Het grote Epson EMP-TW200(H) topic

Started by -Logix-, February 13, 2005, 23:32:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Logix-

Omdat ik nergens echt info bij elkaar zie over de Epson EMP-TW200H, open ik het TW200H topic.



Specificaties

LCD  Afmetingen:
0.7'' resolutie: 1280 x 720 Pixel 

Lamp  type: 200 W UHE - Lamp
bedrijfsuren: tot 3000 uren
 
Optische kenmerken  Projectieformaat: 0.77 - 7.62 m (beelddiagonalen)
Projectieafstand: 0.87 - 13.65 m

Keystone-correctie (digitaal):
± 15 ° (verticaal)
Helderheid: 1500 ANSI Lumen
Contrastverhouding: 1000:1

Kleurweergave:
16777216 (kleur)

Projektionsarten  opzichtprojectie
doorzichtprojectie
plafondprojectie
 


Ingangssignaal (Video)  NTSC 4,43, SECAM, PAL60, PAL-N, PAL-M, PAL
Component Video, Composite Video, S-Video, Video-RGB
 


Video-In  1 x RGB D-Sub 15
1 x S-VHS-4 Pin (Hosiden)
4 x RCA

 
Control-In  1 x RS-232C
1 x RGB D-Sub 9
1 x USB

 
Afmetingen  Standard: 440 x 320 x 134 mm (B x Dx H)
 
Gewicht  5300 g

Stroomverbruik  110-130V
220-240V

Energieverbruik  200 W (max)
0.5 W (standby)

Geluidsniveau  < 28 dB(A)   

meegeleverde accessoires  remote control + batteries

Besturingssystemen  > Mac OS Classic 8.6
Mac OS X
Windows XP
Windows 2000
Windows Me
Windows 98

Opties  V13H134A04  Luchtfilterset ELPAA04 
V13H010L28  Lamp  

Garantie  Standaard :
36 maanden Carry-In-Service
Optioneel:
36 maanden On-Site-Service
Lampgarantie:
90 dagen of 500 uur (wat het eerst van toepassing is, deze garantie geldt uitsluitend voor de meegeleverde [eerste] lamp)

*Behoudens technische wijzigingen
Gegevens onder voorbehoud
*


Shut the fuck up Donny!

-Logix-

Open ik maar gelijk met een vraag  ;)

Ik stuur mijn 200h met een HTPC aan (5BNC -> naar VGA input 200h) Met powerstrip heb ik een resolutie aangemaakt van 1280x720 60hz. Dit is toch gewoon native? Waarom heb ik dan het idee als ik naar windows-desktop kijk dat de verhoudingen van de letters niet lekker zijn. Het ziet er hetzelfde uit als je een TFT scherm niet met de juiste resolutie aanstuurd, sommige letters zijn dikker en niet mooi rond afgewerkt. Of doe ik hier wat fout?
Shut the fuck up Donny!

PattiMan

Misschien kun je die vraag beter hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=10995.0) stellen. Daar
staat al een "klein" Epson TW200 topic.

-Logix-

als ik dat topic zo lees is me niet geheel duidelijk welke DVD speler (met progressive) nu perfect voor de 200 is. En vanaf welke prijsklasse kun je al een goede p-speler krijgen die goed aansluit op de 200?
Shut the fuck up Donny!

PattiMan

#4
Goede progressive DVD spelers zijn de Denon 1910 (+/- 275 euro) 2910 (+/- 750 euro), 3910 (+/- 1100 euro) en Philips 963SA. Jammer genoeg is die laatste
moeilijk te krijgen omdat ie niet meer wordt gemaakt. Er staat er op HT wel af en toe een te koop.

Over het algemeen zijn DVD spelers met Faroudja scalers goed. Zoek maar eens op dit forum. Dan vind je genoeg leesvoer.  :)

Zelf heb ik een goedkopere progressive DVD speler van Philips: 720SA. Maar ik heb helaas geen 200H, dus ik kan je daar geen advies over geven.


-Logix-

Quote from: RPM on February 14, 2005, 14:30:47
Open ik maar gelijk met een vraag  ;)

Ik stuur mijn 200h met een HTPC aan (5BNC -> naar VGA input 200h) Met powerstrip heb ik een resolutie aangemaakt van 1280x720 60hz. Dit is toch gewoon native? Waarom heb ik dan het idee als ik naar windows-desktop kijk dat de verhoudingen van de letters niet lekker zijn. Het ziet er hetzelfde uit als je een TFT scherm niet met de juiste resolutie aanstuurd, sommige letters zijn dikker en niet mooi rond afgewerkt. Of doe ik hier wat fout?


niemand een idee?
Shut the fuck up Donny!

denoontje

Ik stuur mijn 200h aan met een Denon 2900 via progressive.....toppie! ;D

Denoontje
8) 8) 8)

-Logix-

Niet dat het topic zo groot is, toch maar hier plaatsen.

Ik stuur sindskort m'n TW200h met een Denon 1910 aan (p) ipv een HTPC. Maar nu valt me bij sommige titels op dat ik groenige randen om de ondertitels heb. Ook heb ik het idee dat het beeld een beetje naar het groen neigt...

Shut the fuck up Donny!

J.A.F._Doorhof

Als je TW200H nog niet gecalibreerd is zou ik dat ZSM doen, daar zit een enorme winst in.

Het groen naast de ondertitels is een bekend probleem van bepaalde DVD spelers, vooral pioneer en Toshiba hebben er bv last van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Logix-

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 11, 2005, 18:24:08
Als je TW200H nog niet gecalibreerd is zou ik dat ZSM doen, daar zit een enorme winst in.

Het groen naast de ondertitels is een bekend probleem van bepaalde DVD spelers, vooral pioneer en Toshiba hebben er bv last van.

Hij komt van jouw af, dus hij zou dan toch gecalibreerd moeten zijn?! :-\
Shut the fuck up Donny!

J.A.F._Doorhof

Dan wel. :D
Check dan even of je aan je 200 uur toebent, vooral de TW200 wil behoorlijk driften de eerste 200 uur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Logix-

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 13, 2005, 08:04:23
Dan wel. :D
Check dan even of je aan je 200 uur toebent, vooral de TW200 wil behoorlijk driften de eerste 200 uur.

Hij heeft er pas 28 uur opstaan  :-[
Shut the fuck up Donny!

J.A.F._Doorhof

Kijk je originele of kopieën.
Er is nog iemand geweest die een groene zweem had en dat lag aan de kopieën.
Kom je er echt niet uit kun je altijd een keer een afspraak maken dan loop ik de unit na voor je.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Ik denk eerder dat die groene randen om ondertiteling te wijten zijn aan panelmisalignment

wh-vanderpost

Quote from: Starred on April 14, 2005, 08:59:49
Ik denk eerder dat die groene randen om ondertiteling te wijten zijn aan panelmisalignment
't ding is 28 uur geleden gecalibreerd .. zou dat echt kunnen denk je :-\ ?
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

J.A.F._Doorhof

Panel misallignment KAN maar het is bekend dat SOMMIGE DVD spelers afwijkingen hebben in de fonts.
Even een testpatroon opzetten kan het laten zien.

Hij is 28 uur geleden gecalibreerd heb je helemaal gelijk in, maar hij ziet wat hij ziet dus bied ik even aan hem na te kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Redyak

Ik stuur hem aan met een Yamaha S-540 met progressive met component aansluiting. Nu kwam ik er laatst achter dat ik dan progressive moet aanzetten in het menu van de Yamaha. Pakt mijn TV met gewoon Svhs aansluiting het signaal dan nog wel ,  of beschadig ik dan de TV want die is 10 jaar oud en heeft nog nooit van progressive gehoord.
Het beeld is zowieso om te kwijlen nu ik alles naar Svhs en component heb omgezet ipv composite
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

Erik

Frank kun jij eigenlijk ook panels rechtzetten indien nodig? of gaat hij dan naar de fabriek?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Logix-

#19
Ik speel altijd orginele DVD's af. Ik zie die groene zweem om de ondertitels vooral bij Pearl Harbor. En voor de rest vind ik het beeld vrij groensig..

Dit zijn m'n instellingen:

offset R -19
          G -8
          B -30

Gain R 13
        G 30
        B 9

Gamma R 2.3
             G 2.2
             B 2.2

Ik vind het typisch dat groen op de volledige 30 staat en blauw helemaal weg is gedraaid op -30. Dit zijn de waardes zoals Frank het heeft ingesteld. Vind het ergens vreemd ???
Shut the fuck up Donny!

J.A.F._Doorhof

Is niet vreemd, je hebt als het goed is ook een calibratie rapport met een grayscale en je ziet daar dat groen gelijk loopt aan de andere kleuren.

Nogmaals ik wil gratis voor je de projector even langslopen.
De waardes die in je grayscale calibratie staan moet je niet naar kijken, die verschillen ook PER projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Logix-

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2005, 08:11:21
Is niet vreemd, je hebt als het goed is ook een calibratie rapport met een grayscale en je ziet daar dat groen gelijk loopt aan de andere kleuren.

Nogmaals ik wil gratis voor je de projector even langslopen.
De waardes die in je grayscale calibratie staan moet je niet naar kijken, die verschillen ook PER projector.

je hebt pm
Shut the fuck up Donny!

Johnny_Bravo

Zojuist mijn gloednieuwe Epson EMP-TW200H opgehangen en aangesloten....

:o :o :o

Wat een plaatje en wat is hij stil !!!!!

De vorige projector (Dell 4100MP) valt totaal weg als ik dit bekijk.....
Wat een kleuren en wat een mogelijkheden en wat een......

En natuurlijk een pluim voor Frank en Annewiek (ITC) voor de snelle levering en perfecte afstelling.....Bedankt  ;)

MartinT

Quote from: Johnny_Bravo on April 20, 2005, 21:57:25
De vorige projector (Dell 4100MP) valt totaal weg als ik dit bekijk.....

...Mooi dat je er nog vanaf gekomen bent dan!  ;)

gr.martin

Johnny_Bravo

Nou nou....zo slecht was de Dell nou ook weer niet.

Met presentaties, legt de Epson het wel af tegen de Dell.
Ik had de verkeerde projector gekocht voor het verkeerde doel.

Maar....ik ben blij met de switch  ;)