Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Die race in het begin is echt referentie, zit alles in: doodse stilte, abnormale herrie  :devil:, kristalheldere details, links,rechts,boven,onder........ 8) 8).
Laatste tijd ook het begin van "Unbroken" als referentiefragment gebruikt, HEERLIJK  :headbanging: :headbanging:

PascalP

Quote from: anton on August  4, 2021, 08:32:05
Die race in het begin is echt referentie, zit alles in: doodse stilte, abnormale herrie  :devil:, kristalheldere details, links,rechts,boven,onder........ 8) 8).
Laatste tijd ook het begin van "Unbroken" als referentiefragment gebruikt, HEERLIJK  :headbanging: :headbanging:

^^

Unbroken klapt er ook goed op ja  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Als alles klopt loopt er ook écht een Dino plus een "pissed off Monkey" door de huiskamer  :devil: :devil:

Deze beleving moet het beslist niet zijn  :colgate:






Quote from: rdebruin on August  4, 2021, 00:38:31
Dat gevoel had ik er niet bij :D
Maar morgen toch maar eens in de oppo doen dan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De scene in de bommenwerper is voor mij een referentie Atmos ervaring. In de juiste geoptimaliseerde set en ruimte een ultieme referentie ervaring op Atmos gebied. Wel het fragment pakken van de film zelf en niet die van de Atmos test disc. (De test disc is iets gecomprimeerd)  :headbanging:

Quote from: PascalP on August  4, 2021, 08:36:14
^^

Unbroken klapt er ook goed op ja  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Weinig nieuws op dit moment. maar ik zie dat aantal oudere updates er niet staan die afgelopen jaar nog zijn doorgevoerd.
Furutech net kabel vervangen door Cinemike kabels (op de Arcams).
Een Apple TV 4k voor formule 1 te kijken.
Een platte hdmi 4k kabel van Ru connecties via mp om ook weer de pana te kunnen aansluiten.

Nu de netflix app via de pana vs de Apple TV nog eens vergelijken qua beeld en geluid.

denoontje

mini update

Ziggo mediabox next 4k mini voor in de ht om de horizon box te vervangen.

Nu even f1 cafe en echt duidelijk scherper.
En dat terwijl maandbedrag ook omlaag is gegaan [emoji1303].

Was helaas te laat voor de motogp van vanochtend.

Maar wat een klein kassie zeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Zo mini update hier.

De ziggo mini is in de tussentijd naar de woonkamer verhuist. Daar kunnen we nu makkelijker vaker terugkijken zonder reclame als je de uitzendingen opneemt eerst. TV kunnen we ook via de ziggoapp op de AppleTV kijken inde HT.

Verder een test gedaan met de appletv Cm van VIK.
Weer leuker ervaring rijker. zie hiervoor het draadjes over dit apparaat mbt mijn review.

Verder af en toe wat UHD schijfjes scoren en kijken.

Helaas is de zappiti niet meer ondersteund mbt moviewall
(volgens mij is mijn model ook niet compatible met de betaal versie.... :(  ). Jammer.

Van het weekend alles maar eens opnieuw ingemeten in de HT mbt Dirac.
Na alle akoestische aanpassingen had ik dit nog steeds niet gedaan.
Ook even met de autocurve gespeeld van de laatste Dirac versie, maar ik prefereer toch mijn eigen curve to nu toe. Van de week weer een goed luisteren en beleven.

Mijn moeder een nieuwe tv gegeven voor kerst/verjaardag en ik heb de oude maar meegenomen om als beeldscherm (met witte vlekken in het beeld :omg:  :crazy: zie bijv https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/witte-vlekken-samsung-tv-curved/td-p/2406673) te gebruiken in de HT.
Zo kan ik de projector uit laten als ik bijv met dirac etc wil klooien of muziek wil luisteren en menu wil zien van de bron. Geprobeerd de tv nog te openen, want er rammelde wat van binnen, maar er zit iets tussen scherm en beschermplaat van het scherm en die 2 zitten aan elkaar getaped  ??? Prima zo dan maar voor het doel.


Shadowfox

Ben zelf ook met curves bezig. Kun je die van jou delen om te vergelijken?

vik

Lekker bezig Thuur! Jij kunt vast niet tegen de kou  :laugh:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Quote from: Shadowfox on January  9, 2024, 08:25:21Ben zelf ook met curves bezig. Kun je die van jou delen om te vergelijken?

Kan evt stuur even email, maar ze zijn speciaal afgestemd op mijn speakers (ik volg in het hoog bijv de speaker karakteristiek in laag corrigeer ik dalen met max 7 db. Denk niet dat je er dus veel aan hebt.

denoontje

Quote from: vik on January  9, 2024, 11:23:07Lekker bezig Thuur! Jij kunt vast niet tegen de kou  :laugh:
brrrr
2weken gelden schaatsen verkocht. :headbanging:  :headbanging:
Kan het snowboard weer gewaxt worden

denoontje

Even een hele snelle 1op1 gedaan tussen de sony 800mk2 cm en de std oppo 203 samen met een maat van me.

Eerste indruk..de oppo is qua beeld en geluid platter.
In het beeld minder diepte en scherpte. Het geluid blijft meer aan de fronts hangen en is minder dynamisch.

Ik moet de instellingen in de oppo nog ff nalopen maar volgens mij staat alles goed ingesteld. Wordt vervolgd.

Binnenkort ook even een stufe 2 oppo 203 cm ernaast zetten.

Ook benieuwd of een apple tv er baat bij heeft om deze via een oppo stufe 2 te laten lopen via de hdmi in.

En mocht ik nog tijd en zin hebben kan ik ook de pana 424 eens langs de std oppo zetten.


pameijer

Mag ik vragen hoe de CD-playback van de Sony met CM-mod zich verhoudt tot de standaardversie, of zelf s t.o.v. een goede CD-speler?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

denoontje

Ik heb geen cm loze sony.
Ik heb destijds met Anton en Pascal wel een 1 op 1 vergelijk gedaan tussen een sony met en zonder cm mod.
Voor film was direct duidelijk wat het effect was. Ook muziek via blu-ray was dynamische en mooi 3d.Dus heb ik direct de mod laten uitvoeren op een sony.

Of heb je het over cd playback oppo vs sony cm?
Dat heb ik niet getest.
Kan daarbij zowel analoog als via hdmi ook nog.

Wat is in jou ogen een goede cd speler?
Ik heb ergens achter het schot op zolder nog 2 oude denons staan....
Ik speel eigenlijk in de ht (en woonkamer) geen cd's. Ben 99,9% over op streaming.

Volgens je profiel zit je in Groningen..andere kant van het land dus ff snel een M&G is wat lastig als je wat zou willen komen luisteren  :hehe:


pameijer

Jammer dat je niet even naar Groningen wilt komen met je spelers  :tongue2:. Maar inderdaad ben ik benieuwd naar puur CD-playback vorderingen van de CM mod. Ik ben totaal niet tevreden met de CD-kwaliteiten van mijn X800M2, heb hiervoor een Pioneer LX500 en een Marantz UD7007 gehad, die waren veel, en echt veel beter dan wat ik nu heb. En gezien mijn verzameling CD's vind ik dat wel jammer, ook al stream ik ook 98% van de tijd met Spotify. Er van uitgaande dat mijn Pioneer (die ik nóóit had moeten verkopen!) wel vergelijkbaar is met de Oppe ben ik wel nieuwsgierig naar de verschillen tussen de Sony en de Oppo, via de analoge uitgang dan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

denoontje


pameijer

Quote from: denoontje on January 15, 2024, 21:21:00Oh wacht ff sony heeft geen analoog uit ::)
:crazy:

Ja, dat wist ik natuurlijk wel maar niet aan gedacht!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

De Sony UBP-800 M2 is puur een digitaal loopwerk en voor cd-weergave kun je de coax-uitgang gebruiken. De kwaliteit van het eindresultaat hangt ook af van de kwaliteiten van de receiver of processor/ combinatie amp. (even los van het stukje akoestiek en plaatsing enz.)

