dvd krasjes verwijderen

Started by Abel_Dekkers, December 6, 2004, 23:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi forummers,

bestaat er een spulletje om de krasjes van een dvd minder te maken?

Groetjes,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Oracle

Tandpasta en een zachte doek. Dan voorzichtig polijsten. Werkt echt! :)

Wat ook kan is een apparaatje waarmee je ook krassen van cd's kunt verminderen (was geloof ik laatst te koop bij de Aldi/Lidl in Belgie), of van die tubetjes om krassen van je display van je mobiel af te halen...

Maar tandpasta is het goedkoopst!

Groet,
Mark

Kerstmanno


Audiofiel

Quote from: Mark Lemmens on December  6, 2004, 23:36:01
Tandpasta en een zachte doek. Dan voorzichtig polijsten. Werkt echt! :)

Welk merk gebruik jij?  >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Jack van Dijk on December  7, 2004, 00:05:56
Brasso koperpoets. Werkte al in de laserdisc tijd, lijkt me dat dat ook voor DVD's wel moet werken.

Brasso werkt voor bijna alles. :D
Ik ken mensen die hun iPod er mee poetsen, hun iBook, hun auto, hun schoonmoeder. Nu ja, die misschien niet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Abel_Dekkers

Met tandpasta krijg ik alleen maar meer krasjes......
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

reMC

Dit verwijderd de krassen niet maar maakt je dvd's en cd's wel geniaal schoon.



Kijk hier voor informatie.

Het werkt zelfs bij nieuwe schijfjes. Meer resolutie en dynamiek claimen ze zelf en ik kan ze geen ongelijk geven..

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daburnd

Ik zal binnenkort ook eens uitvoerig een 2e methode van krassen wegwerken testen...

ik heb namelijk een soort kristal pasta binnen gekregen die eerst het plastic zacht maakt zodat het er daarna makkelijker is om weg te polijsten.

Leonard Shelby

Ik heb naast HT, als hobby het verzamelen van antieke horloges.

Ik gebruik voor het polijsten van kunststof horlogeglazen dit spul.

http://www.selvatime.nl/product_info.php?cPath=Werkstatt&sPath=Uhrenreparatur&products_id=Polierpaste%20090078

Niet heel goedkoop maar volgens mij moet dat ook perfect werken voor CD's/DVD's.

kohns

Krasjes verwijderen?
Ik versta het procedee niet zo goed:

  • Bedoel je dat je er een laag afschuurt zodat de kras minder diep lijkt?
    Als de kras qua beeld en geluid geen problemen veroorzaakt dan zou ik er zeker geen laag afschuren.
    Hoe meer lagen je er dan afschuurt hoe meer kans je hebt dat de volgende kras dan fataal is.

  • Als je er geen laag afschuurt maar de kras opvult door ze op te vullen met een of ander product en dan te polijsten dan heb je toch verkleuring in je beeld of geluid?

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

daburnd

Quote from: kohns on December  8, 2004, 15:11:53
Krasjes verwijderen?
Ik versta het procedee niet zo goed:

  • Bedoel je dat je er een laag afschuurt zodat de kras minder diep lijkt?
    Als de kras qua beeld en geluid geen problemen veroorzaakt dan zou ik er zeker geen laag afschuren.
    Hoe meer lagen je er dan afschuurt hoe meer kans je hebt dat de volgende kras dan fataal is.

  • Als je er geen laag afschuurt maar de kras opvult door ze op te vullen met een of ander product en dan te polijsten dan heb je toch verkleuring in je beeld of geluid?



Klopt uiteraard allemaal wel, maar ik ben nog geen super middel tegen gekomen waarmee ik krassen echt kan opvullen. Want als je daarna gaat polijsten word het stuk er omheen ook weer gepolijst en dat wil dus zeggen dast er weer een ongelijkmatig stuk in je dvd zit. Daarom vind ik eigenlijk mijn polijst machine perfect omdat ie een totale laag er af haalt en niet alleen op 1 bepaald stuk.

woametalhead


hillie

Het gaat er niet zozeer om, om de kras op te vullen of weg te schuren. Een krasje polijsten is vaak al genoeg. Een kras bevat allerei kleine krasjes die het licht blokkeren. Net al bij een bril, krasjes in een kras zorgt ervoor je de kras ziet. Poets je bril maar met papier, zoals toiletpapier of een keukenrol, dan zorgen de scherpe houtvezels voor miniatuur krasjes en kun je de glazen ooit weggooien. Daarom altijd brillendoekjes (nat of stof) gebruiken. Tandpasta is een polijstmiddel en zal helpen om krasjes doorschijnend te maken. Wel effe boenen.