Pijnlijk: demonstratie MCE door Bill Gates mislukt live

Started by Erik, January 13, 2005, 22:10:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Erik on January 17, 2005, 18:28:47
Hij is in Artis ooit aangevallen door een grote pinquin en sindsdien ........    ;D   :-X :-X :-X

Bill? :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

QuoteBovendien heeft de medeoprichter van Microsoft die middag uitgebreid geoefend, met alle lampen op volle sterkte.
hmmm zat er dus niet heel ver naast, alhoewel de toon van het artikel alles aangrijpt om het heel smeuig te maken  ;)

Erik

Kijk met dat soort dingen moet je ook altijd even tussen de regels lezen, maar daarom is het niet minder leuk ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on January 17, 2005, 18:27:42
Voor wie nog meer wil lachen ;D
Gates Crash Gala ;D
http://www.webwereld.nl/column/05__02.phtml

Ik lig weer dubbel! Als je dat leest, wordt duidelijk dat er veel meer mis ging.

Wat een verschil met de presentaties van Apple, die altijd zeer goed verlopen. Ik ben er twee keer bij geweest, maar dat is echt genieten in de zaal (Paris Expo keynote). Maar goed, het charisma van Steve Jobs is ook stukken groter dan dat van Bill Gates. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Erik on January 17, 2005, 18:28:47
Hij is in Artis ooit aangevallen door een grote pinquin en sindsdien ........    ;D   :-X :-X :-X

Is Steve Balmer op Bill Gates gevallen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Quote from: Audiofiel on January 18, 2005, 09:17:34
het charisma van Steve Jobs is ook stukken groter dan dat van Bill Gates. ;D
De bankrekening van Bill Gates is dan wel weer een stuk groter dan het charisma van Steve Jobs overigens...

Audiofiel

Quote from: jowi2 on January 18, 2005, 09:19:21
De bankrekening van Bill Gates is dan wel weer een stuk groter dan het charisma van Steve Jobs overigens...

Wat zou er gebeurd zijn als de marketing van M$ gebruikt was om de producten van Apple te verkopen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Quote from: Mark Lemmens on January 16, 2005, 00:29:27
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig naar het hoe&waarom van dat (vermeende! :) ) fanatisme... Ik bedoel: je weigert om enige kritiek op MCE/Microsoft te accepteren... Lijkt een beetje op dezelfde houding als mensen die vinden dat een CRT altijd beter is dan een LCD/DLP... ;) ;D

Maar nogmaals: is geen negatief iets (je mag een produkt supporten, uiteraard), maar gewoon nieuwsgierig naar de drijfveren erachter... :)

Groet,
Mark
Het is heel simpel, ik ervaar de problemen niet die iedereen tegenwoordig maar roept over dat het slecht is, vastloopt, niet werkt, continue virussen, niet logisch, traag, bla bla bla... dat is gewoon niet waar. Ik heb het al eerder gezegd, dat ligt vaak aan de gebruiker die domweg alles van internet zonder na te denken installeert en de boel niet bijhoud en geen idee heeft waar ie mee bezig is. De meeste gebruikers zijn botweg te stom om een computer goed te kunnen bedienen en beheren. En dat is bij een PC nu eenmaal gewoon nodig.  Dat heeft met de industriele historie van een PC te maken. Met een Apple kom je als simpele gebruiker blijkbaar een heel eind, de 3rd party software ontwikkelaars zijn gelukkig een stuk serieuzer, met een PC helaas niet, daar zit heel veel rommel tussen. De lokale bakker op de hoek die denkt dat ie software ontwikkelaar is, en met Visual Basic een waardeloos cd-collectie programmaatje maakt wat continue vastloopt. Dat soort dingen. En daar krijgt natuurlijk Microsoft weer de schuld van.

Ik reageer ook zo heftig omdat de meeste mensen zelf geen mening hebben maar een beetje quasi-populair meelullen met de huidige trend van Microsoft-bashing. Terwijl ze wel achter een Windows PC zitten te werken. Als je het dan zo waardeloos vindt, ga dan ergens anders mee werken.

Ik reageer ook zo heftig omdat ik het een beetje vreemd vind dat mensen zo graag continue willen roepen dat Microsoft zo slecht is. Ik hou persoonlijk niet zo van bananen, ik vind bananen smerig, maar ik ga toch ook bij niet ELKE gelegenheid te pas en te onpas roepen dat bananen smerig zijn ?

Ik reageer ook zo omdat de meeste mensen die MCE afkraken er zelf nog niet eens mee gewerkt hebben of uberhaupt gezien hebben. Maar het is van Microsoft dus is het slecht. Een reactie van een Apple fan was : 'ik sluit mijn TV aan op de Apple en ik kan hetzelfde met een Apple' die heeft MCE dus gewoon nog nooit gezien, maar heeft wel alvast zijn mening klaar.

En een crt is inderdaad beter dan een lcd/dlp  ;D



jowi

Quote from: Audiofiel on January 18, 2005, 09:23:07
Wat zou er gebeurd zijn als de marketing van M$ gebruikt was om de producten van Apple te verkopen? ;)
Dan zouden we met z'n allen Apple's gebruiken denk ik. En terecht.

Even voor de de duidelijkheid, je zal mij NOOIT horen zeggen dat Apple's slecht zijn, ik weet wel beter. Ik vind alleen PC's niet zo slecht als de meeste mensen blindelings roepen. Je hebt gewoon voor PC's wat meer basiskennis nodig van computers, en dat is nu net wat de gemiddelde PC gebruiker niet heeft.

De PC is nooit bedoeld geweest om in de huiskamer te verschijnen. Microsoft doet denk ik een geweldige poging om die crappy verzameling van toevallig ontstane techniek aan elkaar te knopen tot iets wat werkt. Linux doet dat overigens ook hoor, is net zo knap.

Shorty

QuoteDe meeste gebruikers zijn botweg te stom om een computer goed te kunnen bedienen en beheren.
De meeste mensen zien hun computer als een instrument en zijn volstrekt niet geïnteresseerd in de werking ervan. Die mensen hebben helemaal geen zin om eindeloos aan software te sleutelen, patches en updates op te halen, enzovoorts. Dat jij die mensen als "botweg te dom" neerzet is wat al te kort door de bocht. Zolang de software-industrie produkten verkoopt die zó slecht werken dat alleen computer-hobbyisten hun pc aan de gang kunnen houden blijf je dit soort aanvallen op Microsoft houden.
Waarom maak je je daar steeds toch  weer zo boos om? Feit is nu eenmaal dat die computer voor onze neus staat om ons van dienst te zijn, en niet omgekeerd.

VrGr,

Bart J.

Audiofiel

Quote from: jowi2 on January 18, 2005, 09:40:28
Even voor de de duidelijkheid, je zal mij NOOIT horen zeggen dat Apple's slecht zijn, ik weet wel beter. Ik vind alleen PC's niet zo slecht als de meeste mensen blindelings roepen. Je hebt gewoon voor PC's wat meer basiskennis nodig van computers, en dat is nu net wat de gemiddelde PC gebruiker niet heeft.

Met die drie regels zeg je een hele hoop. En ik ben het er helemaal mee eens!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

QuoteFeit is nu eenmaal dat die computer voor onze neus staat om ons van dienst te zijn, en niet omgekeerd.
dat hadden min woorden kunnen zijn...kword er helemaal emotioneel van  :'(

Gaeje

Quote from: jowi2 on January 18, 2005, 09:37:12
Ik reageer ook zo omdat de meeste mensen die MCE afkraken er zelf nog niet eens mee gewerkt hebben of uberhaupt gezien hebben. Maar het is van Microsoft dus is het slecht. Een reactie van een Apple fan was : 'ik sluit mijn TV aan op de Apple en ik kan hetzelfde met een Apple' die heeft MCE dus gewoon nog nooit gezien, maar heeft wel alvast zijn mening klaar.

dat was ik  ;D
en ik heb de MCE interactieve flash demo gezien en geprobeerd, dus het is niet alsof ik het niet eerst bekeken heb. nu maak je dezelfde fout over mij, waarvan je DACHT dat ik ze over microsoft software gemaakt had. de pot verwijt de ketel...

Leonard Shelby

Als ik een reklame van Mercedes heb gezien weet ik nog niet hoe het rijden met zo'n ding is.

Jowi2 had gewoon gelijk want je hebt dus geen ervaring met MCE. Je uitspraak over dat je hetzelfde kan met je Mac laat dat ook zien. Als je deze uitspraak doet heb je nog niet gewerkt met MCE want het is gewoon niet waar.

Ik werk trouwens zelf op zowel Mac als PC  :D

Gaeje

ik gebruik m'n pc ook nog hoor, en ik heb hem vele jaren gebruikt (en toen gedacht dat er niet beter bestond) maar sinds ik mn powerbook heb, verbaas ik me alleen nog over de onlogische werking van xp (en windows in het algemeen) met drivers en hardware heb ik weinig tot geen problemen gehad, omdat ik ook altijd kwaliteitsspullen kocht (en de prijs betaalde, vandaar dat ik mac ook niet zoveel duurder vindt)
anyway, die flash demo is zo goed als the real thing, dus ik heb er min of meer wel al mee gewerkt, en ik vond het niks bijzonder.

Leonard Shelby

Allereerst: Mac OS vind ik absoluut beter, stabieler, prettiger werken dan Windows. Hier hoeven we dus geen discussie over te hebben.  :D

Functies die in MCE zitten kunnen zowel met een pc als een Mac gedaan worden. TV kaart er in en gaan....
TV gids is ook nog wel te doen met wat scripting. Dus niets nieuws onder zon....?

Jawel want alles doe je met alleen een afstandbediening. Dat is het verschil, en in de praktijk is dat een groot verschil. Mijn dochter van 5 zet thuis de k3 clips op die op de HD staan. Mijn vrouw kan/wil niet meer zonder. Dit alles vooral omdat ze gewoon de AB van de tv af pakt en ze kan doen wat ze wil doen... in een duidelijke interface en zonder vastlopers. Even een CDtje kopieren voor in de auto, even in de tv gids zoeken, kijken wat voor weer het wordt, de digitale camera legen, tv opnemen etc. etc.

MCE wordt bij ons door het hele gezin intensief gebruikt en er gaan weken voorbij dat de draadloze muis en toetsenbord niet aangeraakt worden (komt alleen te voorschijn als ik iets wil uitproberen) MCE is daarmee een echte multimedia huiskamer computer geworden. Dat is het unieke van MCE en helaas krijg je dat gevoel niet mee als je een flashdemo bekijkt.

Ik ben al een aantal jaren een computer als PVR/multimedia machine en heb de meeste software die hier voor te krijgen is uitgeprobeert. Ik vond het blijven behelpen.... laat staan dat de rest van het gezin er probleemloos mee overweg kon. Ik had verwacht dat de goed werkende oplossing bij Mac vandaan zou gaan komen... Maar het is Microsoft geworden. Als Apple met ietsdergelijks gaat komen zal het vast er beter uitzien en misschien ook nog stabieler werken, maar dan zullen ze er wel eerst mee moeten komen......

Voorlopig functioneerd MCE prima voor mij en gaan alle vooroordelen die iedereen (ook ik) heeft over Microsoft voor dit product gewoon niet op.

Audiofiel

Quote from: Leonard Shelby on January 27, 2005, 16:35:02
Jawel want alles doe je met alleen een afstandbediening. Dat is het verschil, en in de praktijk is dat een groot verschil.

Maar dat is toch waar Bill Fakes op stuk liep met de demo?

Trouwens, op een Mac zijn ook AB's te gebruiken hoor, Keyspan heeft er onder ander eentje.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Leonard Shelby

Quote from: Audiofiel on January 27, 2005, 18:02:47
Maar dat is toch waar Bill Fakes op stuk liep met de demo?

Trouwens, op een Mac zijn ook AB's te gebruiken hoor, Keyspan heeft er onder ander eentje.

Zucht....   (niet persoonlijk bedoelt  ;)) Tuurlijk zijn er ab's voor Mac te krijgen en ook voor een normale PC (heb er zelf nog wel een stapeltje liggen) Daar kan je best het 1 en ander mee bedienen...... zolang het goed gaat.... :-\

Bouw een HTPC met alles er op en er aan. Incl. PVR, HD/DVD afspeel mogelijkheden, TV Gids, CD's kunnen branden etc. etc. Zet hem in de huiskamer. Gooi het toestenbord en muis weg. Ga hem intensief gebruiken en kijk hoelang het duurt voordat je in de problemen komt.......

Na dit fiasco installeer je MCE en dan weet je precies wat ik bedoel..... mijn toestenbord ligt al een paar dagen bij de buurman die hem even nodig had. Dat had ik in het verleden niet hoeven proberen/gokken.