Ook via de coax klinkt de CM Sony UBP-800 M2 beter dan de originele versie. Het is een zeer fraaie unit maar ben ook eerlijk als ik zeg dat je wellicht beter af bent met een dedicated cd speler (of SACD) met een paar fraaie dacs en deze gewoon analoog aan te sluiten op de Anthem.

Ik vermoed dat de UD 7007 voor cd weergave het mooiste klonk via de analoge RCA uitgangen?

Je refereert naar de Pioneer LX-500 , had je die in combinatie met de huidige Anthem? Hoe was de Pioneer aangesloten ? Alleen via hdmi of had je ook de analoge uitgangen gebruikt?


Quote from: pameijer on January 15, 2024, 20:52:20Jammer dat je niet even naar Groningen wilt komen met je spelers  :tongue2:. Maar inderdaad ben ik benieuwd naar puur CD-playback vorderingen van de CM mod. Ik ben totaal niet tevreden met de CD-kwaliteiten van mijn X800M2, heb hiervoor een Pioneer LX500 en een Marantz UD7007 gehad, die waren veel, en echt veel beter dan wat ik nu heb. En gezien mijn verzameling CD's vind ik dat wel jammer, ook al stream ik ook 98% van de tijd met Spotify. Er van uitgaande dat mijn Pioneer (die ik nóóit had moeten verkopen!) wel vergelijkbaar is met de Oppe ben ik wel nieuwsgierig naar de verschillen tussen de Sony en de Oppo, via de analoge uitgang dan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Ik zou als cd  heel belangrijk is een dedicated unit neerzetten. 2e hands zijn tegenwoordig mooie jongens te vinden...of mp of kringloop als budget laag is.

Of een oppo 205 cm final tuning😈

pameijer

Quote from: vik on January 19, 2024, 09:04:09De Sony UBP-800 M2 is puur een digitaal loopwerk en voor cd-weergave kun je de coax-uitgang gebruiken. De kwaliteit van het eindresultaat hangt ook af van de kwaliteiten van de receiver of processor/ combinatie amp. (even los van het stukje akoestiek en plaatsing enz.)

Ook via de coax klinkt de CM Sony UBP-800 M2 beter dan de originele versie. Het is een zeer fraaie unit maar ben ook eerlijk als ik zeg dat je wellicht beter af bent met een dedicated cd speler (of SACD) met een paar fraaie dacs en deze gewoon analoog aan te sluiten op de Anthem.

Ik vermoed dat de UD 7007 voor cd weergave het mooiste klonk via de analoge RCA uitgangen?

Je refereert naar de Pioneer LX-500 , had je die in combinatie met de huidige Anthem? Hoe was de Pioneer aangesloten ? Alleen via hdmi of had je ook de analoge uitgangen gebruikt?
De mooiste CD-weergave gaf de Pioneer LX500, op 2 de Marantz UD7007 en op 3 de Panasonic UB9004. Heb ze hier alledrie tegelijk gehad. Allemaal analoog aangesloten op de Anthem MRX1120. Ik zou het liefste  inderdaad een dedicated speler hebben maar de ruimte ontbreekt in mijn meubel. Ik zou de TV-decoder kunnen wegdoen maar dat mentale proces moet ik nog doorheen   :turn: .

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

denoontje

Weet niet of je ziggo hebt maar de digibox van ziggo is zo groot ca 8x8x1 cm en plak je zo achter de tv😉 zelf.

vik

Duidelijk.

Als je interesse hebt, wil ik je best mijn Sony demo unit opsturen zodat je kunt testen.

Quote from: pameijer on January 19, 2024, 15:10:57De mooiste CD-weergave gaf de Pioneer LX500, op 2 de Marantz UD7007 en op 3 de Panasonic UB9004. Heb ze hier alledrie tegelijk gehad. Allemaal analoog aangesloten op de Anthem MRX1120. Ik zou het liefste  inderdaad een dedicated speler hebben maar de ruimte ontbreekt in mijn meubel. Ik zou de TV-decoder kunnen wegdoen maar dat mentale proces moet ik nog doorheen :turn: .


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje