Waarom zijn de meeste centers zo klein?

Started by SiR-ROUND, July 21, 2002, 19:00:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hummmm,

Heb er nog wat extra op gelet, maar ik vindt de stemmen niet nasaal klinken, hoewel sommige mixen soms wel wat onnatuurlijk klinken kan ik niet zeggen dat ik me eraan stoor.
Wat me wel MATELOOS irriteert zijn de films/scenes die ADR gebruiken (de stemmen worden later opnieuw opgenomen in een studio). Die soundtracks haal je er echt zo direct uit, echt jammer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Dus ook niet dat fragment waarvan ik aangaf dat het totaal niet bij de rest van het spoor past in TFE (kapitein)? Ik ond hem zelfs iets te luid ingemixed....

Nou snap ik het niet meer ??? OK dat wordt weer een avondje meten en plaatsen!

markvl

SB,

Heb je als eens een goed klinkende CD geprobeerd op een 'mono' setting? Of desnoods op pro-logic of zo?
Dan kun je snel merken of het aan de mix of aan de installatie ligt.
En dan kun je ook nog wisselen tussen center- en front-speaker op je center kanaal.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Heb je als eens een goed klinkende CD geprobeerd op een 'mono' setting? Geprobeerd!
En dan kun je ook nog wisselen tussen center- en front-speaker op je center kanaal. Geprobeerd

Ik denk dat het probleem ligt aan de "stage" die de center genereert. Omdat deze kleiner is dan een Omega irriteer ik mij waarschijnlijk.

Ik kan gewoon niet meer naar kleinere luidsprekers luisteren...ik heb die muur gewoon nodig.... ik heb naar veel kleinere luidsprekers geluisterd, maar deze hebben mij nooit kunnen bekoren. Dan bedoel ik dus niet de klankkleur, maar het feit dat ze van alles uit zo'n klein kastje proberen te spugen.

Daarom kan ik het beste een tijdje afstand nemen van het probleem en na een rustperiode weer eens rustig luisteren... De metingen waren ook redelijk in orde op een paar piekjes na...maar dat kan dus ook komen door mijn setup wijziging en de ruimte die ik, schandalig, nog steeds niet acoustisch heb gecorrigeerd.

Spacebass

Dat kamfilter effect waar wel eens over gesproken word is trouwens pas een probleem bij twee woofers die boven de 250 Hz weergeven.
Als er dus ook een middenlaag luidspreker inzit die de boel oppakt vanaf pak em beet 225 Hz zou je in principe hier geen last van moeten hebben.

Tja en mijn 3 weg center begint bij 500 Hz oeps hoezo ontwerpfoutje!

Hmm dus toch maar een 4 weg center of een enkele woofer of natuurlijk 4 weg en een enkele woofer ;)