Het grote "wat is er met TAG aan de hand" topic

Started by Raphie, March 11, 2005, 10:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Quote from: Johnny_Bravo on March 28, 2005, 10:54:56
Je vergeet iemand Martin......

Ik heb er ook (weer) een gekocht  ;D

Ja, maar jij kwam toch van de AV192R? Dus je had al dubbele processorkracht.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Johnny_Bravo

Quote from: Martin_M on March 28, 2005, 15:29:42
Ja, maar jij kwam toch van de AV192R? Dus je had al dubbele processorkracht.

Daar heb jij weer gelijk in  ;) ;D

riwi

Quote from: Teejoo on March 26, 2005, 18:56:09
Hoi Richard, ik begrijp niet wat er duister blijft aan het bass management? TMREQ doet verder geen bassmanagement automatiseren.

Ik kon niets vinden in de manual van de av32r over de werking ervan.

Dus TMREQ regelt alleen per speaker een vlakke frequentie respons in de kamer, en doet niets met bassredirect tussen de kanalen/sub? Dat wist ik niet, ik had foutief aangenomen dat TMREQ zich ook met bassmanagement bezig hield.

Teejoo

Quote from: riwi on March 28, 2005, 16:59:21
Dus TMREQ regelt alleen per speaker een vlakke frequentie respons in de kamer, en doet niets met bassredirect tussen de kanalen/sub?
Klopt!

Het bassmanagement van de AV32R DP is simpel gezegd als volgt:
Per speaker kan de frequentie in stappen van 10Hz ingesteld worden. Indien de 2 frontkanalen als fullrange worden aangeduid, dan gaat alle ge-redirecte bas van de basslimited speakers naar de frontkanalen. Indien de frontkanalen basslimited zijn, wordt de bas van alle basslimited speakers gerouteerd naar de sub.

Martin_M

Als je de TMREQWizzard gebruikt is het grootste gedeelte van de CaseStudy niet meer nodig (de wizzard neemt een groot gedeelte over).
Wel is het handig leesvoer om je wat in te werken.....

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Raphie

JBL PRX Power!

Teejoo

Quote from: Martin_M on March 28, 2005, 18:01:27
Als je de TMREQWizzard gebruikt is het grootste gedeelte van de CaseStudy niet meer nodig (de wizzard neemt een groot gedeelte over).
Martin
Wacht maar tot je de Room EQ wizard ziet....... ;D

Raphie

Wanneer is die beschikbaar dan? als het goed is komt de kabel eind volgende week
JBL PRX Power!

Teejoo

Quote from: Raphie on March 28, 2005, 19:35:15
Wanneer is die beschikbaar dan? als het goed is komt de kabel eind volgende week
Ik verwacht over een week of twee-drie. We zijn ons nog aan het stukbijten op de help files en zaken aan het perfectioneren.

Martin_M

Ben benieuwd. Verdorie heb ik net ETF5 een beetje aan de praat en door..... ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Raphie

Net ook de Arcam CD192 ingepakt en het geld voor de DVD32FLR overgemaakt, nu moet dat ding alleen nog binnenkomen bij HifiBitz (samens met de TAGtronic kabels)en dan zijn we compleet :D Enige dat nu nog fout kan gaan is dat HfiBitz geen voorraad krijgt. (Wat ik natuurlijk niet hoop)
JBL PRX Power!

Raphie

#286
Kabels en DVD32FLR zwart zijn verzonden ;D morgen is alles binnen bij m'n schoonmoeder. Pikant detail:

De afschrijving was vandaag al (eerder dan verwacht en daardoor uit haar salaris ::) ::)) maar morgen staat mijn overboeking er weer bij. De complete set is dus in ieder geval veiliggesteld  ;D ;D
JBL PRX Power!

Martin_M

#287
Ik zag net op de site van IAG dat de link naar TAG McLaren al is aangepast naar een Audiolab site.
Een mooie vermelding dan na zoveel jaar de Audiolab 8000 serie weer beschikbaar komt en een supportlink naar TAG McLaren (de oude site).

Weet niemand nu echt niet wat IAG met de TAG technologie wil/kan/gaat doen??

[edit]
Oh wacht even. Ik zie in het (overwegend rode) plaatje op de site dat er ook een processor (AV30R) tussen staat. Doet alweer meer goed ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

R


blue-eyes

#289
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Johnny_Bravo

Het is wel erg stil rond de TAG-Hype....

Mijn AV32R DP is binnen.
Nog even in de doos laten staan tot na de verbouwing  :(, maar daarna  :).


beunky

Quote from: Johnny_Bravo on April 17, 2005, 14:07:07
Het is wel erg stil rond de TAG-Hype....

Wees blij, anders heeft iedere proleet >:D straks een Tag-setje en is je eigen set niets meer waard ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Johnny_Bravo

Nou nou....zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet  ;D
Een gemiddelde 5.1 DP moest toch nog een kleine € 3500, opleveren.

Maar inderdaad....het is wel goed zo.