Aldenkamp meubel glas ombouwen, wie ervaring?

Started by winegum, December 31, 2004, 14:26:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

winegum

Hai,

Ik ben in het bezit van een glazen Aldenkamp meubel, nu zou ik deze graag willen ombouwen.
Grote vak boven ipv onder, dit ivm plaatsing van de Center.
Wie heeft dit wel eens geprobeerd en wat is jouw ervaring, mijn center past nu alleen op de onderste van de 2 glasplanken.
Ik mis daardoor toch het nodige aan dialoog plaatsing.


Groetjes, Martin :)

denoontje

He winegum,

Ik heb mijn aldekamp omgebouwd. Mijn centre paste niet in het centrevak van het tv meubel (3 glazenplaten met 2 spijlen voor en een spijl achter).

Het zijn gewone schroefverbindingen waarmee de poten aan elkaar zijn gemonteerd; de plaat zit er dan tussen geklemd (bout door gat in glazen plaat). Achterzijde een gelijksoortige verbinding maar dan met planken ipv ronde stijlen).

Ik heb mbv een gatenzaag 2 cilinders gezaagd uit mdf en deze tussen een poot en een plaat geplaatst. Aan de achterzijde een rechthoekig blokje geplaatst en met nieuwe bouten vastgezet...tadaaa
Evt kun je de blokjes schilderen, maar dat heb ik niet gedaan. Doordat ze direct onder de bovenset plaat zitten en de poten al kersenkleur waren, vallen ze al bijna niet op)

In totaal heb heb ik het gat ca 2 cm hoger gemaakt en nu past mijn B&W lcr 600 erin  :D
Doe je dit boven en onder kun je toch al denk ik wel 5 cm bijsmokkelen......


Denoontje
8) 8) 8)


Denoontje