Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mancaver

Quote from: vik on December  6, 2019, 08:24:23
Zo een mooi systeem en dan prullen met downloads  :angel:  :D
En wat is de reden van deze post Vik? Verkoop je ook fysieke media tegenwoordig? ;)
Of ben jij, net als een paar anderen nog steeds van mening dat schijfjes verschilt tegenover HDD qua beeld en geluid?

RvD

Helaas Lars dit verschilt zeker, met Vik heb ik deze test eens gedaan want ik dacht ook altijd dat 1:1 rips geen verschil zou zijn met afspelen van externe hd of originele disc. Ik had de kopie en Vik had toevallig dezelfde disc origineel bij. Je merk echt verschil in dynamiek in het beeld kon ik geen verschil ontdekken maar wat geluid betreft zeker. Dit werd toen wel getest met een CineMike Oppo speler.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RalphH

Quote from: RvD on December  9, 2019, 18:02:17
Helaas Lars dit verschilt zeker, met Vik heb ik deze test eens gedaan want ik dacht ook altijd dat 1:1 rips geen verschil zou zijn met afspelen van externe hd of originele disc. Ik had de kopie en Vik had toevallig dezelfde disc origineel bij. Je merk echt verschil in dynamiek in het beeld kon ik geen verschil ontdekken maar wat geluid betreft zeker. Dit werd toen wel getest met een CineMike Oppo speler.

Was het wel een 1 op 1 rip dan? Geluid wordt nog wel eens wat gecomprimeerd. Heb je 2500 kb/s ipv 4400 ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mancaver

Quote from: RvD on December  9, 2019, 18:02:17
Helaas Lars dit verschilt zeker, met Vik heb ik deze test eens gedaan want ik dacht ook altijd dat 1:1 rips geen verschil zou zijn met afspelen van externe hd of originele disc. Ik had de kopie en Vik had toevallig dezelfde disc origineel bij. Je merk echt verschil in dynamiek in het beeld kon ik geen verschil ontdekken maar wat geluid betreft zeker. Dit werd toen wel getest met een CineMike Oppo speler.
Quote from: RalphH on December  9, 2019, 19:16:58
Was het wel een 1 op 1 rip dan? Geluid wordt nog wel eens wat gecomprimeerd. Heb je 2500 kb/s ipv 4400 ofzo.
Ik vraag me dat ook ten zeerste af. Ik zou dan ook graag willen weten wat dat verschil dan veroorzaakt. Zijn deze releases dan beide door bijvoorbeeld BDinfo 'gehaald' om te verifiëren of het wel degelijk dezelfde files gaat? Het kan mijn inziens toch echt niet liggen aan de file ansich, die is immers exact hetzelfde. Maar dan nog, hoor ik graag waar het aan zou kunnen liggen....   ;)

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RalphH

Ook niet-mkv's met netjes alle folders en bestanden kunnen volgens mij gewoon een compressie bevatten. Maar als je de file groottes vergeleken hebt, dan zal ie 1 op 1 geweest zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Teejoo

Voor mij zit het hem er ook in dat het een onzekerheid is dat je nooit weet hoe de file geript is en of je wel de beste kwaliteit rip hebt. En met een dik HT wil je gewoon het beste.

Leuk dat er staat 1:1 rip..maar ondertussen staan er daar wel meerdere versies van.. Die twijfel, het gezoek en gedownload, checken etc. Dat is wellicht het gedoe waar Vic op doelt.

Los van het feit dat de ene mediaplayer de andere niet is, net zoals dat het geval is bij UHD spelers. Want het lijkt alsof elke mediaplayer kwalitatief even goed is. Ik zie mensen alleen reppen over welke files hij wel of niet kan afspelen. Blijkbaar geldt bij mediaspelers digitaal = digitaal = gelijk.

Kortom, ik kan me voorstellen dat daar ook nog verschil in zit.

PascalP

Het is denk ik ook meer het gemak, ik heb ook beide.
Gebruik in de woonkamer uitsluitend een mediaspeler met 1080p rips en in de HT ook vaak voor 'even' een simpele sessie, kinderfilm, guilty pleasure (Kickboxer, Bloodsport, Commando, Rambo, dat soort genre films :P), maar als ik echt serieus een film kijk gaat er toch een schijfje in voor de beste kwaliteit.

Je kunt natuur veelal 1:1 rips of Remux versies van 30GB+ per film binnen halen, de 'normale' MKV's van een GB of 10-12 zijn meestal toch gecomprimeerd, vooraal op het geluid vind ik altijd.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Lol. Nee hoor ik ben slachtoffer en koop gewoon orgineel.   :P

Het is geen mening het is een feit en die les heb ik al lang geleerd en getest. Ook bevestigd door een bekende van mij uit de post production. Je krijgt nooit en te nimmer de exacte kwaliteit als een orginele schijf. Tijdens het inlezen van een orginele UHD (door middel van een drive) naar een pc heb je al te maken met video en audio jitter tijdens de transfer. (computer activiteit, software kwaliteit en diens parameters.) 

Mijn eerste kennis making was een zogenaamde 1:1 iso kopie van een blu ray (Dark Knight) tegen de orginele blu ray. Ik heb die bij CineMike vergeleken op een groot scherm en een hele dure Sim2 3 chip dlp projector plus referentie audio set.  Geluid was in vergelijking plat en dun, maar wat ook op viel was de ruis in het beeld en hierdoor een afname in contrast in de donkere partijen.

Ik had ook erg veel iso's die periode en ook gebrande 1:1 blu ray schijven. Ik was gelijk genezen en heb alles weggegooid en ben vanaf die tijd gaan kopen.

Nu is het wel zo dat 80 tot 90% hier geen zak van zal gaan merken, helemaal niet op een gemiddelde tv van tegenwoordig 65 inch en een gemiddelde HT set. Hoe hoger de kwaliteit van bron, audio en weergever hoe meer dit naar voren komt.

Ik ben er overigens ook helemaal niet op tegen hoor. Ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en vooral kijken naar zijn eigen portemonnee, en ook niet te vergeten zijn of haar kwaliteits eisen. Papaleo heeft overigens ook een goed punt.  Als ik bij klanten thuis kom en alles staat netjes op een server met een mooi overzicht van alle films, zie ik ook echt wel de voordelen van het gebruikers gemak t.o.v. een disc.

Ik persoonlijk ben een miereneuker en ga voor de beste kwaliteit maar ik koop zeker niet zomaar elke schijf. Pas als ik weet dat hij goed is van kwaliteit koop ik hem want helaas is er meer rommel als goede kwaliteit discs.  :music:


Quote from: mancaver on December  9, 2019, 14:11:47
En wat is de reden van deze post Vik? Verkoop je ook fysieke media tegenwoordig? ;)
Of ben jij, net als een paar anderen nog steeds van mening dat schijfjes verschilt tegenover HDD qua beeld en geluid?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

O helemaal vergeten...de n7 is vorige week gecalibreerd.

Nu verder genieten.

Blijf nog wel wat spelen met de instellingen rondom de frame adapt hdr.
Als ik hem op medium zet, had ik af en toe toch washed out beelden. Daarom zitten spelen met contrast en brightness om dat weer wat weg te drukken
Het lijkt dat de audit stand dit toch beter doet.



Teejoo

Quote from: denoontje on December 14, 2019, 08:58:23
O helemaal vergeten...de n7 is vorige week gecalibreerd.

Nu verder genieten.

Blijf nog wel wat spelen met de instellingen rondom de frame adapt hdr.
Als ik hem op medium zet, had ik af en toe toch washed out beelden. Daarom zitten spelen met contrast en brightness om dat weer wat weg te drukken
Het lijkt dat de audit stand dit toch beter doet.
Dan is medium voor die film niet de juiste stand. Ik pauzeer meteen in het begin de film even en check de beste stand. Je ziet dat gelukkig meteen.

