HT set Richard

Started by bellecoupe, December 10, 2004, 00:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OscarTango

Wow...da's mooi. Heb je een bijzet/salontafeltje gebruikt ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

bellecoupe

De bekabeling loopt door het plafond, dus is niet zichtbaar. Ik heb hier reeds met de bouw rekening mee gehouden.

Het plateau met daarin 12 stuks 10 watt halogeen spots bestaan uit een 8mm dikke mdf plaat waaraan het nodige gezaagd en gevreesd is, en afgelakt is met een speciale metaal kleurige lak.
Boven op de plaat zitten vier buisjes van 15 centimeter, met in het midden een lang draadeind die in het plafond vastzit.
De mdf plaat is vervolgens m.b.v. een kustof ringen en moeren tegen de buizen gefixeerd.

Het rookglazen plateau met de RVS poten heb ik een tijd geleden tegelijk met mijn audio meubel op eigen specs bij de Jong Systems laten maken. Deze RVS poten zitten ook om het draadeind, en worden met een schroefdop onder de glasplaat bevestigd.(zoals bij vele audioracks)


JCL

zelden zo'n mooie HT gezien hier op het forum (no offence ;) ) kwam hem toevallig tegen via zoekfunctie maar deze kan zeker wel een up gebruiken :D

bellecoupe

#28
JCL,

Bedankt voor jouw compliment.

In september zal mijn set geheel compleet zijn, want dan zal een uitbreiding plaatsvinden met een B&w ASW865 of 875 sub.(afhankelijk van leverbaarheid)

Vanaf dat moment gaat voorlopig de portemonee op slot, en kan ik de komende jaren  rustig genieten van mijn systeem.

graafke

Een hele mooie set  ;D

Wat zegt die visite die er nog nooit iets geweest? Is dat moderne kunst die speakers  :P

bellecoupe

#30
De personen die voor het eerst kennis maken met deze set zijn behoorlijk te spreken over het design, en zelfs het vrouwelijk geslacht dat het liefst melkpak formaat speakers  achter de gordijnen ziet.

Bij mijn vorige speakers (Audiostatic ES300RS electrostaten) had men vaak niet door dat hem om weergevers ging, wat bij deze wel het geval is.

rogerdodger


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

vinnie411

goed heb dan nog niet alle reacties gelezen maar het merendeel gaat over het doek en de speakers dus zal ik je maar complimenteren over die zeer mooie ophanging van je beamer!!!
echt geweldig.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

bellecoupe

#34
Ik heb voor enkele maanden terug in het blad Heimkino meegedaan aan een prijsvraag waarbij eigen ontwerpen m.b.t. homecinema ingezonden kon worden.

Ik heb een foto van de projector constructie gemaild en heb daar geheel boven verwachting een 9e prijs mee behaald. (een Panasonic TX-20LA2F lcd tv)

Geeft toch een prettig gevoel zo'n stukje waardering voor iemand die in het dagelijkse leven automatiseerder is en geen opleiding heeft genoten wat ertoe bijdraagt om een betere doe het zelfer te worden.

R

Ha ha, dat ik gaaf. Ik zal hem eens even bekijken. Als ie prijswaardig is, dan moet ie wel mooi zijn.

Als de 9e prijs die tv was, wat moet dan wel niet de eerste prijs zijn geweest?

bellecoupe

1e prijs was een 5.1 speakerset van Teufel (Theater 8 cinema 5.1) met een waarde van € 5000,-.

bellecoupe

Even een update!

LCD tv toegevoegd + DVD racks ontworpen en gefabriceerd door Raymen.

)p(

Quote from: bellecoupe on September  3, 2005, 22:37:53
Even een update!

LCD tv toegevoegd + DVD racks ontworpen en gefabriceerd door Raymen.


Die DVD racks zijn echt geweldig!  :D

peter

Raymen

En oerdegelijk., ;)

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bellecoupe

Even een update:

Foto van ASW850 toegevoegd die reeds een tijdje ingebruik is.

-Freek-

Quote from: bellecoupe on September 23, 2006, 01:07:41
Even een update:

Foto van ASW850 toegevoegd die reeds een tijdje ingebruik is.
Mooie subwoofer! Hoe bevalt 'ie?

bellecoupe

Quote from: JKI on September 23, 2006, 08:43:26
Mooie subwoofer! Hoe bevalt 'ie?

Hij bevalt zeer goed!

Ondanks het feit dat ik mijn zinnen had gezet op de ASW875 die niet op de markt is gekomen matched deze sub uitstekend met mijn set, en de ruimte.

Ik ben nu voorlopig klaar met mijn set. Het is de bedoeling om er de nodige jaartjes van te gaan genieten.

Raymen

Netjes richard.

Ziet er alemaal strak uit zo.

(hoe is het afgelopen met de schilderijlijsten ;))

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raphie

Mooie plavuizen, heb je daar een close-up van?
JBL PRX Power!

bellecoupe

#45
Quote from: Raymen on September 23, 2006, 20:38:53
Netjes richard.

Ziet er alemaal strak uit zo.

(hoe is het afgelopen met de schilderijlijsten ;))

Mvrg,
Raymen

Raymen,

Met de lijsten is het goed!

See yourself.

Medeforummers kunnen voor lijsten ook uitstekend bij Raymen terecht.

bellecoupe

Quote from: Raphie on September 23, 2006, 22:03:34
Mooie plavuizen, heb je daar een close-up van?

Hierbij een closeup.

Het merk is volgens mij Mahogrones o.i.d.

Raymen

Zoals gewoonlijk zeer netjes. ;D ;D

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Gullwing

Waanzinnig mooie set heb je, ben al jaren een B&W aanhanger, moet het zelf nog stellen met diverse uit de B&W Matrix serie ( 803s2 804 en Matrix HTM, maar de Nautilus en zeker die jij hebt zijn waanzinnig mooie speakers qua geluidsweergave maar ook zeker qua disign.

En je opstelling ziet er top uit, mooi strak en netjes. Hoop zelf ook nog een aan de Nautilus serie te mogen snuffelen....
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

gvy

#49
Ook van mijn kant , de complimenten.

Jouw ruimte en je luidsprekers zijn echt top.
Stijlvol.

Ik heb nog een vraag ivm je projectorsteun.

Ook ik ben bezig een steun te bedenken en ik zou in eerste instantie 4 RVS (inox) buisjes van 30cm tegen het plafond bevestigen (via inwendige draadstangen), met daaronder een kerselaar meubelpaneel van 400mmx400mm. ( alles in de steil van m'n diy audiorack) Hierop komt de projector te staan.

Nu spreekt jouw ontwerp mij ook heel hard aan vanwege de combinatie verlichting/projectorbeugel.
Ook ik had in d' ondergrondse naast de reeds aanwezige sfeerverlichting, nog een centrale verlichting voorzien, maar was er nog niet uit wat en hoe.
Dit is wel heel mooi .

De vraag: zie ik het goed dat jouw projector niet op de glasplaat staat, maar omgekeerd aan de boven MDF plaat hangt?
Heb je nog een detailfoto.

proficiat

Geert