Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Gestart door garmtz, november 20, 2004, 20:28:45

Vorige topic - Volgende topic

Jiri

Citaat van: garmtz op december  3, 2004, 09:53:14

Ik zei dat je met het getal van 98 dB wel 89 dB zou bedoelen, ik wist dat de Dimensions nog gevoeliger waren, iets > 90 i.i.g.

Ok perfect.. ;)
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Erik van Voorst (in memoriam)

Schitterend verslag Jiri....

Kan zo een nederlands HIFI-Blad in... 8)

Je maakt me trouwens wel meteen zeer nieuwsgierig naar jouw speakers... ;)

PS
Net alsof de chord met van voor tot achter scherp is... ???
Kun je deze zin even corrigeren.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jiri

Citaat van: Erik van Voorst op december  3, 2004, 10:46:19
Schitterend verslag Jiri....

Kan zo een nederlands HIFI-Blad in... 8)

Je maakt me trouwens wel meteen zeer nieuwsgierig naar jouw speakers... ;)

Kom een keer met je Buizenversterkers langs dan, ik woon niet echt ver van jou vandaan..
Misschien kunnen we eens een leuke versterker shootout bij mij thuis houden..
Weet ik gelijk in welke richting ik het moet zoeken... ;D
Ik heb in ieder geval heerlijke esspresso en heerlijke wijn ook.. ::)

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Gaat er wel een keer van komen.....dat moet wel VOOR dat de xXx-en klaar zijn anders zit de zaak weer vastgesoldeerd  ;)

Enfin we hebben kontakt... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jiri

Citaat van: Erik van Voorst op december  3, 2004, 11:05:03
Gaat er wel een keer van komen.....dat moet wel VOOR dat de xXx-en klaar zijn anders zit de zaak weer vastgesoldeerd  ;)

Enfin we hebben kontakt... ;D

Ja ik wil toch ook eerst wachten totdat ik mijn Royal jade Hybrids vervangen heb door de 4719 kabel..en die hebben ook een lange inspeel tijd nodig..
Ik zal binnenkort voor in het nieuwe jaar eens een voorstel doen voor een shootout bij mij thuis..

Groet,
Jiri

Prima!!!!

Alleen geen shoot-out......if you mind  ;)

Gewoon lekker naar mooie muziek luisteren met een wijntje .....
.......en dan laat ik ook een setje Aitos horen.

Bij shoot-outs wordt altijd iemand doodgeschoten..... :P

Jiri

Citaat van: Erik van Voorst op december  3, 2004, 11:27:24
Prima!!!!

Alleen geen shoot-out......if you mind  ;)

Gewoon lekker naar mooie muziek luisteren met een wijntje .....
.......en dan laat ik ook een setje Aitos horen.

Ja... Fair Enough...Je hebt een punt hier...
Gaan we idd gewoon lekker luisteren..ook niet zo vermoeiend.. ;D

Groet,
Jiri

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op december  3, 2004, 11:27:24

Donders! Ik ben nog bij geen enkele shoot-out aanwezig geweest, maar ik ben nu gewaarschuwd. :o
En het leek mij juist wel een keer leuk om een shoot-out te doen met speakers of versterkers :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jiri

Citaat van: Audiofiel op december  3, 2004, 11:34:05

Donders! Ik ben nog bij geen enkele shoot-out aanwezig geweest, maar ik ben nu gewaarschuwd. :o
En het leek mij juist wel een keer leuk om een shoot-out te doen met speakers of versterkers :'(

Oh, ik wil best eens een Shootout organiseren qua versterkers...graag zelfs..maar Erik zal daar dan met zijn spullen niet bij zijn denk ik...hopelijk dan wel als persoon... ::)

Greetz..
Jiri

FrankB

Jiri, Erik ik zou hier graag bij willen zijn. Ik ben me ook voorzichtig aan het orienteren waar ik naartoe wil in de toekomst qua versterking. Chord is een goede optie, maar buizen sluit ik ook niet uit. En ook ben ik zeer geinteresseerd in de 4719 kabel. En ik hou van de goede dingen in het leven als goede espresso, wijn & muziek ;D

Keep me informed ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Als mijn A32 terug is, wil ik ook wel eens ergens ander demoën, interresse?

Jiri

Over de versterker Shootout...laten we dat hier verder voortzetten.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23803.0

@Erik van Voorst,
Met jou maak ik dan graag een andere afspraak. :D

Groet,
Jiri

reMC

Wauw, inderdaad zeer duidelijke verslagjes zo allemaal.
Lijkt me zo wel duidelijk waar we allemaal naar zoeken en waar we dat al dan niet in vinden.

Wel één opmerking/vraag voor Jiri,

Ik had op geen enkel moment het idee dat ik met 47labs achterin het geluidsbeeld iets miste op dat het rommelig was daar. Ik had wél het idee dat de 47labs een stuk tastbaarder was, (vooral de voorste linie zeg maar), maar achterin nog steeds enorm goed te volgen.

Afijn, dit merkte ik dan wél op maar verder zat ik helemaal niet technisch te luisteren..was door de enorme muzikaliteit helemaal niet nodig.

Ik kan denk ik wel met Garmt zijn theorie leven ja.. ;)

reMC

Citaat van: garmtz op december  3, 2004, 07:17:41

Ik heb ook geen enkel moment laag gemist. Sterker nog, het laag dat er is, is erg sonoor en vol kleur. Hierdoor klinkt de speaker toch 'vol'. Ik denk dat het laag niet echt veel verder komt dan 50 Hz. Als het 100 Hz zou zijn, dan zou hij echt al dun gaan klinken.

AH! Ik lees net dat de gebruikte unit gaat tot 45hz recht. Maar dit heeft toch niks met de werkelijke weergave te maken, kast ed. spelen dan toch ook een rol in de diepte van het laag?

Jiri

Citaat van: reMC op december  3, 2004, 13:48:08
Ik had op geen enkel moment het idee dat ik met 47labs achterin het geluidsbeeld iets miste op dat het rommelig was daar. Ik had wél het idee dat de 47labs een stuk tastbaarder was, (vooral de voorste linie zeg maar), maar achterin nog steeds enorm goed te volgen.

Absoluut dat de 47labs vooraan het beeld tastbaarder was, was gewoon gedetailleerder dan de Chord. Maar ik had gewoon het iedee, dat de Chord ook meer achtergrond informatie liet horen dan de 47labs...
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zo flabbergasted bent door de detaillering en scherpte upfront die de 47labs geeft, je niet meer let op de achtergrondinformatie ???
Maar ik miste helemaal niets hoor bij de 47labs...dan begreep je me verkeerd. Ik vond alleen dat de Chord een kerk neerzette en de 47labs een koor...

Groetjes,
Jiri

reMC

Citaat van: Jiri op december  3, 2004, 13:56:35

Absoluut dat de 47labs vooraan het beeld tastbaarder was, was gewoon gedetailleerder dan de Chord. Maar ik had gewoon het iedee, dat de Chord ook meer achtergrond informatie liet horen dan de 47labs...
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zo flabbergasted bent door de detaillering en scherpte upfront die de 47labs geeft, je niet meer let op de achtergrondinformatie ???
Maar ik miste helemaal niets hoor bij de 47labs...dan begreep je me verkeerd. Ik vond alleen dat de Chord een kerk neerzette en de 47labs een koor...

Hmm, denk je wel te begrijpen..

garmtz

Citaat van: Jiri op december  3, 2004, 13:56:35

Ik zette zoiets al in mijn eigen verslagje:

CiteerOok met een stuk koor (Miserere van Allegri) liet de Chord een enorm groot en precies beeld horen, waarbij je je bijna in de kerk waande. De 47Labs liet de stemmen iets groter horen, waarbij de galm om de stemmen meer bij de stemmen hoorde dan bij de ruimte. Bij de Chord was dit andersom.

Dat hebben we dus beiden hetzelfde ervaren... :)

reMC

Citaat van: garmtz op december  3, 2004, 15:03:57

Ik zette zoiets al in mijn eigen verslagje:

Dat hebben we dus beiden hetzelfde ervaren... :)

Jullie niet alleen hoor.. ;)

garmtz

reMC

Citaat van: garmtz op december  3, 2004, 15:25:08

O.k. Ik dacht dat het jou niet was opgevallen...

Jawel hoor, maar ik lette er eigenlijk gewoon niet  meer op.. :D

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op december  3, 2004, 12:03:59
;)

Grappig als je alleen een emoticon post. Valt je onderschrift extra op. Voor het eerst heb ik eens zitten kijken op je website. Wat heb je de akoestiek goed aangepakt zeg! Indrukwekkend. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat klinkt. Akoestiek is één van de meest ondergesneeuwde upgrades.
8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eric_audio

Citaat van: Jiri op december  3, 2004, 11:54:51
@Erik van Voorst,
Met jou maak ik dan graag een andere afspraak. :D

Groet,
Jiri

gewoon een keer luisteren naar goede muziek. daar lijkt mij ook een keer erg leuk. per slot van rekening heb ik qua versterking ook alleen maar Chord aan te bieden, en dat schiet niet op, want die van Garmt is al semipermanent op toernee  ;D

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Audiofiel

Citaat van: eric_audio op december  3, 2004, 17:31:49
want die van Garmt is al semipermanent op toernee  ;D

Die indruk kreeg ik ook al. Volgens mij heeft hij geen tijd meer om hem thuis aan te sluiten tussen al die shoot-outs door.
;D

blue-eyes

Die van Garmt is ook gemaakt om continue op sleeptouw te nemen, er zitten zelfs verhuisbeugels af fabriek op gemonteerd ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;