Welke aankopen staan bij jullie gepland voor 2005 ?

Started by Johnny_Bravo, January 1, 2005, 10:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco

Phew...als ik het zo allemaal lees hoeven de audio/video-winkeliers zich geen zorgen te maken in 2005  :)

Mijn planning :

Zeker : andere speakerkabels (Nordost Blue Heaven)

Bijna zeker : subwoofer (REL)

Mogelijk : eindversterking voor stereo, danwel avr200 vervangen door avr300, of zo..

Gewenst : plasma, andere speakers, dvd-speler, etc.etc.etc.  ::). Oftewel, neverending story....

Groeten,
Marco
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

R

Idd, wat een aankopen allemaal.

@hsn. ik hoop dat je al een het sparen bent :D

@marco, gave set.. is de combi arcam, tannoy wat?

Kerstmanno

Op mijn verlanglijstje op HT gebied staan, gerangschikt naar belang:

Twee 3-laags hifi-racks

Isotek Vision, G2, Sub of hoe dat kreng ook heet!

Luidsprekerkabels


eventueel:

Arcam FMJ A32

Marco

Hoi Ruben,

Ik ben er zeker tevreden over. Tannoy heeft een Enelgse (wat warmer) klank die ik aangenaam vind. En de Arcam heeft een zacht, open en muzikaal karakter wat daar mooi bij past. Alleen maakt de VandenHul kabel het iets te warm, vandaar mijn a.s. overstap op Nordost.

Alhoewel ik ook al een paar keer de combi Arcam - Dynaudio gehoord heb en deze eigenlijk nog mooier vind. Maar ja, zo  blijf je tenminste bezig he  :)

Groeten,
Marco
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

garmtz

Quote from: Marco on January 10, 2005, 17:09:38
Ik ben er zeker tevreden over. Tannoy heeft een Enelgse (wat warmer) klank die ik aangenaam vind. En de Arcam heeft een zacht, open en muzikaal karakter wat daar mooi bij past. Alleen maakt de VandenHul kabel het iets te warm, vandaar mijn a.s. overstap op Nordost.

Nordost, Tannoy en Arcam is prachtig!

Marco

Quote from: Menno on January 10, 2005, 17:07:03

Isotek Vision, G2, Sub of hoe dat kreng ook heet!



Oh ja, vergeten op te nemen in het lijstje : netfilters !

Groeten,
Marco
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

R

Quote from: Marco on January 10, 2005, 17:09:38
Alhoewel ik ook al een paar keer de combi Arcam - Dynaudio gehoord heb en deze eigenlijk nog mooier vind. Maar ja, zo  blijf je tenminste bezig he  :)

Toch was ik niet zo onder de indruk van de combi op de doelen show. FMJ A32 met bookshelfs van dynaudio, type onbekend. Kwam in mijn oren een beetje kil over. De ruimte vond ik ook te groot. Ik weet dat de A32 beter moet kunnen.

Oh ja, netfilters. hier ook op het lijstje, maar heel ver onderaan.

Marco

Meen je dat nou  :D ?

Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te twisten. Ik vond het een van de betere presentaties daar. Het waren Dynaudio 52 SE's die aan het spelen waren. En ik vond ze juist indrukwekkend, gezien de grootte van de speakers t.o.v. de ruimte.
Ik dacht trouwens dat er een A85 stond te draaien, maar dat kan ik ook mis hebben hoor.

groet,
Marco


Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

R

#58
Het kan komen omdat ik rechtstreeks van VS kwam, maar ik was er niet echt van onder de indruk. Ik vermoed dat het echt wel beter kan met die componenten.

noise

Begin dit jaar komt er zeker een projector.
De vakantie folders zijn ook binnen 8) dus ik weet niet of er nog
een extra sub of andere achter speakers inzitten dit jaar.
Gr, Wim


christian19

Ik hoop dit jaar eindelijk een receiver aan te schaffen.
Waarschijnlijk de Marantz sr5500 of heel misschien
de sr7500, maar dat zal wel niet, aangezien deze een
heel stuk duurder is.

Ook komt er,hoop ik, een sub aan.
Waarschijnlijk de Magnat omega30, of de alpha38.

mvg,

christian19

Kerstmanno

Vergeten te vermelden. Naast het hifirack moet ik dan ook een stand voor mijn centerspeaker hebben. Helaas is het tot nog toe een onmogelijkheid gebleken om een stand te vinden die voldoet aan de volgende eisen:

Zwart
Staal
Ongeveer 50cm hoog

reMC

Quote from: Menno on January 10, 2005, 23:35:05
Vergeten te vermelden. Naast het hifirack moet ik dan ook een stand voor mijn centerspeaker hebben. Helaas is het tot nog toe een onmogelijkheid gebleken om een stand te vinden die voldoet aan de volgende eisen:

Zwart
Staal
Ongeveer 50cm hoog


Gebruikt Audiopaul niet iets dergelijks wat jij zoekt?

eric_audio

Boven aan mijn lijst staat: een voorversterker, bij voorkeur Chord CPA 2200. Daarna nog eventueel een netfilter (Isotek Mini-Sub bijv.).

Of het in 2005 gebeurt is nog de vraag, gezien de eettafel + stoelen wens van mijn vrouw (+ haar smaak van meubilair, wat het niet goedkoper maakt  :-\).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Alleen de isotek voor je cd speler? Met een nieuwe pre hoeft ie er niet meer op.

garmtz

Ik zou voor 1 component eerder de power blocks van Isotek gebruiken. Dezelfde filtering, minder uitgangen, stuk goedkoper...

Kerstmanno

Quote from: reMC on January 11, 2005, 11:00:17
Gebruikt Audiopaul niet iets dergelijks wat jij zoekt?

Zou kunnen, was hij niet diegene van de target stand? Maar dat was weet niet echt wat ik zocht...

bmateijsen

Quote from: eric_audio on January 11, 2005, 16:12:47
Boven aan mijn lijst staat: een voorversterker, bij voorkeur Chord CPA 2200. Daarna nog eventueel een netfilter (Isotek Mini-Sub bijv.).

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24226.0 ;) 8)

eduard

Ik denk dat ik dit jaar maar eens mijn processor ga vervangen. Ik heb nu nog de TA-E9000es van sony staan, eigenlijk ben ik hier nog zeer te vreden mee(surround voor stereo gebruik ik een andere opstelling), maar als iemand mij kan uit leggen wat ik allemaal mis door met deze "oude'' sony te spelen.

eric_audio

Quote from: garmtz on January 11, 2005, 16:23:27
Ik zou voor 1 component eerder de power blocks van Isotek gebruiken. Dezelfde filtering, minder uitgangen, stuk goedkoper...

Je hebt gelijk. Alleen de CD speler heeft dan nog netfiltering nodig (mijn oude Onkyo tunertje met kabel radio geloof ik verder wel......)

Als het goedkoper kan dan met de Mini-Sub, maar wel met dezelfde kwaliteit, dan ben ik gauw omgepraat natuurlijk  ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R


eric_audio

Quote from: bmateijsen on January 11, 2005, 16:25:36
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24226.0 ;) 8)

Was ik al eens tegengekomen (ik houd de markt voor Chord's redelijk goed bij, geloof me...), maar zie mijn bericht, ik leg het voorlopig af tegen de meubelwensen van mijn vrouw........
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Jeroen.

Upgrade?

weet niet of het allemaal gaat lukken dit jaar, maar op mijn wishlist staat het volgende;

5 * Vincent 997 monoblokjes
nieuwe LS kabels en interlinks hiervoor.
en heel misschien een aparte processor, met gebalanceerd uit voor naar de vincents.

MvGr,

Jeroen

Magura

De volgende aankopen staan voor dit jaar gepland...

Receiver - Waarschijnlijk marantz sr-8500 of arcam avr-300
Vloerstaanders - nog niet helemaal uit
Dvd speler - Marantz dv-......
Als ik nog geld over heb, komt er een lcd of een plasma scherm  ;D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Paulie

Mijn aankomende upgrades zijn behoorlijk drastisch te noemen, te weten:

Mijn SR 14 is eruit en hier komt een Jungson AV 1000 C voor terug.
Jungson tuner want dit is alleen een versterker 11 kilo voor een tunertje  ;D ;D
Daarnaast gaat mijn Mit T2 luidspreker kabel vervangen worden door een Xindak luidspreker kabel met bi wire kabeltje erbij.

Dan op het lange termijn DVD speler weg en de jungson Cd en DVD speler.

Hoezo Jungson minded ik weet van niets  :P :P :P
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.