vraagje DIY tv kast

Started by ACQUA, December 19, 2004, 19:57:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Iepz,

Effie een vraagje,mijn vriendin vind Teak een mooi materiaal,hoe zijn de eigenschappen hiervan om een TV kast te maken?Of is het toch beter om MDF te gebruiken zoals de meeste?Waarom gebruikt men zand bij sommige meubels?

ACQUA

TheJudge

Teak is eerder een houtsoort die buiten wordt gebruikt, omdat deze goed bestand is tegen regen en gaat dus niet rotten. Daarom is dit ook een harde soort hout en minder geschikt om een kast of iets dergelijk van te bouwen.

MDF is the way to go..werkt veel fijner.
Kun je zeer makkelijk verven met al dan niet glans enz... in tegenstelling tot Teak.
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

ACQUA

Bedankt voor de tip,en wat nu met dat zand.Waarom gebruike ze dit?

ACQUA

ACQUA

Heb dus gevonden dat zand helpt om eventuele trillingen te voorkomen?Is het verschil dan zo groot,met of zonder zand?Waar kan je mooie ideetjes opdoen voor een mooi meubel?

ACQUA

Sullivan

Zand zorgt er inderdaad voor dat er minder trillingen zijn. Dit heeft vooral voordeel met de audio apparatuur en dan met name CD/DVD/LP speler. Voor alleen een TV kast zou ik er geen zand in doen.

mvg,
Frank

kohns

Quote from: Sullivan on December 20, 2004, 18:20:29Zand zorgt er inderdaad voor dat er minder trillingen zijn...
Ik veronderstel dat je het vooral over het gewicht hebt... hoe zwaarder hoe minder trillingen...
Daarom dat men nogal veel zand gebruikt om de dingen te verzwaren... maar het kan ook uit ander materiaal...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Sullivan

Quote from: kohns on December 21, 2004, 00:25:23

Ik veronderstel dat je het vooral over het gewicht hebt... hoe zwaarder hoe minder trillingen...
Daarom dat men nogal veel zand gebruikt om de dingen te verzwaren... maar het kan ook uit ander materiaal...

Het is niet alleen het gewicht. Zand heeft ook een goede eigenschap om de trillingen te dempen. Maar inderdaad een betonnen kast, zal ook goed werken. ;)

mvg,
Frank

ACQUA

Alweer bedankt voor de tips,ben effie wat ideetjes op papier aan het zetten.Foto's komen er wel,maar eerst moet ik heel door de feestdagen zien te komen  ;D

ACQUA