Z3 - TW200 - AE700

Started by -V-, December 23, 2004, 20:44:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Mijn Plus Piano 3200 is net de deur uit en de zoektocht voor iets beter kan beginnen.
Als start dacht ik aan de Z3 - TW200h - AE700. Ga ik hiermee een serieuze stap voorwaarts tov. de 3200 ?

Is er tussen deze 3 een duidelijke overwinnaar, of gaat het meer over smaak ? Wat zijn andere (betere alternatieven )

Is er iemand die een van deze PJ kan demonstreren ? en dit niet te ver van Brugge ?

Alle input is welkom ...  O0
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

The Foundation

#1
CRT , een 808 ofzo of ne 708 O0

J.A.F._Doorhof

Z3 valt af naar mijn mening.
De strijd zal gaan tussen de 700 en TW200H.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-V-

En waar zit het verschil dan met een Z3 ?

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

J.A.F._Doorhof

De Z3 valt gewoon erg tegen, vooral de deïnterlacer heeft HEEL veel artifacts en veeg effecten en de overall performance is gewoon niet beter dan de TW200H.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-V-

En hoe vergelijkt de AE700 zich tov. de TW200 ?

Het zijn beiden LCD's dacht ik ? hoe zit het met screendoor of banding ?
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

J.A.F._Doorhof

De 700 heb ik nog niet gezien dus kan ik geen harde uitspraken over doen.
Begin Januari heb ik ze hier dan zal ik ze goed testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-V-

En wat zijn de huidige DLP Alternatieven in met dezelfde of betere prestaties ?
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

riwi

#8
Een BenQ 7800 bijvoorbeeld of Sharp Z201 (matterhorn, 1024x576), of de mitsubishi hc900 zie hier

Als je de look van DLP met de piano gewend bent moet je misschien bij DLP blijven. Zeker als je met de piano geen last van regenbogen had zal je dat met de nieuwere DLPers ook niet hebben. LCD heeft toch wat nadelen vind ik.

Op de VAD show zag ik de 7800 en begin dit jaar een keer de Z201. Beide vind ik beter dan een Sanyo Z2 en epson TW200 (zonder H, de nieuwere AE700, Z3 en TW200H heb ik nog niet gezien), maar ik ben wat gebiased richting DLP dusss.

Richard

DikkieDIk

ik heb zelf de 700 en een prachtdingetje. volgend het duitse blad video de beste keus.