AV123: Voordelige Audiospullen via het Internet

Started by Ettepet, March 9, 2005, 23:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poll kan/is weg

Ja
11 (32.4%)
Inderdaad
23 (67.6%)

Total Members Voted: 33

Ettepet

AV123 verkoopt al enkele jaren een indrukwekkend arsenaal aan wonderbaarlijk mooie, zeer goed presterende speakers tegen bodemprijzen.  Foto's, links naar tests/reviews enz. zie hun site: link.

Hier twee samples van speakers waar ik op dit moment geintereseerd in ben (RS 750 Signature Edition & RSC200):



Dit zijn JUWEELTJES van speakers in deze prijsklasse (Rocket 750's kosten $1499 / paar).  Er zijn aanzienlijke kortingen te halen bij zowel B-stock als "pakketprijzen": 4x Rocket 750's + 1x Center RSC200 zijn samen: $2799 (ipv $3597). 8)

Over de Rockets: behalve een innovatief systeem met 4 gelijke midden/bastonen drivers, die allemaal hun eigen deel van het geluidsspectrum krijgen (!), een reuzachtige center met bovenelkaar gelegen hoge- & middentonen drivers (!) hebben deze speakers een vrijwel vlakke, relatief hoge impedantie waardoor ze zéér makkelijk aan te sturen zijn.  Vooral dit laatste is waar veel fabrikanten schandelijk weinig aandacht aan besteden, resultaat: je zult flink in de buidel moeten tasten om een bijpassende versterker te vinden.

Ik heb vandaag contact gehad met Sean Parque van Perpetual Technologies/AV123/Onix Audio en hij is de mogelijkheid van shipment buiten de VS aan het bekijken.  Overstelp 'em niet met emailtjes, want officieel shippen ze momenteel geen speakers buiten de VS.  Vette pech voor ons dus. >:(

Ze zijn op dit moment wat huiverig, ook vanwege het incident met de beschadigde sub van onze powerbuy... (de afwikkeling met BAX over het vergoeden daarvan is maar nèt rond ::))  Mogelijk moeten ze hun verpakkingsmethodes bijstellen, vermoed ik.  SVS doet dat qua subwoofer stukken beter.

POLL VERWIJDERT, EVENTUELE POWERBUYS VIA EIGEN TOPIC.. ;)
---
Op het net vind je vele zeer enthousiaste reviews en gebruikersbevindingen.  Mochten je op een bijzonder informatieve bevinding stuiten (positief of negatief) post deze dan hier, alvast bedankt! ;)

Hier nog een zeer recent uitgebrachte lovende test, waarbij helaas verkeerde meetresultaten zijn gebruikt (wordt nog uitgezocht): ultimate AV.  Meer linkjes volgen later.

Ettepet

Nog een zeer lovende review van de Onix Reference 3 speaker:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/onix-reference-3-speakers-11-2004.html

QuoteThe Reference 3 has won the best of 2004 award!

If for nothing else than imaging, I would recommend this speaker over almost anything I've heard to date. This speaker is in a class of its own in this respect. The soundstage is nothing short of phenomenal. Imaging extends in every direction with the highlights being sidewall and vertical imaging. Now, you probably know that I am a huge fan of multi-channel music. The sense of immersion and presence that it brings makes for a far more compelling experience in my opinion. But the Reference 3s completely changed my mindset when it comes to two-channel playback. I get the same amount of presence and imaging that I was only getting with multi-channel setups using previous speakers, so much so that I am almost becoming fanatical with my stereo listening. In fact, since putting the Reference 3s in my theater room, I spend an average of 1-2 hours a day just sitting in there listening to stereo music. No speaker has driven me to this level of enjoyment before, period.

Kris Deering, hometheaterhifi.com (November 2004).

markvl

Ik ben nog steeds van plan mijn B&W's te vervangen door Ref-1's + Ref-100.
Het eerste paar Ref1's heb ik al een tijdje staan, en die bevallen erg goed.

