw. Ik heb hem voor minder dan de helft 2e hands gekocht. Mooie is dat er al een versterker bij zit, dus daar hoef je niet apart in te investeren (absolute noodzaak bij de duurdere Sennheisers bijvoorbeeld).

Hirogen

Sennheiser HD-580 met een Musical Fidelity X-CAN v2 in de huiskamer, maar deze wordt maar zeer sporadisch gebruikt, de X-Can is zelfs al een hele tijd niet eens aangesloten. En op mijn PC de Sennheiser HD 590 eigenlijk omdat ik het zo'n gedoe vind om dat 5.1 speakersetje van Creative weer helemaal aan te sluiten. De 590 heb ik dus wel bijna elke dag op mijn kop.

asterduc

Sennheiser HD600

Vlak binnen 1 db, open systeem met zeer gedetaileerde stressvrije basweergave, en nog betaalbaar ook.
Als iemand mij een speaker kan noemen die klinkt zoals deze hoofdtelefoon, daar zou ik heel dankbaar voor zijn.

Ik gebruik deze HD600 voornamelijk als referentie tijdens het afstellen van filters.

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



graafke

Quote from: Hirogen on May 12, 2005, 20:28:46
Sennheiser HD-580 met een Musical Fidelity X-CAN v2 in de huiskamer, maar deze wordt maar zeer sporadisch gebruikt, de X-Can is zelfs al een hele tijd niet eens aangesloten. En op mijn PC de Sennheiser HD 590 eigenlijk omdat ik het zo'n gedoe vind om dat 5.1 speakersetje van Creative weer helemaal aan te sluiten. De 590 heb ik dus wel bijna elke dag op mijn kop.

hoe klinken die X-cans eigenlijk? Ze hebben wel een mooi prijskaartje

Hazze'80

Ik heb de Stanton DJ PRO 2000S. Prima geluid en lekker stevig. En nee ik heb hem niet gekozen omdat een bekende DJ er ook mee rondloopt. Dat zag ik pas later.  :o Volgens mij was het Tiesto  ???

Arjen
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

Sjors

Quote from: arjendehaas on May 26, 2005, 16:09:11
Ik heb de Stanton DJ PRO 2000S. Prima geluid en lekker stevig. En nee ik heb hem niet gekozen omdat een bekende DJ er ook mee rondloopt. Dat zag ik pas later.  :o Volgens mij was het Tiesto  ???

Arjen

Thijs heeft idd een Stanton  :)

Groet, Sjors

Audiofiel

Quote from: Arno P on May 10, 2005, 23:16:01
Beyer Dynamics DT911...mooi.. ;)...met buizenversterker eraan.

Ik had van jou toch wel een electrostaat verwacht. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Leen

#22
Hoi allemaal ik heb een Beyer Dynamic dt 770 als hoofdtelefoon voor op mijn kop, of is het een koptelefoon voor op je hoofd. :o
Groeten Leen. 
reciever h/k avr130
dvd philips 520
tv    philips 32pw9713/12
sat tuner philips drs2210 speakers 2×mission 704. 4×mission 731+center+sub eltax draaitafel technics sl120 +sme 3009+philips gp412II interlinks diy rg 58 u speakerkabel no name 2.5mm koperdraad

Roland

Sennheiser HD600 i.c.m. Musical Fidelity X-Can V2 ... erg tevreden :)

Charly

Sennheiser HD 25-1. Puur voor dj hobby.
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA