PJ/DVD

Started by -V-, February 24, 2005, 17:18:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Hey,

Wat is een beter keus Mijn huidige NS-900 in combom met een HS-50 of een 868iS in combo met een AE700.

Upgraden aan de bron of aan de PJ :P

Alvast bedankt,
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

MartinT

#1
Mijn eigen ervaring:

...Ben onlangs bij "de" shootout geweest, en was vastbesloten om voor de AE700 te gaan. Had hem na de demo (top Frank!!!) meteen ook besteld, maar na even logisch redeneren gelijk de volgende dag de bestelling omgezet in een HS50...

Enough said denk ik!

(we praten hier dus wel over een prijsverschil van meer dan 1000 euro boven wat ik als budget had gesteld  :P vandaar dat ik dit even voor mezelf moest beredeneren, het resultaat: GENIETEN !!!  :D :D :D (m.a.w. nog geen picoseconde spijt gehad, integendeel, op lcd gebied is dit momenteel het beste wat er te zien is, gewoon compromisloos kijken!!!)

Wijsheid toegewenst!
Gr.
Martin

Ps. mijn dvd speler is maar een "gewone" Sony DVP-NS585p van 150 euries, wilde hem gaan upgraden voor een Denon met Faroudja chip, maar dit voldoet prima! (en m'n geld was toch al op  ;) dus...)


-V-

Niemand nog enige tips ?

Meer investeren in een PJ (HS-500 met een gewone dvd speler (NS-900) ? of een mindere PJ (AE700) en een goeie dvd speler (3910 /868/7600/999)

Alle input is welkom.
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

MartinT

#3


Quote from: -V- on February 28, 2005, 22:36:27


Niemand nog enige tips ?

Que?  :o  Je zal wel even je explorer instellingen moeten nalopen, of de knop "vernieuwen" indrukken denk ik...(maar ja, dan kan je dit dus ook niet lezen...)

bmateijsen

Je zal over een aantal elementen goed moeten nadenken. Zal je indien HD uitkomt snel upgraden naar HD-DVD? If so... dan heb je minimaal een 1280 x 720 projector nodig. Verder denk ik dat je goed moet kijken of de scaling en deinterlace units die in de projector zitten goed zijn, dan is de noodzaak veel minder om een hele goede dvd-speler te hebben (althans op beeldgebied), een schone output op de component-uitgang is dan vele malen belangrijker.

Het wel of niet hebben van DVI/ HDMI vind ik op dit moment minder belangrijk, maar met HD op komst, wordt het toch wel weer een ander verhaal.

Groet Bjorn

riwi

Ik heb onlangs de HS50 gezien. Mijn mening is dat deze niet veel beter is dan de andere 1280x720 LCD projectoren (Z2/Z3/AE500/TW200). Ik zie screendoor en digitale hardheid in het beeld waar ik niet tevreden mee zou zijn. Mijn BenQ 8700 heeft dat niet. Het beeld is danwel iets softer maar ik vind het fijner om naar te kijken. Aangezien jij een piano hebt gehad en niet overmatig hebt geklaagd over regenbogen zou ik zeker naar een DLP gaan. Kijk bv ook eens naar die nieuwe Sharp XVZ2000 (heb ik nog niet gezien), die is wat goedkoper en wel 1280x720 DLP.

Voor wat betreft de bron upgrade. Ik zou gewoon met een goede component DVD speler als jouw Sony 900 blijven draaien eerst. Misschien is er volgend jaar wel een mooie HD DVD/BluRay speler te koop.

vwb DVI/HDMI hou ik het op : "weetniet/geen mening"  ;D Ik vind het niet belangrijk, maar anderen weer wel.

Richard