Als alternatief: het is de bedoeling dat er dit jaar nog een AV123-vestiging in Europa komt (waarschijnlijk Denemarken).
Mocht dat op niet al te lange termijn gebeuren dan zouden we daarop kunnen wachten.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Harry HT

Hoi Ettepet,

Ziet er goed uit en lovende recenties  8)

De prijs voor de HT set is ook redelijk.

Gegroet,

Harry

p.s. mijn favoriete tweeter O0

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ettepet

@Mark:  Gaaf, Ref1's!  Gelijk een model uit hun huidige top-lijn!  Het is dat mijn versterker niet houdt van 4ohm, anders had ik misschien ook deze optie gevolgd.  Vind de Rocket wel duidelijk mooier, maar dat beetje extra geluidskwaliteit is absoluut niet verkeerd! ;)

@Harry:  Ik wil graag een paar speakers overhalen om te testen of het geluid me bevalt, en dan evt. later uitbreiden/vervangen.  Vooral B-stock is een aantrekkelijke mogelijkheid om "uit te proberen". :)

markvl

@Ettepet: Oospronkelijk zou ik er een SP3 buizenamp bij hebben besteld, maar die mocht niet naar Europa verkocht worden :P

@Harry: Die tweeter doet het inderdaad zeer goed! Zeer open en precies geluid 8)

Trouwens, mocht er iemand serieus belangstelling in de Reference reeks hebben dan wil ik best een demo geven.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

GerritZ

Quote from: markvl on March 11, 2005, 20:07:11
@Ettepet: Oospronkelijk zou ik er een SP3 buizenamp bij hebben besteld, maar die mocht niet naar Europa verkocht worden :P

@Harry: Die tweeter doet het inderdaad zeer goed! Zeer open en precies geluid 8)

Trouwens, mocht er iemand serieus belangstelling in de Reference reeks hebben dan wil ik best een demo geven.

Groeten,
Mark

Mark, ik wil ze wel eens horen. Het idee van Edwin lijkt me wel wat. Alleen denk dat veel mensen tegen het blind kopen opzien.

Heb zelf namelijk ook B&W en die bevallen me ook voor geen meter.


Gerrit


Selmar_Cleef

Tijdje geleden de Ref1 bij Mark gehoord/geluisterd/gezien :) en was ook onder de indruk wat deze kleintjes voor geluid kunnen geven.
Als de powerbuy niet op korte termijn is wil ik wel twee Ref1's, misschien ook nog een sub als dit kan in de powerbuy.

markvl

Quote from: GerritZ on March 13, 2005, 10:46:25
Mark, ik wil ze wel eens horen.

Dat kan zoals gezegd. Your place or mine? (Bij mij hangen ze aan Marantz CD63Mk-II KI + Meridian G68 + Meridian 505)
Of laten we dat afhangen van eventuele andere belangstellenden?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

BernHardN

hoi, ik ben ook inderdaad geintereseerd in deze speakers en voornamelijk de 750's in een pakket dit scheelt enorm in prijs,
de center vind ik niet zo mooi ogen beetje lomp
maar verder ziet het er schitterend uit en het zal in mijn geval altijd beter klinken dan wat ik nu heb, dus wat dat betreft zal ik er geen buil aan lopen

verder zit ik alleen in dubio, wil namelijk ook een pj en kan niet allebij in korte tijd aanschaffen

groeten bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Ettepet

Ik heb ze een mailtje gestuurd om te zien of er op korte termijn wat speakers deze kant uit kunnen komen, zodat we hier ook kennis kunnen maken met hun redelijk uitgebreide luidspreker-aanbod.  Ik heb verteld dat we de Ref 1's al hebben, wat goed uitkomt omdat mijn voorkeur uitgaat naar Rockets.

Na vele, vele topics te hebben doorgespit gaat mijn voorkeur momenteel uit naar een set-up met Rocket 850's.  Ik ben zeer benieuwd hoe deze klinken met/zonder de Pioneer's M.C.A.C.C. en Ultra/2 subwoofer. Liefst zou ik gelijk een 850/200/850 opstelling hebben, maar dat is met mijn huidige financiële middelen mogelijk wat veel gevraagd. :)

Hier alvast een plaatje, zoals het er straks uit zou kunnen gaan zien, niet verkeerd toch, ebony = mooi...

