Wat vinden jullie de beste soundtrack?

Started by Grindtegel, July 26, 2002, 11:41:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Grindtegel

Mijn favoriet is Superman van John Williams

op de voet gevolgd door Raiders of the lost Ark (ook van J. Williams)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

dick

Ik vind bijna alles wat uit de handen van John Williams goed! Hij is echt een kei in het maken van Sound tracks!

J.A.F._Doorhof

Rockstar en The Blues brothers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Rockstar is toch die film die losjes gebasseerd is op het toetreden van Ripper Owens tot Judas Priest? Is de film wat (niet te zoetsappig en clichematig)?

mvrgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

Ik heb me kostelijk vermaakt met Rockstar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Da's al reden genoeg om de film dan toch maar eens te gaan kijken ;D

Mvrgr

Patrick

Rock-n-Roll ain't noise pollution.

Sarjenka

Ik ben niet iemand die echt naar filmmuziek luistert, maar er zijn me wel wat soundtracks opgevallen:

- The legend of 1900
- Nightmare b4 x-mas

En ik heb als uitzondering wel de cd van Enrico Morricone Once upon a time in the West...

Verder hebben we wel wat van StarTrek soundtracks in huis, maar ik kan persoonlijk niet zeggen dat ik die erg bijzonder vind... alleen maar erg herkenbaar. En natuurlijk zijn bepaalde muziekjes uit StarWars wel interresant

bmateijsen

Lord of the Rings.... Gladiator... tja... ik heb er zo verschillende die ik schitterend vind.

Groet Bjorn

SiR-ROUND


Spacebass


SiR-ROUND


garmtz

Jeetje... Weet ik ECHT niet...

Ehhhmmm...

- The Wall
- Koyaanisquatsi/Powaquatsi/Dracula met nieuwe soundtrack van Philip Glass
- Watership Down/The Graduate (Simon/Garfunkel)
- Bladerunner

....maar kan de mooiste heel goed vergeten zijn...

Roland

Scorpion King Soundtrack vind ik wel  :D
Voor de rest John Williams/Hans Zimmer...
Ik moet toegeven dat ik amper soundtracks luister, anders was mijn mening misschien wel totaal anders geweest :)

J.A.F._Doorhof

We were soldiers hoort er nu echt bij, wat een fantastische muziek.
Vooral bij de aftiteling, en de stukken met zang zijn ook echt fantastisch.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

#14
Beste soundtrack bestaat naar mijn beschieden mening niet. Momenteel draai ik de soundtrack van Cowboy Bebop grijs. Niet zo lang geleden de Limited Edition CD Box gekocht (4 cd's).
Voor wat stevige muziek vind ik de The Matrix OST zeer geschikt.

Sam

Inderdaad is de soundtrack van Cowboy Bebop briljant. Yoko Kanno is dan ook wel echt een talent (ook soundtrack Escaflowne en van de nieuwe serie van Ghost in the Shell bijvoorbeeld). Een nieuwe soundtrack die me wel aanstond was die van Resident Evil en voor mij blijft de soundtrack van The Crow toch ook altijd nog een favoriet.
- Wat doet een Diplomatiek Infiltratie Commando, baas?
- Die infiltreert de vijand hard op hun smoelen en doet dat zo diplomatiek mogelijk!
Krän - Beroepsbarbaar

Selmar_Cleef

Bij de Limited Edition die ik heb zit een cd die een aantal nummers heeft van het concert dat ze hebben gegeven in 2001, de sfeer in de zaal is zeer goed, helaas is hier (nog) geen DVD van.

Maurits

Ik heb laatst die van Requiem for a Dream gehoord. Ook zeer mooi :)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

MAD

Vind Gladiator erg mooi, ook Himalaya doet het bij mij goed (maar ja, ben dan ook in Tibet geweest en een beetje verliefd op dit land). Wil zeker Bladerunner nog eens kopen (en dan de 12 track versie!)

Johan Van Gompel

Quote from: Grindtegel on July 26, 2002, 11:41:51
Mijn favoriet is Superman van John Williams

op de voet gevolgd door Raiders of the lost Ark (ook van J. Williams)

John Williams doet het bij mij ook goed maar recent was ik erg onder de indruk van de soundtrack van "In the Mood for Love" (www.brns.com/pages3/misc1.html).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Ice Qbe

Damn...ik val buiten de boot met deze "zoetsappige" soundtrack...maar ik vond de soundtrack van "City of Angels" zeer de moeite waard....
Doet het goed als achtergrondmuziek bij romantische kaarslicht dineetjes  ;)
_________________
It crazy to see, people be
What society wants them to be...BUT NOT ME !
http://up.to/iceqbe

Tadream

Vind heel wat soundtracks zonder de film niet werken.
Vind ook dat er heel wat standaard-klinkende soundtracks
zijn tegenwoordig. Beetje makkelijk in het gehoor klinkend.
(uitzonderingen zijn er uiteraard).
Maar goed dat is wat men wil.
Blade Runner is bv. een soundtrack die met kop en schouders
uitsteekt boven het meeste wat er nu zoal te horen is. (mijn mening natuurlijk).
Goed voorbeeld van een thema die ik na 2 keer horen eigenlijk
wel gehoord heb is die van Lord of the Rings.

Marcel
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400


Scarp

The Fifth Element van Eric Serra. Ik heb de cd ervan en die luister ik nog regelmatig. Heerlijke variatie van muziek stijlen zoals opera, klassiek, modern, etc. Alleen de ruby rap had eraf gemogen.
Verder is gladiator erg mooi qua soundtrack.

Resevoir dogs en Pulp Fiction bevatten allebei goede muziek en ik luister beide cd's ook regelmatig :)

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill