Een Barco in het vliegtuig?

Started by Sjors, January 3, 2005, 19:30:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Ik weet niet of ik hier helemaal juist zit met deze topic, mocht dat niet zo zijn wil dan een van de mod's deze even verplaatsen?


Oké ik heb gister Die hard 2 gekeken en daarbij viel mij iets op, ik heb de scene een aantal keren terug gekeken om te zien of het nou een crt is, en idd! verder niets bijzonders maar ik wou het toch even met jullie delen :) dat is eerste klas the Simpsons kijken  ;)

Reacties zijn natuurlijk welkom.

Groet, Sjors

bmateijsen

Dat is inderdaad een Barco... en wat ik kan zien een 801...

The Foundation

Quote from: Sjors on January  3, 2005, 19:30:05
Ik weet niet of ik hier helemaal juist zit met deze topic, mocht dat niet zo zijn wil dan een van de mod's deze even verplaatsen?


Oké ik heb gister Die hard 2 gekeken en daarbij viel mij iets op, ik heb de scene een aantal keren terug gekeken om te zien of het nou een crt is, en idd! verder niets bijzonders maar ik wou het toch even met jullie delen :) dat is eerste klas the Simpsons kijken  ;)

Reacties zijn natuurlijk welkom.

Groet, Sjors


we hebben er ergens een topic voor hoor

jowi

Stukje geschiedenis, van Moes' realm (http://www.moesrealm.com/hometheater/crt-projector-primer.html) :

"...Barco started with video projectors around 1983-1984 with the Barco Vision, Barco Data and Vstar lines. I understand that the Vstar models were made specifically for the airline industry and the all of the projectors that I have seen from this era have weak tubes and usually have numerous circuit problems due to their age..."

Overigens is er vele meer te lezen over CRT's op Moes' site...


Joeri

ook dat ze aangepast zijn voor een boordspanning van 400 volt  :) ?

Joeri

jowi

Hehe nee dat niet geloof ik... overigens 1x beetje turbulentie of een grove landing en alle kaarten zitten los, lenzen van slag, convergentie naar de kl*te... ik verwacht niet dat deze beestjes een mooi beeld gaven, maar ja de gemiddelde tourist ziet dat toch niet...

Sjors

#6
Quote from: jowi2 on January  3, 2005, 19:52:25


"...Barco started with video projectors around 1983-1984 with the Barco Vision,

Die Hard2 komt uit eind 1989 begin 1990 dus dat klopt wel, de reden dat ik het hier post is dat ik in eerste instantie niet kon geloven dat ze een Barco in een vliegtuig plaatsen, waren er in die tijd geen betere altarnatieven zoals een digi projector?

De kaarten in de Barco zullen overgins wel extra vast gezet zijn?

voor de omzetting van 400V boordspanning zou wel een omvormer gebruikt zijn naar 230V.

Groet, Sjors

GTDesign

In Charlie Angles (eerste deel ben effe de titel kwijt)  in de beginscene hangt er ook eentje in het vliegtuig.

Roland

Wie zegt dat er ook daadwerkelijk toen CRT-projectoren in ECHTE vliegtuigen hingen? :)
Ik wil niet zeggen dat het niet zo was, maar de kans is natuurlijk aanwezig dat deze CRT-projector in dit 'decor' in de studio hing en voor de rest er juist geen CRT-projectoren in vliegtuigen hingen :)

Del member

IK ben er vrij zeker van dat analoge 7' CRT projectors in vliegtuigen hingen, vraag me niet naar een link maar ben dit al een paar keer tegen gekomen.

henkt1

crt projectoren zijn nog steeds in vliegtuigen te vinden hoor :D
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Sjors

Quote from: henkt1 on January  3, 2005, 22:32:09
crt projectoren zijn nog steeds in vliegtuigen te vinden hoor :D

meen je dat? waarom gebruiken ze geen digitale projectoren? dat lijkt mij toch veel makelijker en goedkoper, of heb ik het mis?

Groet, Sjors  :)

Oracle

Wat je tegenwoordig veel ziet (bv. in een Boeing 737) zijn lcd-schermen. Je hebt dan elke 4 stoelen met 1 schermpje (maat ongeveer 15"). Maar misschien dat een 747 wel een projector aan boord heeft?

Reden dat ze geen LCD/DLP gebruiken zou misschien kunnen zijn dat je een LCD/DLP na het uitzetten eerst moet laten afkoelen voor je hem mag verplaatsen, vanwege de lamp...

En daarbij: wat als er halverwege de lamp van de LCD/DLP kapot gaat? De kans dat een buis van een CRT volledig onbruikbaar wordt is natuurlijk wel kleiner (niet onmogelijk; kans is wel fors kleiner)....

Groet,
Mark

pietnoeck

CRT projectoren waren de eerste manier om films te draaien in vliegtuigen.
Er bestonden toen nog geen digitale pj of DVD spelers !
In oudere vliegtuigen zie je soms nog zitten, meestal vrij slecht geconvergeerd.
Toen we vorige zomer een binnenlandse vlucht namen van Atlanta naar Orlando zat er een CRT in het plafond.
Op de intercontinentale vlucht van Parijs naar Atlanta was het een LCD/DLP.
De ruimte die er in het plafond gemaakt is, is echter perfect voor een CRT. Niet een opening voor één lens maar duidelijk voor 3.
Zo zijn de nieuwere vliegtuigen nog ontworpen op het eind van de CRT en net voor de doorbraak van de digitale pJ;

VlisChris

De nieuwe mooie toestellen hebbben voor iedere stoel een eigen lcd scherm.
Al meerder malen meegemaakt. Gek genoeg nog niet aan boord van een 747?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

pietnoeck

de 747 is een oud toestel !
Zelfs in de nieuwere toestellen is er nog een plaats voorzien voor een frontprojector op plaatsen waar ze vroeger ook al zaten.

Gabor

Ik heb ooit eens in de serie "All in the family" (uit de jaren '70) een CRT gezien, deze had twee buizen naast elkaar en de derde er bovenop in het midden. Dus alsof het in een cirkel zit. Tevens zag het ding er draagbaar uit. Verder nooit meer zoiets tegengekomen, ik zou ook niet weten wie de fabrikant zou moeten zijn (van wanneer is de eerste CRT?)

VlisChris

Quote from: pietnoeck on January  4, 2005, 01:31:33
de 747 is een oud toestel !

Ik heb toch echt in razend nieuwe toestellen gezeten hoor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Vincent

747 heb je idd ook nieuwe versien van ..:) Toch?



NefeliM

beetje laat maar goed...

het laatste 747 model (de 747 400) stamt uit de begin jaren 90.
de 747 400 herken je aan de verticale stabilisators aan het uiteinde van de vleugels.

VlisChris

Het laatste model ja :)
Maar we hadden het voor mijn gevoel oa over of er nog nieuwe toestellen gemaakt worden. En daar ben ik 100% van overtuigd ;)
En ik kan me niet voorstellen dat de nieuwste toestellen precies hetzelfde uitgerust zijn als die van begin jaren 90 ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

NefeliM

Quote from: Vincent on January  4, 2005, 11:05:45
747 heb je idd ook nieuwe versien van ..:) Toch?




Eerder in het topic werd er gesproken over modellen uit 196*
Vervolgens zag ik bovenstaande quote dus daarom antwoorde ik.
Volgens mij wordt de 747 400 nog gewoon gebouwd, maar is de uitrusting
afhankelijk van het checkboekje van de bestellende maatschappij

Jan Mur

Hallo,

- Ja, er hingen/hangen crt's in een vliegtuig
- Je kunt alles kopen in een vliegtuig wat je wilt
- 747 wordt nog steeds nieuw gemaakt zowel als pax vliegtuig en vracht
- 747 heeft geen stabilisatoren aan het uiteinde van de vleugel maar winglets
- boordspanning is geen 400 volt maar 28v dc en 115v/400 hz

Gr Jan