Rody

Quote from: Ettepet on March 16, 2005, 18:50:48
Ik heb ze een mailtje gestuurd om te zien of er op korte termijn wat speakers deze kant uit kunnen komen, zodat we hier ook kennis kunnen maken met hun redelijk uitgebreide luidspreker-aanbod.  Ik heb verteld dat we de Ref 1's al hebben, wat goed uitkomt omdat mijn voorkeur uitgaat naar Rockets.

Na vele, vele topics te hebben doorgespit gaat mijn voorkeur momenteel uit naar een set-up met Rocket 850's.  Ik ben zeer benieuwd hoe deze klinken met/zonder de Pioneer's M.C.A.C.C. en Ultra/2 subwoofer. Liefst zou ik gelijk een 850/200/850 opstelling hebben, maar dat is met mijn huidige financiële middelen mogelijk wat veel gevraagd. :)

Hier alvast een plaatje, zoals het er straks uit zou kunnen gaan zien, niet verkeerd toch, ebony = mooi...

Dat ebony vind ik echt niet mooi. South American Rosewood daarintegen :-*
Wel riskant om speakers te kopen zonder ze te beluisteren. Dat wordt namelijk altijd als eerste aangeraden, maar nu niet  ;D

Ettepet

Quote from: Rody on March 17, 2005, 14:09:58
Dat ebony vind ik echt niet mooi. South American Rosewood daarintegen :-*
Ieder zijn smaak, ik vind beiden mooi.  Hangt denk ik ook van de kleuren in je kamer af, en in een donkere HT-ruimte voldoet die kleur prima lijkt me.. ;)

QuoteWel riskant om speakers te kopen zonder ze te beluisteren. Dat wordt namelijk altijd als eerste aangeraden, maar nu niet ;D
Ik heb héél wat bevindingen gelezen hoe deze speakers klinken, ook in vergelijking met bekende speakers, dus ik heb een idee hoe ze ongeveer klinken.  En, wie niet waagt die....  ;D

markvl

Quote from: Rody on March 17, 2005, 14:09:58
Wel riskant om speakers te kopen zonder ze te beluisteren. Dat wordt namelijk altijd als eerste aangeraden, maar nu niet  ;D
Helemaal mee eens! Maar regels zijn er om te breken ;)

Ik heb de Ref-1's ook op de gok gekocht, maar had al wel een aantal vergelijkingen met specifiek de B&W 805N/804N gelezen.
Gelukkig is de gok goed uitgevallen.
Trouwens, voorlopig ook nog zonder kansspelbelasting: DHL heeft nog geen rekening voor de invoerrechten gestuurd :)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Quote from: markvl on March 17, 2005, 19:18:00
Trouwens, voorlopig ook nog zonder kansspelbelasting: DHL heeft nog geen rekening voor de invoerrechten gestuurd :)
Hoe zwaar waren de boxen, en hoe duur was versturen via DHL?  Goedkoper dan Bax?

markvl

Quote from: Ettepet on March 18, 2005, 00:05:52
Hoe zwaar waren de boxen, en hoe duur was versturen via DHL?  Goedkoper dan Bax?
Het was 1 doos van ongeveer 25kg, en dat kwam op $180,- via DHL.

Ik geloof dat voor dit soort kleinere zendingen Bax inderdaad duurder is, in ieder geval voor AV123.
Een bedrijf als SVS dat regelmatig grote zendingen via Bax stuurt zal wel wat korting krijgen...

