[DIY] Beginner begint bij het begin, Peerless Sputnik 17-2

Started by Ernie, January 12, 2005, 21:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ernie

Hoi,
Ff voorstellen... Ik ben een student aan de UT in Enschede en woonachtig in het prachtige oosten-des-lands. Op dit moment bestaat mijn geluidsapparatuur uit een Aiwa miniset met 2 net iets te lompe boxen voor het geluid dat er uit komt. Zoals uit de titel al wel blijkt kom ik net kijken in dit wereldje van doe-het-zelf-hifi. Ik heb al een tijdje met veel plezier de verschillende discussies op dit forum gevolgd en er al een heleboel van geleerd, voordat ik er zelf aan begin.
In eerste instantie was ik van plan om te beginnen met een actieve subwoofer en van daaruit verder te werken. De verschillende inzichten die ik hier heb opgedaan hebben mij inmiddels echter al anders doen besluiten.


Op dit moment ben ik bezig met de aanschaf van een fatsoenlijke receiver zodat dat rare minisetje de deur uit kan. Mijn oog is gevallen op de RX-6042 van JVC. Dit omdat het een 5.1 systeem is met 100 W per kanaal, maar vooral omdat het de mogelijkheid biedt om er veel verschillende bronnen op aan te sluiten. Dat wil zeggen: 5 audio ingangen plus nog eens 2* 2 video (svideo/composiet). Daarnaast is ook de prijs een van de doorslag gevende factoren geweest: Voor iets meer dan 200 eurie is dit apparaatje van mij. Tenzij er natuurlijk vanuit de kenners op dit forum betere/andere alternatieven worden aangedragen!