Maar als hij washed out is staat hij sowieso in een te hoge stand.

denoontje

Quote from: Teejoo on December 14, 2019, 09:10:13
Dan is medium voor die film niet de juiste stand. Ik pauzeer meteen in het begin de film even en check de beste stand. Je ziet dat gelukkig meteen.

Maar als hij washed out is staat hij sowieso in een te hoge stand.

ja film was verder helder en heb idd gespeeld met low en high.

Teejoo

Quote from: denoontje on December 14, 2019, 09:21:52
ja film was verder helder en heb idd gespeeld met low en high.
De auto stand doet niks anders dan op basis van de metadata een van de drie standen kiezen. Dat kun je ook checken door hem eerst op auto te zetten, en dan te kijken met welke stand dit overeenkomt.

Het is bij mij in elk geval nog nooit nodig geweest iets anders aan te passen behalve de 3 standen. Misschien was het gewoon een slechte rip of lift het gewoon aan de film? Welke was het?

denoontje

 :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

denoontje

Omdat we tegenwoordig bijna op de grond zitten maar een nieuwe bank besteld voor in de ht.
Zelfde concept als we nu hebben , alleen nu met afneembare leuningen en nu allemaal blokken van ca 80x80.
Hebben de vriendjes als ze f1 komen kijken net wat meer ruimte op de 3-bloks bank (toch extra 20 cm) ;-P

Door de afneembare leuningen zijn ze ook makkelijk naar de zolder te dragen.
Wordt hier om de hoek custom gemaakt voor ons.


In tussentijd de hushbox van de Epson van het plafond gehaald en ga ik kijken hoe ik een deel van het BB&G plafond (bedankt Bjorn/Garmt!) kan monteren.
Zal toch groot deel ontmanteld moeten worden, vanwege het gewicht de hoogte en totaal afmetingen (boven krijgen).






denoontje

Even leuke mini m&g gehad met Anton van het weekend. Lekker gekeuveld over ht en ander zaken en matuurlijk wat stukkies film gekeken via de verschillende bronnen en even een heerlijke vlaai weg moeten werken [emoji854][emoji1319][emoji1319]




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Heb m ff moeten missen mannen, mooi dat ie leuk was.
Ik stond kuukskes te bakken met mini-me op onze laatste vakantiedag. Maar 2020 is nog lang, komt vast goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Is nog stukkie over ralph


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Van de koekjes wel ja, een hele bak ;D

Edit: Ah, van de vlaai  :P :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

anton

Na enkele keren af te willen spreken was het afgelopen zondag toch zo ver : de lang beloofde meet and greet bij Thuur thuis.
Had afgesproken tussen tien en half elf bij hem te zijn ( wat is het tegenwoordig toch druk op de weg ) en met een keurige kwart over tien reed ik bij hem de oprit op.  Limburgse vlaai meegenomen voor bij de  koffie (met die lekkere bossche bollen van de vorige keer nog in het achterhoofd een logische keus  :pompom:).
Na een hartelijk welkom door Thuur en zijn vrouw lekker aan de koffie.
Hoorde in de woonkamer bij binnenkomst al dat hier geen eenvoudig sonos speakertje stond te spelen en hoewel stereo niet zo mijn piece of cake is was ik toch wel zwaar onder de indruk van de installatie (Linn met Wilson Benesch) . Wat een prachtig mooi vol, kristalhelder geluid werd daar eventjes geproduceerd  :worship: :worship:.
Na een korte opsomming van Thuur hoe hij stap voor stap begonnen is in de stereo en HT wereld (heel herkenbaar voor mij) gingen we de trappen op naar zijn Walhalla  ;D.
Een echte liefhebber !!!!!! , was het eerste wat bij me opkwam toen ik de kamer binnenliep. Van het zwarte plafond, de stemmige kleurcominatie met de wanden, filmaccessoires, mooi groot doek en topspullen in de rekken, alles liet zien dat hier een liefhebber aan het werk is  :inlove: :inlove:.
Thuur heeft nog niet zo lang geleden een groter scherm in zijn kamer gehangen (met masking) die nu het grootste deel van de voorwand in beslag neemt. Achter het doek (briljant) staat het rack met de apparatuur. Lekker uit het zicht maar vooral geen storende displays. (moet ik zelf nog iets op verzinnen).
7.2.4 speakerset mooi rondom de luisterplek (een heerlijk relaxe bank die echter binnenkort vervangen gaat worden). De subs staan links en rechts naast de bank en zorgen voor een duidelijke punch als het moet (hacksaw ridge  :devil:). Geluidsbeleving is groots, enorm datailrijk, laag als dat moet, een prachtige en indrukwekkende bubbel die zijn set daar weg zet. Hier heeft Dirac enorm mee geholpen volgens Thuur : Dirac for president !!!!!
Voor beeld gebruikt Thuur dezelfde projector die ik ook heb, de JVC N7. Keurig ISF gecallibreerd.
Het is echter de totaalcombinatie die het hem doet: toen we samen enkele beelden van Planet Earth aan het kijken waren in 4K HDR zei Thuur wat ik op dat moment dacht: je zit gewoon fysiek in die andere wereld............

Als je dat gevoel in je HT kunt krijgen, dat gevoel dat je BIJ een concert zit, dat je MIDDEN in de aktie staat, dat je de planten en dieren AAN KUNT RAKEN dan weet je dat je beeld , geluid en gevoel op 1 lijn hebt, dan is het niet alleen goed, dan is het HELEMAAL GELUKT.
Thuur: bij jou is het helemaal gelukt  :worship:.

Toen was het tijd voor een paar lekkere brabantse worstebroodjes (uiteraard met melk !!) en nog wat na keuvelen.

Het was een super fijne M&G, het is gewoon leuk om met mensen te praten die dezelfde hobby/passie hebben. Je hebt aan een half woord vaak genoeg, je hoeft niet alles uit te leggen om een bepaald gevoel of een beleving duidelijk te maken.
Heb het laatste half jaar meerdere HT,s bezocht (wilde ik altijd al vaker doen, maar soms komt het er gewoon niet  van ) en weet nu dat het overal weer anders kijkt en luistert. Thuur maakte een opmerking die ik hier graag wil herhalen: maakt niet uit wat je hebt of gebruikt, als je er maar tijd en geduld in steekt klinkt het overal super!!!
Kan het iedereen aanraden eens bij Thuur langs te gaan, naast een top HT ook nog een top gozer !!
Nogmaals bedankt en hopelijk tot gauw !!!

PascalP

leuk om te lezen Anton, ik begrijp dus dat een vlaai de entreeprijs is? :P


Quote from: anton on January 14, 2020, 10:54:05
Thuur maakte een opmerking die ik hier graag wil herhalen: maakt niet uit wat je hebt of gebruikt, als je er maar tijd en geduld in steekt klinkt het overal super!!!

En het allerbelangrijkste; er zelf van genieten!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Anton, moooopie review.
Dank je wel voor de mooie woorden
Ja
Met vlaai gaan deuren open.

Ok heb het geluk dat ik dit allemaal bij elkaar heb kunnen en mogen verzamelen.
Ik zit iig met grootse smile op de bank.

Nu eerst de m&g bij marco volgende week...
Kan ik mijn oude scherm bewonderen[emoji854].
Het blijft leuk van die ht gekken te ontmoeten.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Quote from: PascalP on January 14, 2020, 12:04:46
leuk om te lezen Anton, ik begrijp dus dat een vlaai de entreeprijs is? :P


En het allerbelangrijkste; er zelf van genieten!
Idd dat is het belangrijkste.

En op een gegeven moment stoppen met prutsen, accepteren dat het niet 100% kan worden , popcorn pakken en de zetel in kruipen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Ralph er is nog steeds een stukkie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Haha, ff kijken of ik vandaag of morgen een bakkie kan komen doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer