28-01-2006 > NEO2001 HT in de Heimat!!!

Started by nwolsink, December 25, 2004, 14:16:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nwolsink

Quote from: Sjors on January  5, 2005, 22:12:14
Dat is dan idd meer sjiek dan kitschy  ;) ben benieuwd! post je een picje als de operatie 'led-fan in het podium bekleed met vloerbedeking inclusief versterker'  klaar is ?  8)

Groet, Sjors

de marantz is binnen nu de basshakers nog ;D
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Upgrade:

Net mijn SR6300 verkocht en hiervoor komt in de plaats een SR7300
Zit hier veel verschil tussen?

Nog iets:
Ik zit eraan te denken om mijn center op een stand te zetten onder het scherm ipv op mijn audio meubel.
Deze wil ik dan naar de zijkant verplaatsen. Is het beter dat je center wat lager staat??
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Daklem

Quote from: neo2001 on January 16, 2005, 13:21:00
Upgrade:

Net mijn SR6300 verkocht en hiervoor komt in de plaats een SR7300
Zit hier veel verschil tussen?

Nog iets:
Ik zit eraan te denken om mijn center op een stand te zetten onder het scherm ipv op mijn audio meubel.
Deze wil ik dan naar de zijkant verplaatsen. Is het beter dat je center wat lager staat??

Ik denk dat er weinig verschil tussen zit, afgezien van wat meer aansluit mogelijkheden en iets meer RMS wattage.

Ik denk dat het in principe niet zoveel uitmaakt wat je met je center speaker doet. Ik denk dat het op een standaard wel erg mooi staat en wat meer rust brengt in je set.

als je iets veranderd hebt, willen we fotos!!!!  :)

nwolsink

Quote from: Daklem on January 16, 2005, 13:47:56
Ik denk dat er weinig verschil tussen zit, afgezien van wat meer aansluit mogelijkheden en iets meer RMS wattage.

Ik denk dat het in principe niet zoveel uitmaakt wat je met je center speaker doet. Ik denk dat het op een standaard wel erg mooi staat en wat meer rust brengt in je set.

als je iets veranderd hebt, willen we fotos!!!!  :)

Volgende week komen er gordijnen, dan post ik wel weer wat. Daarna komt in 1 x al het timmerwerk:
-Lambrizering
-Zuilen
-Podium

dat hoop ik binnen 3 maanden af te hebben
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

ik heb afgelopen weekeinde mijn Marantz SR6300 vervangen voor een SR7300.
Ik verwachtte er niet zoveel van maar..............

;D ;D Wat een wereld van verschil, alles klinkt eigenlijk beter.
Het geluid is voller, levendiger en nog meer.

Hoe komt dat nu, in welke delen zit dat verschil?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Afgelopen week heb ik weer wat geupdate. Er zijn dus nu rood / zwarte gordijnen toegevoegd en ik heb de Marantz SR6300 vervangen voor een SR7300.

Tevens zijn er nu Basshakers onderweg. Ik heb daarvoor een 2de hands Marantz PM 350 beschikbaar.
Hoe sluit ik dit straks aan?

Daarna wil ik het 4:3 scherm vervangen door een DIY 16:9 scherm van 220x124
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on February  3, 2005, 14:03:07
Tevens zijn er nu Basshakers onderweg. Ik heb daarvoor een 2de hands Marantz PM 350 beschikbaar.
Hoe sluit ik dit straks aan?



Splitter tussen je LFE kanaal, en vandaar uit naat je PM 350 (aux)  ;)

Groet, Sjors

nwolsink

Quote from: Sjors on February  3, 2005, 16:34:01
Splitter tussen je LFE kanaal, en vandaar uit naat je PM 350 (aux)  ;)

Groet, Sjors

Kan het niet vanuit de SVS naar de aux ingang?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

wolsinkpower

ziet er wel netjes uit als je scherm vervangt gelijk muur zwart verven he ;D?

ga je beamer ook denk je nog binnenkort vervangen? ik dacht zoiets te lezen in projectie..
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

nwolsink

Quote from: wolsinkpower on February  3, 2005, 16:57:54
ziet er wel netjes uit als je scherm vervangt gelijk muur zwart verven he ;D?

ga je beamer ook denk je nog binnenkort vervangen? ik dacht zoiets te lezen in projectie..

Bij 1000 uur op deze ga ik voor een CRT. Ik zit nu op 230 dus dat schiet al aardig op :)
Muur en plafond worden na de timmerwerkzaamheden zwart
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on February  3, 2005, 16:57:24
Kan het niet vanuit de SVS naar de aux ingang?

Dat kan natuurlijk ook   :) wist niet dat op je SVS de mogelijkheid heeft daarvoor  ;)

nwolsink

Ik heb vanavond op het podium met 3 stoelen 2 Basshakers geinstalleerd, ik moet zeggen dat dat wel grappig is, aan de andere kant vind ik het ook ten koste gaan van de Bas die de sub produceerd
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on February  5, 2005, 00:01:40
Ik heb vanavond op het podium met 3 stoelen 2 Basshakers geinstalleerd, ik moet zeggen dat dat wel grappig is, aan de andere kant vind ik het ook ten koste gaan van de Bas die de sub produceerd

Man je hebt een gigantische SVS staan  ;)

maar hoe bedoel je datnou? dat de shakers teveel vermogen vreten, zodat er weinig overblijft voor je sub?

Groet, Sjors

nwolsink

Quote from: Sjors on February  5, 2005, 00:13:35
Man je hebt een gigantische SVS staan  ;)

maar hoe bedoel je datnou? dat de shakers teveel vermogen vreten, zodat er weinig overblijft voor je sub?

Groet, Sjors

Dat idee heb ik, kan dat zo zijn? Ik gebruik nu de out van de SVS om naar de Aux in van de versterker voor de shakers te gaan
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on February  5, 2005, 12:44:35
Dat idee heb ik, kan dat zo zijn? Ik gebruik nu de out van de SVS om naar de Aux in van de versterker voor de shakers te gaan

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk, omdat de ze allemaal een eigen versterker hebben.

Zijn er andere forumers die een idee hebben hoe dit kan?

Walter_PPK

Als je de shakers te hard hebt staan maskeren ze het laag van de subwoofer.  Ik heb hier ook wel eens last van maar dan moet je ze gewoon wat terug draaien. Als je het niet vertrouwd moet je even met een db meter testen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

nwolsink

Quote from: Walter_PPK on February  5, 2005, 13:55:05
Als je de shakers te hard hebt staan maskeren ze het laag van de subwoofer.  Ik heb hier ook wel eens last van maar dan moet je ze gewoon wat terug draaien. Als je het niet vertrouwd moet je even met een db meter testen.

Ik heb ze nu exact goed staan, dan is het wel leuk, alleen op de Bass Pieken komen ze erbij.

Nu nog 2 maandjes en dan is het timmerwerk af, dan is het enkel nog afwerken!
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sjors

Quote from: neo2001 on February  6, 2005, 09:12:49
Ik heb ze nu exact goed staan, dan is het wel leuk, alleen op de Bass Pieken komen ze erbij.

Nu nog 2 maandjes en dan is het timmerwerk af, dan is het enkel nog afwerken!

Mooi! het 'probleem' is dus opogelost?

Groet, Sjors :)

mathbovy

Wat zijn jou afmetingen van de kamer?
Ik heb namelijk een kamer van 4 X 4,5 ter beschikking voor een ht te maken.
Jou kamer lijkt me ongeveer 3?7 X 5,5 of schat ik het helemaal verkeerd?

Marsh

Quote from: ivarq on December 25, 2004, 21:17:05
Mooie stoelen deze heb ik pas geleden ook gekocht en ga er nu basshakers op monteren.



Mag ik vragen wat bassshakers zijn?

En aan de poster, waar heb je die stoelen vandaan? En hoeveel betaal je voor zo'n stoel?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Sjors

Quote from: Marsh on February  6, 2005, 23:16:54

Mag ik vragen wat bassshakers zijn?



Een basshaker is een membraam in een metalen behuizing dat het voorwerp waar je het op monteerd, laat trillen.

Dus monteer je dit op een stoel of bank o.i.z.  dan geeft dit bij film een extra dimensie! want bij een explosie rammelt je stoel lekker mee, zonder dat je je sub op max hoeft te zetten  ;)

dit is een voorbeeld.

Groet, Sjors

Marsh

Quote from: Sjors on February  6, 2005, 23:42:11
Een basshaker is een membraam in een metalen behuizing dat het voorwerp waar je het op monteerd, laat trillen.

Dus monteer je dit op een stoel of bank o.i.z.  dan geeft dit bij film een extra dimensie! want bij een explosie rammelt je stoel lekker mee, zonder dat je je sub op max hoeft te zetten  ;)

dit is een voorbeeld.

Groet, Sjors

stoer, en ehm, waar bestel je dat? hoeveel betaal je zoiets?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Sjors

Quote from: Marsh on February  7, 2005, 00:43:36
stoer, en ehm, waar bestel je dat? hoeveel betaal je zoiets?

Deze kan je bij Ruud Bos bestellen, hier een linkie kan je hem een pm'etje sturen ;)  rond de 50 euro inc verzenden heb je er 2.

Groet, Sjors

Gordon

Quote from: Sjors on February  7, 2005, 01:03:32
Deze kan je bij Ruud Bos bestellen, hier een linkie kan je hem een pm'etje sturen ;)  rond de 50 euro inc verzenden heb je er 2.

Groet, Sjors
Maar niet als je in Australie woont, denk ik. Ik wacht nog op antwoord!!!! Na weken..........
I now live in Bali...

Sjors

Quote from: Gordon on February  7, 2005, 05:41:39
Maar niet als je in Australie woont, denk ik. Ik wacht nog op antwoord!!!! Na weken..........

Dan denk ik dat het beter is als je hem even een pm'etje stuurt..........................