xbox kabel brandgevaar

Started by DaveClarke, February 27, 2005, 05:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DaveClarke

Vervanging Xbox-voedingskabel wegens brandgevaar

Gepubliceerd op donderdag 17 februari 2005

Microsoft heeft vandaag een persbericht de deur uitgedaan waarbij het aankondigt vrijwillig wereldwijd zo'n 14,1 miljoen voedingskabels voor de Xbox te vervangen. Het niet vervangen van de voedingskabel kan in uitzonderlijke gevallen leiden tot brandgevaar.
Volgens Microsoft hebben zich bij één op de 10.000 Xbox'en storingen voorgedaan, waarbij de schade zich voornamelijk beperkte tot binnenin de Xbox of bij de stroomkabel aan de achterkant. Bij dertig consoles wereldwijd werd echter als gevolg van deze storingen licht letsel of lichte schade aan goederen gemeld. In zeven gevallen hebben klanten een lichte brandwond aan hun hand opgelopen. In 23 gevallen hebben klanten rookschade gemeld of lichte schade aan een tapijt of entertainment center.

"Dit is een voorzorgsmaatregel waarvoor wij gekozen hebben ondanks de zeldzaamheid van deze incidenten," aldus Robbie Bach, de senior vice president van de Home & Entertainment Divisie van Microsoft. "Wij betreuren het ongemak, maar zijn van mening dat het verantwoordelijk is om consumenten een gratis vervangende voedingskabel aan te bieden."

In Europa hebben consoles die vóór 13 januari 2004 geproduceerd zijn een vervangende voedingskabel nodig.

Om een vervangende voedingskabel te bestellen worden consumenten verzocht naar www.xbox.com gaan en te klikken op de link "Vervangende voedingskabel voor Xbox". De levering van de Vervangende voedingskabels duurt twee tot vier weken na. In afwachting van de nieuwe voedingskabel dienen consumenten hun Xbox-consoles uit te zetten wanneer deze niet in gebruik zijn.

Toch maar even het bonnetje maar weer tevoorschijn halen wanneer wij de onze ook alweer gekocht hebben...

Bron: Microsoft


voor nagaan of jou xbox in de fik kan vliegen, check http://replacements.webprogram.com/nl-nl/index.asp of het serienummer wordt herkend, je krijgt dan gratis een vervangende kabel thuis gestuurd.
Risico is beter uit te sluiten door deze kabel te bestellen, je moet er niet aan denken dat je xbox samen met je dure apperatuur in rook opgaat.

Scarp

#1
Dave,

Oud nieuws, dat had ik al gepost: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=26856.0

Is ook meer PC nieuws. Misschien dat een moderator deze post aan de mijne kan voegen.

DaveClarke

tis idd al oud nieuws, maar ik had het onderwerp nog niet hier langs zien komen, vandaar...

Redyak

Invullen op de site 5 dagen wachten en je hebt een nieuwe, de oude kan in de prullenbak
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

graafke

heey dat wist ik nog niet gelijk een nieuwe besteld  ;D bedankt voor de post

woametalhead

had de kabel al binnen 3 dagen !!!!!!!!!

DaveClarke

ik heb hem vrijdag besteld, hij zal morgen wel komen

Jean Pierre

Bedankt man ik had zown defecte kabel! krijg nu 1 thuis gestuurd net bestelling geplaatst