"Richting" MIT digital reference

Started by visitor, April 11, 2005, 19:00:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visitor

Hi,

Aangezien hier nogal wat mensen een MIT digital reference interconnect hebben, zou ik willen vragen hoe zij die aangesloten hebben. Met het doosje aan de kant van de CD/DVD speler of met het doosje aan de kant van de voorversterker.

Vriendelijke groeten,
Erwin

FrankB

Staat er nergens op de kabel de signaalrichting aangegeven? Anders is het meestal met de tekst mee.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

visitor

Quote from: FrenkB on April 11, 2005, 19:34:28
Staat er nergens op de kabel de signaalrichting aangegeven? Anders is het meestal met de tekst mee.

Ik heb de kabel tweedehands gekocht, dus zonder handleiding. Op de kabel staat ook geen richting  :(

Vriendelijke groeten,
Erwin

patrick_vdb

Hi Erwin,

Ik heb de Digital Reference ook nog gehad in een grijs verleden maar weet eerlijk gezegt niet meer 100% zeker aan welke zijde ik nu het kastje had zitten? Als ik er over nadenk lijkt mij de bronzijde het meest logische daar dergelijke spoeltjes (zoals in het kastje zit) veelal gebruikt worden om de capaciteit van de kabel te verlagen en men dit doorgaans aan de zendende zijde doet.

mvrg

Patrick

Martin_M

Volgens mij aan de target kant.
Aan wat plaatjes die ik vond staat de tekst dan ook goed (richting is met de tekst meelezen). Bij Transparent-kabels is het iig zo.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Quote from: Martin_M on April 11, 2005, 21:59:46
Aan wat plaatjes die ik vond staat de tekst dan ook goed (richting is met de tekst meelezen). Bij Transparent-kabels is het iig zo.

Bij Siltech ook.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Martin_M

Quote from: FrenkB on April 12, 2005, 08:15:23
Bij Siltech ook.
Jij doelt op de tekstrichting?
Ik was wellicht niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde de vergelijking met de Transparent kabels dat de netwerkkastjes aan het eind van de kabel zitten.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Quote from: Martin_M on April 12, 2005, 09:10:39
Jij doelt op de tekstrichting?
Ik was wellicht niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde de vergelijking met de Transparent kabels dat de netwerkkastjes aan het eind van de kabel zitten.

Martin

;D

Oke duidelijk  ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spice

Quote from: Erwin on April 11, 2005, 19:00:30
Hi,

Aangezien hier nogal wat mensen een MIT digital reference interconnect hebben, zou ik willen vragen hoe zij die aangesloten hebben. Met het doosje aan de kant van de CD/DVD speler of met het doosje aan de kant van de voorversterker.

Vriendelijke groeten,
Erwin

Mij is verteld dat tie moet komen aan de kant van de voorversterker...

Gr.

GerritZ

#9
Quote from: Beun on April 12, 2005, 09:34:08
Mij is verteld dat tie moet komen aan de kant van de voorversterker...

Gr.

En dat klopt, bij de MIT digital Reference komt het netwerk kastje bij het eindpunt, dus de DSP of Receiver.

Dus wat de meesten hier zeggen en niet bij je begin punt zoals ook een keer gezegt werd  ;)

Gerrit

patrick_vdb

Hi,

En ondanks dat MIT en anderen beweren dat het kastje aan de ontvangende zijde moet komen zou ik het toch zeker niet nalaten om de kabel eens anders om aan te sluiten...zou mij niets verbazen als het toch lekkerder/beter klinkt. Sinds wanneer verruilen wij onze inventiviteit voor datgeen de fabrikant voorschrijft ;D ;)

mvgr

Patrick

BOUBOU

Garmt adviseerde mij vanaf de bron (dvd) de richting van de tekst op het netwerkkastje aan te houden....

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Mark S

#12
Quote from: patrick_vdb on April 12, 2005, 17:52:57
Hi,

En ondanks dat MIT en anderen beweren dat het kastje aan de ontvangende zijde moet komen zou ik het toch zeker niet nalaten om de kabel eens anders om aan te sluiten...zou mij niets verbazen als het toch lekkerder/beter klinkt. Sinds wanneer verruilen wij onze inventiviteit voor datgeen de fabrikant voorschrijft ;D ;)

mvgr

Patrick
En om helemaal inventief te zijn knip je de kabel zodanig af zodat het kastje ook in het midden komt te zitten. Ben je van al het gezeur af.  ;D Of het werkt: keine Ahnung. Er is maar 1 manier om daar achter te komen  ;D.
ps: mij is ook altijd verteld dat deze aan de ontvangende kant hoort te zitten. Lijkt me ook logisch, aangezien deze als een soort filter schijnt te werken. Wat is het nut ervan om dat filter vooraan te plaatsen als het merendeel van de kabel daarna onder invloed kan staan van externe factoren?

riwi

Ik heb hem aan de pre-amp kant zitten. Dat moest zo zei de verkoper (via hifi.nl) dus ik heb het maar zo gedaan. Voor wie hem eens wil omdraaien denk er dan aan dat je opnieuw moet inspelen.

GerritZ

Heb hier thuis van MIT de Terminator 3 (zit een pijltje voor looprichting op) en Shotgun 330 XLR (gebalanceerd kan maar op een manier)

Bij beide kabels komen de netwerk kastje uit bij de ontvanger, dus MIT heeft het zo bedoelt en ontworpen.

Hoe je het zelf doet moet je zelf weten, maar zo zou het volgens MIT moeten.


Gerrit

Johnny_Bravo

Helemaal gelijk gerrit....

Niels (van MoreMusic) heeft mij dat ook verteld.

blue-eyes

Bij MIT is het altijd zo dat het kastje richting de speaker moet, oftewel, het dichtst bij de speaker Volg signaal van bron naar speaker. Dus in het geval van de Digital Reference moet het kastje bij de PRE worden aangesloten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on April 22, 2005, 16:32:00
Bij MIT is het altijd zo dat het kastje richting de speaker moet, oftewel, het dichtst bij de speaker Volg signaal van bron naar speaker. Dus in het geval van de Digital Reference moet het kastje bij de PRE worden aangesloten.

Ik heb net deze kabel gekocht. Jaren geleden ook meerdere exemplaren van gehad, maar ik wist niet meer aan welke kant de kabel met het "kastdeel"  gemonteerd moest worden. Blijk ik verdorie zelf in een ouder topic dat antwoord aan anderen te hebben gegeven :)

Lol :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


blue-eyes

Het pijltje staat er niet op, maar wat ik zeg word dus bevestigd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey