Beunky's stereo setje, update 19-11-2005, foto's van het rack, de Bow en de ASR

Started by beunky, February 27, 2005, 22:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

En dan nu eindelijk de beloofde foto's:











"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

myself

mooi spul hoor !  8)

maareuh, staat je rechterbox niet een beetje erg ingebouwd.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

beunky

Quote from: myself on September 23, 2005, 20:10:29
mooi spul hoor !  8)

maareuh, staat je rechterbox niet een beetje erg ingebouwd.

Het lijkt erger dan het is, optimaal is natuurlijk anders maar hij staat ruim veertig centimeter uit de achterwand, ruim 40 centimeter van de zijmuur en nog 20 centimeter van het (open) rack dus het kan nog erger ;) :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr

super beunky ;D ;D

zie ik een scheur of is het de licht inval :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

beunky

Quote from: advr on September 23, 2005, 21:01:06
suoer beunky ;D ;D

zie ik een scheur of is het de licht inval :o :o

Het is geen scheur, het is een kras, niet heel erg superdiep maar wel lelijk inderdaad...
Tsja daar is niets aan te doen, daar was de prijs dan ook wel naar ;)
Bovendien draai ik altijd met de frontjes :)
De licht inval laat het wel erg duidelijk uitkomen trouwens ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

nomat

Quote from: myself on September 23, 2005, 20:10:29
mooi spul hoor !  8)

maareuh, staat je rechterbox niet een beetje erg ingebouwd.

maakt dat heel erg veel uit dan ?
Harman/Kardon HK970 + TU970 + HD970 + DVD22 + Canton Ergo RCL (zonder RC module)

beunky

Quote from: nomat on September 23, 2005, 22:25:26
maakt dat heel erg veel uit dan ?

Ja, als ik een dubbel zo grote ruimte had bijvoorbeeld kun je de speakers veel vrijer zetten, hetgeen het beeld enorm ten goede komt en over het algemeen het laag ook :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

SpeedyAndré

Als ik dit soort dingen zie, dan begin ik meteen te huiveren  :-\ ;D :



Eigenlijk geldt dat voor de hele kluwen bedrading die ik zie liggen, dat kan wel wat netter Beunky  ::)
Verder een mooie set met een heel 'aparte' kleurstelling  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

beunky

Quote from: SpeedyAndré on September 23, 2005, 22:41:39
Als ik dit soort dingen zie, dan begin ik meteen te huiveren  :-\ ;D :



Eigenlijk geldt dat voor de hele kluwen bedrading die ik zie liggen, dat kan wel wat netter Beunky  ::)
Verder een mooie set met een heel 'aparte' kleurstelling  :D

André  8)

'Dit' is de enige makkelijke oplossing voor een vast netsnoer aan de platenspeler...
Die daarnaast is voor het vacuuümpompje dat daar bij hoort, daar gaat sowieso niet wat beters aan...
Voor de rest, ach het meeste is gewoon netjes alleen op de foto lijkt het wat slordig.
Sommige dingen kunnen dus gewoon niet anders...

Thnx voor het compliment trouwens ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

nomat

Quote from: beunky on September 23, 2005, 22:32:09
Ja, als ik een dubbel zo grote ruimte had bijvoorbeeld kun je de speakers veel vrijer zetten, hetgeen het beeld enorm ten goede komt en over het algemeen het laag ook :)
ah dat verklaart bij mij dan ook het bass 'probleem'
twee grote massieve kasten van ca meter hoog, 50 cm diep en meter breed tussen mijn speakers
maar geen mogelijkheid om het op te lossen want waar moet ik die dingen anders neerzetten  ??? 
denk denk ...
Harman/Kardon HK970 + TU970 + HD970 + DVD22 + Canton Ergo RCL (zonder RC module)

Maximus_Aurelius

Mooie set Beunky ;D
Betreft die kras die viel mij nog niet op en als je toch met de fronts erop speelt zie je het al niet meer.En tweede belangrijke aspect is als de prijs erna was maakt het ook al weer veel goed.


