Pijnlijk: demonstratie MCE door Bill Gates mislukt live

Started by Erik, January 13, 2005, 22:10:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Bill is al enige tijd geen CEO maar Balmer  ;) Bill is tegenwoordig CSA

J.A.F._Doorhof

Ik zie ook niets crashen, wat ik wel zie is een remote die niet werkt, op zich niets mis mee denk ik.
Natuurlijk lullig maar beter dan een crash :D.

Daarnaast kun je voor je mediacenter natuurlijk ook een RF remote gebruiken, leer een pronto de commands met RF en je hebt een RF remote.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

tja, als gebruiksgemak het grootste verkoopargument van mce is, dan doe je dat wel wat teniet door mensen programmeerbare afstandsbedieningen te doen kopen ook...

J.A.F._Doorhof

In een thuissituatie heb ik nog NOOIT problemen met mijn AB gehad.
Dit is een studio en daar heb je inderdaad wel eens problemen met IR remotes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 14, 2005, 09:08:50
In een thuissituatie heb ik nog NOOIT problemen met mijn AB gehad.
Dit is een studio en daar heb je inderdaad wel eens problemen met IR remotes.
Geloof mij maar dat die lampen niet alleen aanstaan tijdens de uitzending ::)

jowi


Gaeje

dat ze het tijdens het repeteren wel al zouden gemerkt hebben?

Spacebass

Helemaal correct ;) Hoe meer ik er over nadenk, hoe amateuristischer ik het ga vinden...ik ga er dus maar niet meer over nadenken :)

jowi

Quote from: Gaetan on January 14, 2005, 23:39:18
dat ze het tijdens het repeteren wel al zouden gemerkt hebben?
Je denkt echt dat er wordt gerepeteerd ...?!? Hoe naief... Maar dat zou wel moeten. Maar ja, tijd is geld, en studio's zijn duur, hebben geen tijd voor repetities, alleen voor opnames etc etc etc.

Zo gek is het allemaal niet hoor. Blijft natuurlijk een afgang zoiets, maar ik vind het allemaal niet zo onbegrijpelijk. Ze hadden beter kunnen weten, maar ja...

Spacebass

Quote from: jowi2 on January 15, 2005, 10:22:34
Je denkt echt dat er wordt gerepeteerd ...?!? Hoe naief... Maar dat zou wel moeten. Maar ja, tijd is geld, en studio's zijn duur, hebben geen tijd voor repetities, alleen voor opnames etc etc etc.
Heb jij ooit bij een live/opgenomen-uitzendingen in de productie crew meegedraaid? Ik als geluidstechneut, wat voor soort werk deed jij?

jowi

Quote from: Spacebass on January 15, 2005, 15:33:49
Heb jij ooit bij een live/opgenomen-uitzendingen in de productie crew meegedraaid?
Nee maar jij wel, maar helaas gaan dingen niet altijd zoals JIJ het hebt meegemaakt. Zolang JIJ niet zelf bij de opname was kan het me niet schelen wat voor technicus je bent geweest bij wie dan ook. Sorry hoor.

Nogmaals, dit filmpje zegt NIKS over de oorzaak van dit debacle, ook niet over of ze nu wel of niet repeteren, of de batterijen wel of niet opwaren, of MCE wel of niet hing is ook niet te zien, of Gates de afstandsbediening andersom hield, dit filmpje zegt helemaal niets over dat alles. Het laat alleen zien dat het niet ging zoals het zou moeten gaan. Misschien hebben ze wel gerepeteerd en ging alles perfect, maar live niet. Shit happens. Life sucks. Technology failes. Als technicus moet je dat zeker ervaren hebben. Zelfs jij.

Spacebass

Quote from: jowi2 on January 15, 2005, 15:46:47
Nee maar jij wel, maar helaas gaan dingen niet altijd zoals JIJ het hebt meegemaakt. Zolang JIJ niet zelf bij de opname was kan het me niet schelen wat voor technicus je bent geweest bij wie dan ook. Sorry hoor.

Nogmaals, dit filmpje zegt NIKS over de oorzaak van dit debacle, ook niet over of ze nu wel of niet repeteren, of de batterijen wel of niet opwaren, of MCE wel of niet hing is ook niet te zien, of Gates de afstandsbediening andersom hield, dit filmpje zegt helemaal niets over dat alles. Het laat alleen zien dat het niet ging zoals het zou moeten gaan. Misschien hebben ze wel gerepeteerd en ging alles perfect, maar live niet. Shit happens. Life sucks. Technology failes. Als technicus moet je dat zeker ervaren hebben. Zelfs jij.
Relax man!  ;D Ik vroeg alleen of jij ook wel eens meegedraaid hebt met tv producties en dus ook uit ervaring spreekt ::)
Ik weet dat er enorm veel voorbereidingen nodig zijn voor een uitzending dat is het enige wat ik met je wilde delen.
Aangezien jij klaarblijkelijk die ervarig niet deelt, kan je zoiets ook voor kennisgeving aannemen, maar op een of andere manier wordt je helemaal wild  ???

jowi

Tja... aangezien ik geloof ik de enige op dit forum ben die niet continue naar redenen loopt te zoeken om Microsoft af te zeiken en die niet alleen maar negatieve berichtgeving post over Microsoft, en die niet elke scheet die Bill Gates laat aanwendt om Microsoft de grond in te trappen, ga ik er onderhand maar vanuit dat reacties op mijn berichten negatief bedoeld zijn. Vandaar dat ik zo reageer. Als dat niet zo bedoeld was mijn welgemeende excuses, maar ook jou reacties op dit soort zaken zijn meestal anti Microsoft dus ook een beetje hand in eigen boezem steken hier hoor... ik las je bericht met een behoorlijke ondertoon. Nogmaals mijn excuses als het niet zo bedoeld was.

Spacebass

Ik heb al een aantal posts geleden nog aangegeven dat het wat mij betreft meer aan de mensen eromheen ligt dan aan Bill of het product zelf ;)

Erik

Quote from: Spacebass on January 15, 2005, 15:55:28
Aangezien jij klaarblijkelijk die ervarig niet deelt, kan je zoiets ook voor kennisgeving aannemen, maar op een of andere manier wordt je helemaal wild ???
ja ik heb wel eens het idee dat Microroft 50 euro van zijn salaris afhaalt als hier iemand iets zegt over MS wat niet 100% positief is. En 15 erbij als hij het MS evangelie verkondigd ;D

Zelfs in mijn oude Spectum contra C64 en Amiga contra Atari tijd waren de mensen niet zo fanatiek.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass


jowi

Quote from: Erik on January 15, 2005, 21:28:20
ja ik heb wel eens het idee dat Microroft 50 euro van zijn salaris afhaalt als hier iemand iets zegt over MS wat niet 100% positief is. En 15 erbij als hij het MS evangelie verkondigd ;D.
Was het maar waar, dan zou ik jullie ontzettend dankbaar zijn voor het aanvullen van mijn salaris!

Echter ik werk dus niet voor Microsoft. Ik werk wel MET Microsoft, en ja ik doe ook wel eens dingetjes voor Microsoft en samen met Microsoft.... maar ik sta (helaas) niet op de loonlijst..

Ja jongens ik reageer nogal heftig hierop ik weet het.... ik zal er om denken... is mijn goede voornemen dit jaar.  ;D

Spacebass

#42
Quote from: jowi2 on January 15, 2005, 21:35:48
Was het maar waar, dan zou ik jullie ontzettend dankbaar zijn voor het aanvullen van mijn salaris!
LOL  ;D

Quote from: jowi2 on January 15, 2005, 21:35:48
Ja jongens ik reageer nogal heftig hierop ik weet het.... ik zal er om denken... is mijn goede voornemen dit jaar.  ;D
Pfieuw!!!  O0  Da's veel leuker en beter voor je hart! Het klinkt allemaal veel harder op het forum dan het vaak bedoeld is  ;)
En soms zit men gewoon te stangen ;D Als je elkaar wat langer "kent" dan weet je dat ook van elkaar waneer men gewoon wat plaagt ;)

(alhoewel ik bij sommige onderwerpen ook aardig fel kan reageren  :-[ dus ik probeer jouw goede voornemen dit jaar ook maar eens uit...of dat zal lukken is een tweede  :-X)

Erik

Nou je reageert in ieder geval sportief Jowi, dat is in ieder geval al een goed begin :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EdwinB

Quote from: Erik on January 15, 2005, 21:28:20
Zelfs in mijn oude Spectum contra C64 en Amiga contra Atari tijd waren de mensen niet zo fanatiek.

Dat herinner mij toch wel iets anders...  ;D

Trouwens, de huidige Xbox vs. PS2 vs. GC zijn ook niet van de lucht (en dan bedoel ik niet op dit forum).


Oracle

#45
Quote from: jowi2 on January 15, 2005, 21:35:48
Ja jongens ik reageer nogal heftig hierop ik weet het.... ik zal er om denken... is mijn goede voornemen dit jaar.  ;D

Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig naar het hoe&waarom van dat (vermeende! :) ) fanatisme... Ik bedoel: je weigert om enige kritiek op MCE/Microsoft te accepteren... Lijkt een beetje op dezelfde houding als mensen die vinden dat een CRT altijd beter is dan een LCD/DLP... ;) ;D

Maar nogmaals: is geen negatief iets (je mag een produkt supporten, uiteraard), maar gewoon nieuwsgierig naar de drijfveren erachter... :)

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Mark Lemmens on January 16, 2005, 00:29:27
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig naar het hoe&waarom van dat (vermeende! :) ) fanatisme... Ik bedoel: je weigert om enige kritiek op MCE/Microsoft te accepteren... Lijkt een beetje op dezelfde houding als mensen die vinden dat een CRT altijd beter is dan een LCD/DLP... ;) ;D

Ja, ik ben dat fanatisme ook meer gewend van gebruikers van Apple dan Micro$oft eigenlijk... >:D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Mark Lemmens on January 16, 2005, 00:29:27
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig naar het hoe&waarom van dat (vermeende! :) ) fanatisme...
Hij is in Artis ooit aangevallen door een grote pinquin en sindsdien ........    ;D   :-X :-X :-X
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B.J.

Quote from: Erik on January 17, 2005, 18:28:47
Hij is in Artis ooit aangevallen door een grote pinquin en sindsdien ........    ;D   :-X :-X :-X

ROFL  ;D