DHL was wel erg rap: maandag rond 16:00 lokaal in de USA verstuurd en woensdag tussen 13:00 en 14:00 stonden ze bij mij aan de deur. 8)

Het is trouwens een gunstige tijd voor een aankoop in de US, want de euro schommelt alweer rond de $1,33
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Hier een opstelling van de grootste 3 Rockets, in Rosewood: (vlnr: RS 750sig, RS 750sig op 'riser', RS850, RS1000)

(ps: ik ben bijna rond om een min-of-meer komplete set met Rocket 850's deze kant uit te krijgen, waarover later 8))

Rody

Quote from: Ettepet on March 19, 2005, 13:07:58
Hier een opstelling van de grootste 3 Rockets, in Rosewood: (vlnr: RS 750sig, RS 750sig op 'riser', RS850, RS1000)

(ps: ik ben bijna rond om een min-of-meer komplete set met Rocket 850's deze kant uit te krijgen, waarover later 8))

Naar al die witte ronde woofers kan ik niet te lang kijken. Krijg er ook een beetje vier-op-een-rij-gedachten bij  ;D

Krijg je er ook stofkappen bij en hoe zien ze er dan uit?

Ettepet

#18
Quote from: Rody on March 19, 2005, 19:46:14
Krijg je er ook stofkappen bij en hoe zien ze er dan uit?
Je hebt helemaal gelijk, uit een lopend onderzoek blijkt momenteel dat meer dan 75% de stofkap er (vrijwel) nooit afneemt. ;D

Om het een beetje goed te maken..... (mag je zelf kiezen wel/geen stofkap)

      RS 750 Signature Edition:
     http://www.av123.com/images/fusionvr/RS750HQ.swf  (copyright www.av123.com)

Jean Pierre

Quote from: Ettepet on March 19, 2005, 13:07:58
Hier een opstelling van de grootste 3 Rockets, in Rosewood: (vlnr: RS 750sig, RS 750sig op 'riser', RS850, RS1000)

(ps: ik ben bijna rond om een min-of-meer komplete set met Rocket 850's deze kant uit te krijgen, waarover later 8))

Koop je deze dan zelf? Of moet je ze later weer terug sturen??
Met stofkap iig wel mooier ;)

Robbo

Quote from: markvl on March 17, 2005, 19:18:00
Helemaal mee eens! Maar regels zijn er om te breken ;)

Ik heb de Ref-1's ook op de gok gekocht, maar had al wel een aantal vergelijkingen met specifiek de B&W 805N/804N gelezen.
Gelukkig is de gok goed uitgevallen.
Trouwens, voorlopig ook nog zonder kansspelbelasting: DHL heeft nog geen rekening voor de invoerrechten gestuurd :)

Hoop maar niet te snel.  Ik had mijn DVHS in augustus laten komen en van DHL kreeg toch nog een 'kerstkaart' .

Ettepet

Quote from: Jean Pierre on March 20, 2005, 12:03:22
Koop je deze dan zelf? Of moet je ze later weer terug sturen??
Uitlenen gaat in dit geval niet zo makkelijk, omdat het transport heen en terug kapitalen kost (en het risico van beschadiging).  Gelukkig zijn hun prijzen niet extreem hoog, en bieden ze korting als je een aantal zaken tegelijk koopt.

Er staan regelmatig interessante aanbiedingen heb ik al gezien, waarbij spullen soms voor ongelooflijk lage prijzen worden aangeboden.  Voor nieuwe klanten, en voor bestaande klanten!

The Luggage

Ik heb ook mogelijk interesse, afhankelijk van de timing en de uiteindelijke prijzen inclusief korting, BTW, invoerrechten en verzendkosten.

Het zou in mijn geval dan waarschijnlijk gaan om een set van RS250 en de RSC200.

markvl

Voor de twijfelaars:

Quote
While available in stock, we are proud to announce our new RS 750 Ultra SALE. Details are as follows...

2 PAIR - RS 750 Signature - Rosewood or Ebony (Front and Rear)
1 RSC 200 Center Channel - Rosewood or Ebony (Ebony currently backordered for 2 weeks)

System Retail: $3597.00
AV123 Package Price: $2799.00

March Madness Special Offer: $1999.00
Looking for 7.1? Add a pair of RSS 300's for just $499.00!
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Ik had het topic erover meteen gezien toen het startte, wilde het net melden...  Wat zei ik over ongelooflijk lage prijzen...  :)

Er was er de afgelopen weken eentje met 4x RS 550's + RSC 200 voor $1699, en er is er nog steeds eentje met de SP3 (buizenversterker) + Ref 1 LE Combo, for $1199.00 (deze kosten los: $2498). :D