Welke aankopen staan bij jullie gepland voor 2005 ?

Started by Johnny_Bravo, January 1, 2005, 10:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johnny_Bravo

Allereerst, iedereen de beste wensen voor 2005.

Ik ben benieuwd naar welke aankopen jullie hebben gepland voor het aankomend jaar m.b.t. HT.

MarcoV

Hopelijk is er dit jaar budget hier voor een echt goede (tweedehands) pre/pro, zoals van Bryston, Lexicon, Theta ... ;D Ben benieuwd of ik in ieder geval het een en ander kan beluisteren dit jaar.

Marco


jOzh

Uiteraard iedereen de beste wensen!

Waarschijnlijk ga ik dit jaar m'n Marantz sr4300 vervangen voor een iets nieuwer/zwaarder model. Wellicht wordt het de sr7500 maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Dan moet er nog steeds een center bij komen, dat wordt of de (B&W) LCR60 of de LCR600.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Y'ello

Eerste upgrade staat eind van januarie gepland :D

Dan ga ik mijn samsung 33cm vervangen voor een panasonic 70cm breedbeeld vlakke beeldbuis en 50 Hz O0

Later in het jaar denk ik een paar grotere fronts aan te schaffen om ook het stereobeeld te verbeteren.

Oja, ook nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

R

In januari gaan de speakerkabels de schop op. Ga iig een test doen met de 47 labs: 4708 en 4719. De vele threads hebben me wel aan het denken gezet. Daarnaast staat in 2005 de cd speler op het programma. Denk dat het een Arcam FMJ CD 23/33 gaat worden, maar weet het nog niet zeker.

Wat zijn jouw plannen Mr bravo...

Maximus_Aurelius

Bij mij in de planning staat:

Een upgrade van mijn huidige receiver.
Een versterker(loopt ook een topic hierover)
Andere Speakerkabel

Dan ongeveer op de helft van 2005 een surround decoder/processor.
En dan denk ik dat het einde weer in zicht komt van 2005. ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Movievault

Parasound C2 processor,Parasound A52 amp voor de suround en center en Parasound A21 amp voor de fronts.
Staat al in bestelling voor midden januari. Daarna de interlinks en daarna de speakerkabels.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

mradem

De beste wensen allemaal. Ik heb nog geen exacte plannen maar er zal vast wat gebeuren ;D . Denk zelf de dvd speler en iets in de trent van kabels.

Matheus

Ook allemaal nog een gelukkig nieuwjaar (poeh was laat gister). Maar ik denk dat er dit jaar voor mij een nieuwe stereoversterker en een nieuwe cd-speler gaan komen. Versterker waarschijnlijk de primare21 en een arcam73 of de primare d21 cd speler.. En een goede kabel daartussen..!

Matheus
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Raphie

2x XQ5 voor main en 2x XQ3 voor surround, de XQ2c heb ik inmiddels al
JBL PRX Power!

Marc R

Mijn eerste update dit jaar zal waarschijnlijk een paar nieuwe frontspeakers worden, aangezien ik de laatste tijd minder tijd heb om een film te kijken en wat meer naar muziek ben gaan luisteren. Misschien dat er dan ook nog een nieuwe versterker bij komt, maar misschien is dat al 2006 :) .

luistervinkje

#11
Binnen enkele maanden een 42 inch plasma en ik denk van een andere dvd speler ,op dit moment heb ik een dvd en cd speler los van elkaar .Moet toch eens vervangen worden door een hogere klasse uit de Onkyo serie , maar eerst de plasma  :) :) :)
O ja ,en 5 interlinken tussen voor en eind ( misschien 5 kimber hero)  8)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

vinnie411

wil een nieuwe speakerset
waarschijnlijk een mirage nanosat 5.1

komt een nieuwe tv
waarschijnlijk een sony 28fq86

en een nieuwe dvd speler
zeker een denon maar welk weet ik nog niet

en zat te denken aan een A.B. die standaard denon is me net iets te lelijk

mochten jullie andere opties hebben (in dezelfde prijsklasse) dan hoor ik die graag, wel even je mening onderbouwen graag.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

reMC

Volgende week waarschijnlijk een 47labs Gaincard binnenhalen 8)

Verder nog een set goede interlinks en een 47labs DAC gepland voor komend jaar.

Mariusz

Allereerst allen een voorspoedig 2005! :) Mijn aankopen die vaststaan zijn: een nieuwe interlink tussen cd-speler en versterker (VD Hul The Bay C5) en nieuwe speakerkabels (weet nog niet welke). Ik hoop dat ik nog budget genoeg heb om up te graden naar de Marantz CD7300, en wellicht komt er nog een SVS (PB-10ISD). Iets wat ik dit jaar niet meer ga halen maar binnen een aantal jaar is de Marantz PM11-S1. Dan krijgen de Electras eindelijk wat ze verdienen :D.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Hanky Panky

Voor 2005 staat een major upgrade op stapel  ;D Na de aanschaf van een Marantz SR-8500 op oudejaarsdag gaat er in 2005 komen:

Vijf speakers voor de 5.1 setup
Een lekkere muzikale sub met genoeg LFE power
Een nieuwe 'beeldweergever' - waarschijnlijk een 37 of 42 inch  plasma als de prijzen genoeg zakken
Een nieuwe DVD speler voor bij de plasma
Diverse kabels om al deze goodies aan te sluiten
Een zelf te bouwen A/V-meubel
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Johnny_Bravo

Ik ben nu bezig met een zelfbouwmeubel.
De (kersenhouten) platen laat ik maken door een meubelmaker.
Er moet nogal wat in gefreesd worden.

Aangezien er bij mij 2 honden en een dochter rondlopen, moet het meubel rondom voorzien worden van 10mm dik gehard glas.
Omdat het meubel dan een gesloten geheel wordt, moet er ventilatie in komen in de vorm van ultra stille ventilatoren.....kortom, een behoorlijke uitdaging.

Raphie

Quote from: Johnny_Bravo on January  1, 2005, 21:14:36
Ik ben nu bezig met een zelfbouwmeubel.
De (kersenhouten) platen laat ik maken door een meubelmaker.
Er moet nogal wat in gefreesd worden.

Aangezien er bij mij 2 honden en een dochter rondlopen, moet het meubel rondom voorzien worden van 10mm dik gehard glas.
Omdat het meubel dan een gesloten geheel wordt, moet er ventilatie in komen in de vorm van ultra stille ventilatoren.....kortom, een behoorlijke uitdaging.
Komt je installatie dan in een soort van terrarium? ;D
JBL PRX Power!

Johnny_Bravo

#18
zoiets.....

Of gaan scheiden van alles wat mijn apparatuur kan slopen....is ook een optie  ;D
Misschien nog wel goedkoper !!!!

Richi

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen! De upgrade die hier in de planning staat, is een Marantz SA-17. En nog wat onvoorziene zaken natuurlijk.  ;) Maar dat hoor je eind van het jaar nog wel.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

woametalhead

Ik hoop van t voorjaar de Marantz Dv12s2 aan te kunnen schaffen

Minguel

Iedereen nog heel veel luisterplezier toegewenst. Inmiddels mijn ls kabels VDH vervangen voor de komber 8TC (wat een verschil) en in de uitverkoop dez maand kijken naar de Marantz CD7300 of de Arcam CD73.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

blue-eyes

Een Mark Levinson N0.331 of 332 / 333 ter vervanging van mijn huidige TAG McLaren 100P eindversterker. Voor de rearspeakers.

Patrick je wordt bedankt met je 4G verhaal ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

-V-

Hmmm ... Er is al zoveel gebeurt in 2004 dat ik in 2005 enkel een nieuwe Projector zie verschijnen ... Waarschijnlijk tegen mid of eind januari...

Misschien ook nog een goeie verdeelblok en een Powercable voor mijn A52 ... Maar dan ben ik er zowat denk ik ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Audiofiel

Goh, ik ben eigenlijk al zo tevreden dat ik weinig zie veranderen in de setup. In de stereoset ben ik 100% tevreden (laatste wijziging was het loopwerk) en in de HT set eigenlijk voor 95% wat betreft het geluid. Dus daar komt alleen nog een ander crossover in als vervanger voor de Behringer die het nu doet.

Qua beeld zal er zeker een nieuwe projector komen in 2005, de huidige is nu precies 3 jaar en hoewel er een Faroudja in zit, toch niet zo goed als wat je nu kunt krijgen. Maar ik heb geen haast, ik wacht rustig de nieuwe modellen af. En zoals ik al zei: ik ben heel tevreden met wat ik heb.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.