Quote from: SpeedyAndré on September 23, 2005, 22:41:39


Eigenlijk geldt dat voor de hele kluwen bedrading die ik zie liggen, dat kan wel wat netter Beunky  ::)
Verder een mooie set met een heel 'aparte' kleurstelling  :D

André  8)

Kijk jij dan altijd naar de achterkant van de apparatuur ;) ?
Dus ik schets even mijn beeld wat ik denk ;D
Jij komt bij persoon die hifi HT gedoe heeft.Jij zeg mooie set en hangt gelijk met de snuffel achter de apparatuur en zegt wel rommeltje kan wel netter.;)
Wat is belangriiker in zo'n set?
De bekabeling die achter eruit komt netter of de klank en de apparatuur zelf?

Bedrading heb je altijd.En wat erachter zit kijkt niemand naar het gaat om de klank en om de voorkant van de apparatuur.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

SpeedyAndré

Quote from: Maximus_Aurelius on September 24, 2005, 12:29:53

Kijk jij dan altijd naar de achterkant van de apparatuur ;) ?
Dus ik schets even mijn beeld wat ik denk ;D
Jij komt bij persoon die hifi HT gedoe heeft.Jij zeg mooie set en hangt gelijk met de snuffel achter de apparatuur en zegt wel rommeltje kan wel netter.;)
Wat is belangriiker in zo'n set?
De bekabeling die achter eruit komt netter of de klank en de apparatuur zelf?

Bedrading heb je altijd.En wat erachter zit kijkt niemand naar het gaat om de klank en om de voorkant van de apparatuur.


Het gaat bij mij iets anders, althans tot nu toe met mijn hifi-bezoekjes ;)
Ik weet na ruim 20 jaar audio ervaring dat een rommelige kluwen draden achter een set nadelig kan zijn voor de geluidskwaliteit.
Een heel goedkope 'tweak' is het simpelweg ordenen van de kabels met vaak onverwachte resultaten.
Leg een  plat netsnoer naast een interlink en je zal zien/horen dat de interlink het sterke veld van het netsnoer oppikt, dit is meetbaar en dus aantoonbaar.
Mijn audioverleden ligt bij andere forums zoals het voormalige hifi.nl forum en het hear.nl forum.
Daar werden regelmatig luistersessies georganiseerd en ik bood meestal aan om te kijken of er verbeteringen mogelijk waren als ik toch op bezoek was.
Ik ging dan met een auto vol apparatuur en kabels naar zo'n sessie als ik wist dat iemand zelf niet kon bepalen wat er niet goed functioneerde in zijn set.

Dus ja, ik help mede audiofielen om de volgende stap te zetten met hun set, vrijblijvend en gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :)
Mijn uitgebreide recensies van deze sessies bij hifi.nl en hear.nl waren gewaardeerde leeskost en vaak reden voor anderen om ook eens naar hun set te (laten) kijken.
Ik werd hier (letterlijk) wijzer van omdat ik op deze manier van heel veel apparatuur en kabels weet wat het met elkaar 'doet' en zo kun je iemand goed adviseren.
Inmiddels ontbreekt mij de tijd om dit nog uitgebreid te doen, dus ik beperk me tot een kleine kring en ik leg me nu toe op het HT gebeuren :)

André  8)

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

beunky

De interlinks en de stroomkabels zijn zo veel mogelijk gescheiden ;)
Dat is slechts in twee gevallen niet mogelijk, en daar gaat maar 12 volt door...
Ik ken de invloed van stroomkabel op interlinks.
Helaas zijn de huidige interlinks te lang, ik zit er over te denken om zelf wat interlinks in elkaar te gaan zetten of zo en dan maak ik ze een stuk korter ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

patrick_vdb

Hi Mark,

Laat je niet gek maken ;D Mijn setje is op het moment totaal audiofiel onverantwoord neer gezet en toch klinkt het nog steeds audiofiel verantwoord ;D

Mooie luidsprekers, maar dat wist je al ;)

mvrg

Patrick

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on September 24, 2005, 17:49:25
Hi Mark,

Laat je niet gek maken ;D Mijn setje is op het moment totaal audiofiel onverantwoord neer gezet en toch klinkt het nog steeds audiofiel verantwoord ;D

Mooie luidsprekers, maar dat wist je al ;)

mvrg

Patrick

daar zeg je wat!! jouw set staat echt audiofiel onverantwoord maar klinken dat het doet :o 8)

ik ben van mening dat een goede set ook onder minder goede omstandigheden goed moet klinken!! ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

beunky

Hmm... dan denk ik te kunnen zeggen dat ik een goede set heb want in mijn omstandigheden klinkt ie goed ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

bryan vd B

Quote from: beunky on September 24, 2005, 18:30:30
Hmm... dan denk ik te kunnen zeggen dat ik een goede set heb want in mijn omstandigheden klinkt ie goed ;D

Niet dan denk je te kunnen zeggen, maar dan heb je gewoon een goede set :D ;).
Mooie speakers by the way 8)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sjors

Quote from: beunky on September 23, 2005, 22:58:31
'Dit' is de enige makkelijke oplossing voor een vast netsnoer aan de platenspeler...
Die daarnaast is voor het vacuuümpompje dat daar bij hoort, daar gaat sowieso niet wat beters aan...
Voor de rest, ach het meeste is gewoon netjes alleen op de foto lijkt het wat slordig.
Sommige dingen kunnen dus gewoon niet anders...

Thnx voor het compliment trouwens ;)

Beunky,

Een vacuuümpompje voor een platenspeler? waarom dat? ik heb ook een vacuuümpomp! maar dan voor mijn airconditioning  :D


Groet, Sjors

beunky

Quote from: Sjors on September 24, 2005, 21:23:14
Beunky,

Een vacuuümpompje voor een platenspeler? waarom dat? ik heb ook een vacuuümpomp! maar dan voor mijn airconditioning  :D


Groet, Sjors

Op het plateau ligt een soort van rubberen mat, daarop leg je de plaat en dan leg je er een soort van puck-achtig ding op, alleen dat ding is hol, daar zet je dat vacuümpompje op en dan zuig je dat vacuüm, zo zit de plaat goed vast en dat 'schijnt' beter te klinken, zelfde idee als een puck zeg maar, alleen dit werkt niet met massa :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Sjors

Quote from: beunky on September 24, 2005, 23:18:27
Op het plateau ligt een soort van rubberen mat, daarop leg je de plaat en dan leg je er een soort van puck-achtig ding op, alleen dat ding is hol, daar zet je dat vacuümpompje op en dan zuig je dat vacuüm, zo zit de plaat goed vast en dat 'schijnt' beter te klinken, zelfde idee als een puck zeg maar, alleen dit werkt niet met massa :)


Verek zeg, weer wat geleerd!  :D


Groet, Sjors

beunky

Quote from: Sjors on September 25, 2005, 00:37:38

Verek zeg, weer wat geleerd!  :D


Groet, Sjors

Ik ben er nog niet voor mezelf uit of ik het hoor, ik denk dat ik ook nog eens ooit een loeizware puck wil gaan proberen :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Sjors

Quote from: beunky on September 25, 2005, 10:29:21
Ik ben er nog niet voor mezelf uit of ik het hoor, ik denk dat ik ook nog eens ooit een loeizware puck wil gaan proberen :)

Bedekt een Puck de gehele plaat?

Groet, Sjors

beunky

Quote from: Sjors on September 25, 2005, 17:37:20
Bedekt een Puck de gehele plaat?

Groet, Sjors

Nee, gelukkig niet, dan werd het wat lastig aftasten ;) ;D
Het bedekt alleen het label (maximaal).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Sjors

Quote from: beunky on September 25, 2005, 23:16:00
Nee, gelukkig niet, dan werd het wat lastig aftasten ;) ;D
Het bedekt alleen het label (maximaal).

Verek natuurlijk! waar moet de naald anders op  ::)  wederom duidelijk  :)

Groet, Sjors

beunky

Zaterdag heb ik een NBS Dragon Fly II opgehaald die ik voor weinig heb gekocht, vandaag zijn al de in de VS bestelde netsnoeren van PS Audio (xStream Plus en xStream Prelude) binnen gekomen:





"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"