Sonus Faber introduceert de nieuwe Domus lijn

Started by bmateijsen, April 7, 2005, 09:43:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: Ruben on June 17, 2005, 21:21:51
Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik begin juli een setje domus concertino's pianolak zwart te logeren om eens goed aan de tand te voelen... Verslag tzt in mijn eigen topic..
ja, een uitgebreid verslag is wel het minste wat we mogen verwachten  ;D ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R


bmateijsen

Quote from: Jeroen. on May  2, 2005, 09:41:37
mooi, en best betaalbaar eigenlijk.

Jammer dat de stand niet zo mooi gebogen is als de Cremona stand.
Maar hij is wel mooier dan de oude concertino stand.

Ook de concertino stand is net als de cremona stand mooi gebogen... Misschien vertekent de foto een beetje??

wil

Quote from: Ruben on June 17, 2005, 21:53:17
Hoezo.. heb je wat te klagen dan ;D
Nou....? t werd eens tijd voor een reviewtje  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Quote from: Starred on May  1, 2005, 19:51:59
Hoe zou die Concertino Domus zich verhouden met de Kef XQ1?

Helaas heb ik de Concertino nog maar even gehoord... binnenkort volgt de inspeelperiode en kennismaking, waarna Ruben, zoals hij hier zelf aankondigde, ze even te logeren krijgt....  ;)

Groet Bjorn

myself

#30
Quote from: Ruben on June 17, 2005, 21:53:17
Hoezo.. heb je wat te klagen dan ;D
alles wat jij gaat luisteren valt in het water  ;D RD's binnen ?  :P ;D

maar geintje. De concertino's zien er mooi uit hoor ! en nu nog mooi klinken. Zal wel een verschil voor je zijn
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Hmm en ik dacht nog dat alleen ik het spannend vond...

RD's zitten nog ergens tussen canada en nl. Ik vrees douane.. dat zou wel eens even kunnen duren..

in het water? explain..

myself

Quote from: Ruben on June 17, 2005, 22:13:50

in het water? explain..
om van canada naar NL te komen moeten ze over het water..... en in het water vallen is toch ook een spreekwoord.  :D jaja, it's a long shot 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on June 17, 2005, 22:25:10
om van canada naar NL te komen moeten ze over het water..... en in het water vallen is toch ook een spreekwoord.  :D jaja, it's a long shot 8)

nou lol... :(.. en ik maar wachten.

Tube-freak

Quote from: Garmt on April 15, 2005, 08:23:26
Dat probeer ik ook uit te vinden, heb de drivers nog niet op Internet kunnen vinden...  :-\

Als ze maar niet van ELTON John komen.   ;D ;D
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

myself

Quote from: Ruben on June 17, 2005, 22:36:09
nou lol... :(.. en ik maar wachten.
ik ga voor je duimen ! misschien dat het helpt  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Tube-freak

Is er trouwens een bepaalde reden waarom die speaker een stukje achterover hellen?
Bij mijn Diapasons zitten ook andere "voetjes" zodat ik ze wat meer achterover kan laten hellen.  Heb het echter nog nooi geprobeerd wat het effect daarvan is.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Shorty

ik vind het toch elke keer weer razend knap van die Italianen hoe ze bij zulke prachtige speakers zulke foeilelijke stands weten te ontwerpen.  ::) ;D

VrGr,

Bart J.

R

#38
Quote from: FieroGT on June 18, 2005, 00:31:51
Is er trouwens een bepaalde reden waarom die speaker een stukje achterover hellen?
Bij mijn Diapasons zitten ook andere "voetjes" zodat ik ze wat meer achterover kan laten hellen.  Heb het echter nog nooi geprobeerd wat het effect daarvan is.
Volgens doen ze dat vanwege de time-alignment van de tweeter.

R

Quote from: Shorty on June 18, 2005, 01:22:31
ik vind het toch elke keer weer razend knap van die Italianen hoe ze bij zulke prachtige speakers zulke foeilelijke stands weten te ontwerpen.  ::) ;D

VrGr,

Bart J.

gelukkig zijn er verschillen in smaak, ik vind ze prachtig..

Durk

ik ook...
ze staan dan ook op mijn verlanglijstje....
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Oke, dan zal ik nu vast beloven dat ik een mooi verslag zal doen, met foto's >:D.. Misschien moet ik maar wat hulp inroepen? De gene weet wel wie. ;)

bodiug

Ik heb heel benieuwd hoe ze klinken, en zeker een gaaf design.

Kerstmanno


bmateijsen

Foto's!

We beginnen met de Concertino....







En dan nu de Concerto:











Groetjes,

Bjorn

myself

he, van een afstandje vond ik ze nog wel zo mooi. maar nu ik zo dichtbij die kunstlederen afwerking zie wordt het toch wel minder  :-\

het gaat er natuurlijk om hoe ze klinken maar het oog wil ook wat  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kerstmanno

Hmmm... dat hebben de cremona's toch niet, dat leer op de bovenkant?

R

Nope, ik denk dat het er in het echt nog mooier uit ziet eigenlijk.

Rody

Nee, vind ze niet mooi  :)

Bjorn, kun je een paar foto's maken van de zwarte en teak concerto's, met frontje erop? :)
En dan ook van een afstandje zodat je ze goed kunt zien  :)

myself

wat ik zo kan zien, loopt het bovenop ook door. Ik had het mooier gevonden als ze gewoon de afwerking van de zijkant ook bovenop gebruikt hadden want de zijkant is wel errug mooi en strak
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip