Kenwood L1000 de moeite waard!

Started by Richi, March 22, 2005, 09:17:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Richi

Inderdaad. ;D De befaamde Jan uit Delden. Ik heb zelf geen ervaring met hem. Volgens mij koopt hij spullen goedkoop op en zet hij ze 1-op-1 door. Tja, het blijft toch een gok met apparatuur van die leeftijd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Het is inderdaad een bekende naam op MP en de 2e hands sectie van hifi.nl

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sirius666

Quote from: buizesmurf on January 28, 2019, 14:39:39
Ik zie dat er ook een Kenwood basic M2 eindversterker te koop staat.Ik zoek nog een versterker,liefst een eind voor mijn Magnat needles.
De bron is dan een streamer/dac met volume regeling.

Ik heb de M2a gehad. Ook bij Jan vandaan, €225 en 2jr geleden denk ik. Ding zag er niet uit van binnen. Stroomkabel (lastig te krijgen) had ie opeens niet. Gelukkig presteerde de Kenwood erg goed, die zou ik graag weer willen hebben.

buizesmurf

Quote from: Sirius666 on January 28, 2019, 23:15:29
Ik heb de M2a gehad. Ook bij Jan vandaan, €225 en 2jr geleden denk ik. Ding zag er niet uit van binnen. Stroomkabel (lastig te krijgen) had ie opeens niet. Gelukkig presteerde de Kenwood erg goed, die zou ik graag weer willen hebben.

Nu ook geen foto,s van de binnenkant.Bij sommige ad heeft hij dat wel?
Heeft u die M2a nog?

Sirius666

Quote from: buizesmurf on January 29, 2019, 04:44:24
Nu ook geen foto,s van de binnenkant.Bij sommige ad heeft hij dat wel?
Heeft u die M2a nog?

Die is weg. Zou ik zeker weer willen hebben!

Laat hem die M2 anders maar lekker openmaken. Hij heeft 'em vrij royaal geprijsd ook. Ik had toentertijd Audio Clinic gecontacteerd over de M2a, schijnt een mooi opgebouwde EV te zijn maar daardoor (speciale technieken, weet allang niet meer wat haha) en doordat het een oudje is was niet alles te repareren in het geval van een defect. Met de duurzaamheid zat het wel snor maar enige voorzichtigheid is wel geboden.

buizesmurf

Quote from: Sirius666 on January 29, 2019, 08:23:18
Die is weg. Zou ik zeker weer willen hebben!

Laat hem die M2 anders maar lekker openmaken. Hij heeft 'em vrij royaal geprijsd ook. Ik had toentertijd Audio Clinic gecontacteerd over de M2a, schijnt een mooi opgebouwde EV te zijn maar daardoor (speciale technieken, weet allang niet meer wat haha) en doordat het een oudje is was niet alles te repareren in het geval van een defect. Met de duurzaamheid zat het wel snor maar enige voorzichtigheid is wel geboden.

Bedankt.Denk dat ik ga passen op deze versterker.Gewaarschuwd man is er.......

Richi

Quote from: Richi on January 27, 2019, 22:48:01
Na bijna 14 (!) jaar is het tijd om dit topic af te stoffen. De Kenwood set is inderdtijd verkocht om geld vrij te maken voor de aankoop van een Aragon surround set. Maar ik het altijd spijt gehouden van de verkoop. Dus... heb ik weer een set op de kop getikt. In nieuwstaat, volledig gedocumenteerd en met alle afstandsbedieningen en toebehoren. Zondag hoop ik de set (voorversterker, eindversterker en cd speler) op te halen. En dan gaat de Kenwood L-1000 set nooooooit meer weg.  :angel:
Lekker hoor. Haal ik vandaag geld om de L-1000 set zondag in Düsseldorf op te halen, krijg ik later op de dag een bericht dat de set verkocht is. En jawel hoor, heeft de verkoper hem aan een ander verkocht. Gebeld en meneer verbreekt gewoon de verbinding. Wat een aso zeg. Was er even goed ziek van.

Nu denk ik: het zal wel ergens goed voor zijn...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on January 30, 2019, 18:40:01
Lekker hoor. Haal ik vandaag geld om de L-1000 set zondag in Düsseldorf op te halen, krijg ik later op de dag een bericht dat de set verkocht is. En jawel hoor, heeft de verkoper hem aan een ander verkocht. Gebeld en meneer verbreekt gewoon de verbinding. Wat een aso zeg. Was er even goed ziek van.

Nu denk ik: het zal wel ergens goed voor zijn...

Wat een ars. Zal de markt in de gaten houden voor je 👍
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Een L-1000M staat hier inmiddels en een L-1000T is onderweg. Nu nog de voorversterker L-1000C en misschien nog de cd speler L-1000D.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

KayaRahnee

Jammer en niet te begrijpen dat Kenwood reeds jaren geleden gestopt is met de productie van audio spul.
Hebben echt wel mooie versterkers gemaakt ... Model 600 en 650, KA 907 ... om maar enkele juweeltjes te noemen.
Die 907 valt wel vrij vlot aan te komen, maar zelf zoek ik reeds meer dan 2 jaar naar een Model 650, (voor een realistische prijs) ... word nauwelijks aangeboden.
Ik werd zelf bij mijn vroegere Kenwood dealer er op attent gemaakt dat herstel niet altijd eenvoudig is (originele vervangstukken) ... het zijn uiteindelijk "oudjes" en hebben revisie nodig.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Richi on February 10, 2019, 22:57:32
Een L-1000M staat hier inmiddels en een L-1000T is onderweg. Nu nog de voorversterker L-1000C en misschien nog de cd speler L-1000D.

Mooi Kenwood treintje heb je dan. Geniet er van.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Richi

Quote from: Marco66 on January 30, 2019, 18:49:32
Wat een ars. Zal de markt in de gaten houden voor je 👍
Heb een 'gezocht' advertentie op MP geplaatst. Wat een sneu volk komt daar op af zeg. Hebben er zogenaamd een staan, komen met 'eigen foto's' van Internet aan, wonen toevallig bij Terneuzen aan de Belgische grens en hebben hun profiel 2 dagen geleden aangemaakt. Maar verzenden is geen probleem! Droeftoeters.  :hmmm:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sirius666

Quote from: Richi on February 12, 2019, 13:18:03
Heb een 'gezocht' advertentie op MP geplaatst. Wat een sneu volk komt daar op af zeg. Hebben er zogenaamd een staan, komen met 'eigen foto's' van Internet aan, wonen toevallig bij Terneuzen aan de Belgische grens en hebben hun profiel 2 dagen geleden aangemaakt. Maar verzenden is geen probleem! Droeftoeters.  :hmmm:

:unhappy: wat een klootz@kken lopen er ook rond. Ben wel eens benieuwd wat voor droeftoeters dat wel niet zijn.

KayaRahnee

Quote from: Richi on February 12, 2019, 13:18:03
Heb een 'gezocht' advertentie op MP geplaatst. Wat een sneu volk komt daar op af zeg. Hebben er zogenaamd een staan, komen met 'eigen foto's' van Internet aan, wonen toevallig bij Terneuzen aan de Belgische grens en hebben hun profiel 2 dagen geleden aangemaakt. Maar verzenden is geen probleem! Droeftoeters.  :hmmm:

Idem dito hier bij mijn zoekertje op MP.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Pjotr27

Er staat een heel setje op Ebay.de  Tot nu toe zijn de prijzen wel redelijk.... Maar afwachten, de biedingen lopen nog 5 dagen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Marco66

Af en toe kijken op hifishark.com, zie je de meeste aangeboden sets wereldwijd.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirk

al "kijkt" hifishark lang niet overal, eBay wordt (zover ik zelf heb vastgesteld dmv manueel zoeken) volgens mij bvb compleet genegeerd
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sirius666

Quote from: Dynky on February 12, 2019, 18:14:36
al "kijkt" hifishark lang niet overal, eBay wordt (zover ik zelf heb vastgesteld dmv manueel zoeken) volgens mij bvb compleet genegeerd

Heb ik nog nooit meegemaakt:


Marco66

Ik krijg ook gewoon resultaten van ebay te zien.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: Marco66 on February 12, 2019, 17:45:16
Af en toe kijken op hifishark.com, zie je de meeste aangeboden sets wereldwijd.
Dat doe ik inderdaad. Een beetje normaal geprijsde setjes of componenten zijn binnen enkele uren weg.  :wow:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Pjotr27 on February 12, 2019, 15:41:49
Er staat een heel setje op Ebay.de  Tot nu toe zijn de prijzen wel redelijk.... Maar afwachten, de biedingen lopen nog 5 dagen..
Er staat ook een set op ebay kleinanzeigen, inclusief een KD8030 platenspeler. Zij willen er minimaal 3800 voor hebben.  :crazy:

Nou, veel succes!  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on February 13, 2019, 10:04:12
Ja, maar ging boven de 1000 euro weg, dat werd me te gortig.

Vrees dat dit toch gangbare prijzen zijn nu voor deze set.
Gewoon blijven kijken toch.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch