Wolsink's Low Budget Home Theatre *11-10-05 update!*

Started by wolsinkpower, January 4, 2005, 16:43:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolsinkpower

UPDATE 11-10-2005: naar groningen!

Check mijn laatste post voor update :)

UPDATE 11-02-2005: Eigen foto's

Kamer is nu bijna af hier zijn wat foto's!
Alles is aangesloten en het werkt ook allemaal naar behoren.. 1 speaker was kapot maar is gemaakt
Nu moeten alleen de kabels nog weggewerkt worden en de rest van kamer wat opgeruimd :)


De Right Rear speaker.. zit nu nog kabel voor langs die naar stekkerdoosloopt voor subwoofer (kan nu niet anders)
Maar wordt snel verholpen! Ook zie je 2 kussens op het bed voor als er geen ruimte is op bank+zitzak


Left Rear Speaker.. samen met de "relaxbank"  de Hometrainer gaat weg zodra er bezoek is.. voor de ruimte :)


de Projector :) hangt lekker stevig! onthoud: alle bekabeling word nog netjes weggewerkt :)!


kast met apparatuur.. moet nog wat opgeruimd worden en please begin gewoon niet over de rotzooi want:
-deel word opgeruimd
- ik heb eigenlijk schijt aan rotzooi in die kast.. het is een relaxkamer ;) hoeft niet netjes te zijN :P!


speakers zoals ze staan als ik film kijk. Tafeltej gaat nog weg en die doos rechts in beeld ook ;)
doek is DIY High Contrast S 160x90 met scharnieren zodat hij makkelijk naar voren kan.
Hele muur er achter word nog zwart geverfd :)


1 van mijn Magnat Motion 88 :)!



DIY Beugel: goedkoop+effectief+ niet eens zo lelijk.. :) ding zit nu MUURVAST :D


And last but not least.. me "relaxbank" en zitzak.. als iemand op zit zak gaat zitten komt die wel wat verder naar voren ;)


BETERE OVERZICHTSFOTO'S KOMEN NOG WEL.. zodra alles af is ;)!


BeamerPROJECTOR ;):

GE Imager CRT  O0
hij wordt opgehangen en de kast die je er achter ziet gaat weg.. en wordt vervolgens verkleint en komt aan andere muur te staan voor apparatuur :D

Home Made Pictures follow soon  O0

Layou van kamer wordt als het goed is:


Low Budget

Ik kom nu met :
- CRT
- Speakerset
- Macrovision verwijderaar
- Sony Receiver
- 2.5mm kabel voor fronts en center
- 1.5mm kabel voor rears
- digital coax voor dvd speler<>receiver en eentje voor receiver<> sub
- Beugel
- Doek incl frame
- 3 meter Videokabel met BNC
- Bank

uit op zo'n 700-720 euro hier moet nog bij
- dvd spelers maar weet niet welke ik in optelling moet meereken.. ik heb bovenstaand allemaal dit jaar gehaald
en de dvd speler van Pioneer was 250 euro.. maar ja die is al bijna 3 jaar oud :/ en de andere koste 53 euro
- verf voor muur waar scherm aan komt


best low budget voor dit setje vind ik :D best trots!  O0
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

wolsinkpower

Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Rappie

Toch nog een leuk setje bij elkaar gevonden voor een minder budget. Ga je er ook echt een HT van maken ? Dus met kleuren etc.
Eigenaar van Paulthé

Rappie

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 18:02:18
veel views geen reactie :(?
wen daar maar aan, ik heb ook 120 reacties en 5500 views ongeveer .... mensen die niet echt iets nuttigs toe te voegen hebben reageren dan ook meestal niet. Anders zou overal alleen mooi, cool, wauw etc. staan ;)
Eigenaar van Paulthé

wolsinkpower

ey zoals het er naar uitziet blijft het eerst wit  ::) ik weet het.. slechte kleur voor HT ;)

eerst projecteer ik nog op de muur en die schilder ik goed wit met pot latex die ik nog heb staan

zodra het doek er komt (over 1 of 2 maand) dan denk ik er over na om de muur erachter zwart/donkergrijs te  verven om de kleuren goed uit te laten komen :D

Ik ga ook nog de ramen die aan de rechterkant zitten (langs de HELE kant) op de tekening beter voorzien van verduisteringsgordijn..

in totaal heb ik uitgegeven:
-Receiver 199 euro
-Speakerset 150 euro (heeeeel trots op .. zo laag.. deze kwaliteit :D)
-Beamer 100 euro (HET TROTST ;D!)
- Dvd speler: pioneer heeft me 2 a 3 jaar geleden 250 gekost.. en de medion kost me nu 53
- bekabeling schat ik okp zo'n 60 euro
- doek incl frame zal me denk 90 kosten

aardige kwaliteit voor de prijs vind ikzelf ;D
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Rappie

Dan wordt je doek met frame een stuk duurder dan wat ik nu heb (ik zat op 20 euro :) zonder masking etc.)

Dus ik zou zeggen verplaats een stuk van dat budget naar donkere verf ;)
Eigenaar van Paulthé

wolsinkpower

ik ga doek kopen bij Doorhof ;D ik ben afgestapt van het hele idee van verduisteringsgordijn

masking "hoef" ik niet want ik projecteer alleen 16:9 ik heb me beeld ook gesqueezed naar 16:9 en mijn projector heeft geen geheugen dus of 4:3 of 16:9.. keuze leek me duidelijk ;) optimale benutting van beeldlijnen :D
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Rappie

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 18:48:30
ik ga doek kopen bij Doorhof ;D ik ben afgestapt van het hele idee van verduisteringsgordijn
Maar heb je dan officieel bioscoop doek voor 90 euro incl een frame?
Eigenaar van Paulthé

wolsinkpower

hoe bedoel je? het doek gaat me 76 euro kosten (1 meter hoog.. me beeld is 150 bij 84/85 cm ;))  en het frame is niet zo duur.. :)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Rappie

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 18:56:03
hoe bedoel je? het doek gaat me 76 euro kosten (1 meter hoog.. me beeld is 150 bij 84/85 cm ;)) en het frame is niet zo duur.. :)
Dan klopt het inderdaad, wist niet hoe groot je scherm ging worden ...
Eigenaar van Paulthé

wolsinkpower

ja ik had eerst geschat op 1,70 breed en in 4:3 formaat maar heb dus besloten 16:9 te projecteren voor betere beeldkwaliteit en 1,50 is groot zat op 3-3,50 afstand.. altijd beter als de 57 cm tv :D
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

nwolsink

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 19:03:17
ja ik had eerst geschat op 1,70 breed en in 4:3 formaat maar heb dus besloten 16:9 te projecteren voor betere beeldkwaliteit en 1,50 is groot zat op 3-3,50 afstand.. altijd beter als de 57 cm tv :D

Dag neefje, gefeliciteerd met je junior HT.  ;D
Ik had nog geen HT toen ik 17 was  ::)

De HT van de oudere neef staat op www.usaproducts.nl of in een van deze topics
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

wolsinkpower

je moet idd ergens beginnen  ;D

ik hoop alleen dat als ik richting 30 ben er nog steeds CRT worden gemaakt.. wil dat liever dan LCD (juist vanwege de grootheid)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

nwolsink

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 19:10:44
je moet idd ergens beginnen  ;D

ik hoop alleen dat als ik richting 30 ben er nog steeds CRT worden gemaakt.. wil dat liever dan LCD (juist vanwege de grootheid)

wanneer gaan we een film kijken?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

The Foundation

Quote from: wolsinkpower on January  4, 2005, 19:10:44
je moet idd ergens beginnen  ;D

ik hoop alleen dat als ik richting 30 ben er nog steeds CRT worden gemaakt.. wil dat liever dan LCD (juist vanwege de grootheid)

denk niet dat je daar wakker moet van liggne

wolsinkpower

Quote from: neo2001 on January  4, 2005, 19:50:46
wanneer gaan we een film kijken?

Zoals ik al in PM zei.. ik heb geen OV :( zodra ik OV heb (volgend jaar) wil i kzeker keer langskomen.. als ik keer tijd heb :)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

M.P.A. de Jong

Ziet er goed uit, zo zie je maar dat je met een beperkt budget hele leuke dingen kunt doen.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Sjors

Quote from: M.P.A. de Jong on January  4, 2005, 21:29:19
Ziet er goed uit, zo zie je maar dat je met een beperkt budget hele leuke dingen kunt doen.

IDD! leuk dat je het allemaal voor elkaar gekregen hebt  8)

Groet, Sjors

Oracle

Ben benieuwd naar hoe het is als alles straks klaar is! Tot nu toe vind ik het erg knap wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen, helemaal gezien het budget!  O0

Groet,
Mark

Daklem

Idd! ziet er erg goed uit! Nu ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat.

Houd je ons ook tussendoor even op de hoogte?

gr.

jantje112

Blij dat het apparaat bij iemand terecht is gekomen die er echt wat mee doet. :)

Veel plezier er mee!

wolsinkpower

tussendoor.. nou ik ben begonnen met het leegruimen van die kast.. ok ik ga me broer dus bitchslappen als die thuis komt

WAT EEN ROTZOOI :P

ook best karwei alles loschroeven.. nu te laat dus ik ga morgen verder.. komt hopelijk 's avonds een mede filmliefhebber langs en gaan we gelijk grootte van het beeld goed doen en daarna ff Chronicles of Riddick checken.. en dan de volgende keer gaan we het beeld op de kop afstellen wat helemaal hels karwei gaat worden..

2do:
-kast helemaal leeghalen
-planken van kast op maat laten zagen voor andere muur
-wasbak (zit aan muur waar nu kast staat en waar dus geprojecteerd wordt)  weghalen
-spikes kopen/maken voor me speakers
-hout laten zagen voor ophang beugel  O0
-projector op de kop laten projecteren en hopelijk gaat dat goed..
- apparatuur neerzetten en kabels op maat laten maken :)
- en als laatste.. GENIETEN ! met een pilsje  O0
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

wolsinkpower

*kleine update*

kast ligt bijna uit elkaar ;D en het is echt een hels karwei.. die schroeven zitten me partij vast..

zit me hier de pleuris te zweten!

beeld heb ik weer iets bijgesteld.. het valt nu echt precies op het fosfor (zat er per ongeluk nog beetjeb uiten  :-X en afstand bepaald van beamer voor nu 1,50 breed.. :

-eerst was het 196 cm nu 202,5
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Walter_PPK

#23
Goed bezig! Dus je projecteert nu 202,5 cm breed met een afstand van het beamer tot het doek van 1,5 meter ???

Maak eens wat screenshots. 8) Ben wel eens benieuwd naar het beeld van die GE
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

wolsinkpower

ik projecteer 1,50 breed op 202,5 afstand ;) zo bedoel ik het :)

en foto's? dat gaat moeilijk worden van het beeld  :-X want ik heb geen cam die langere sluitertijd kan doen.. tenzij ik het keer analoog doe wat ik heus wel wil doen maar dan duurt het nog wel tijdje voor er pics komen ;)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165