Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Started by garmtz, November 20, 2004, 20:28:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Quote from: reMC on November  1, 2006, 13:00:15
De Crescendo is vanaf nu officieel beschikbaar als nieuwste speaker van Audio-Cube en Musical Affairs 8)



Ditmaal met de 21cm unit met zilveren spreekspoel en zonder tweeter (is wel een mogelijkheid icm de unit met koperen spreekspoel). Maar geloof me, die tweeter is niet nodig :o

En is deze NOG beter dan je sonatine?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Quote from: FrankB on November  1, 2006, 13:21:21
En is deze NOG beter dan je sonatine?

Yep, ik heb 'm nu vier keer uitgebreid mogen beluisteren en hij heeft meer... Wel hetzelfde karakter natuurlijk :)

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Spacebass

Ha!!! Ik wist wel dat dat rare tweeter ding gewoon een gimmick was...hij heeft dus eigenlijk "minder" dan de Sonatine ;D  ;)

dazzdax

Vraag aan Wilco, Garmt en forumleden: kennen jullie Peter van Willenswaard? Hij heeft net als Cees Pel enorm veel kennis over electronica in het algemeen en buizen-electronica in het bijzonder. Hij heeft een DAC ontworpen en gemaakt die heel bijzonder moet zijn. Heeft iemand deze DAC ooit gehoord? Hoe verhoudt ie zich t.o.v. de gemodificeerde 47-Labs en/of RA Opus 21?

Chris

reMC

Quote from: dazzdax on November 25, 2006, 19:35:29
Vraag aan Wilco, Garmt en forumleden: kennen jullie Peter van Willenswaard?

Dat is toch die gast die zich onder andere bezighoudt met modificatie op Audio Note dac's? Modificeert hij ook niet de dac van Erik van Voorst?

En bedoel jij deze dac:

http://www.audiomagic.nl/am_dac.html



Dat is dus zo'n beetje die van Erik ;)

reMC

Wilco kijkt trouwens niet zo vaak op het forum. Ik zal eens vragen of hij 'm kent. Anders ben in ieder geval ik wel benieuwd...

dazzdax

Quote from: reMC on November 26, 2006, 00:57:05
Dat is toch die gast die zich onder andere bezighoudt met modificatie op Audio Note dac's? Modificeert hij ook niet de dac van Erik van Voorst?

En bedoel jij deze dac:

http://www.audiomagic.nl/am_dac.html



Dat is dus zo'n beetje die van Erik ;)

Volgens mij ziet ie er anders uit dan die van Eric. Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat Eric Peter van Willenswaard heeft gevraagd hem met het project te helpen, maar het is niet dezelfde DAC. Kan Eric zelf misschien hierop reageren?

Chris

void

Wow, hij ziet er indrukwekkend uit. Ik heb wel door Peter gemodificeerde DAC's beluisterd, maar deze is dus helemaal door hem zelf gebouwd. Ik heb 'm niet gehoord, ik ben benieuwd, wie neemt 'm mee? 't bier staat koud :)

reMC

Quote from: void on November 26, 2006, 15:06:39
Wow, hij ziet er indrukwekkend uit. Ik heb wel door Peter gemodificeerde DAC's beluisterd, maar deze is dus helemaal door hem zelf gebouwd. Ik heb 'm niet gehoord, ik ben benieuwd, wie neemt 'm mee? 't bier staat koud :)

Check je PM :)

dazzdax

Hij ziet wel nogal "rommelig" uit. Ik ben persoonlijk benieuwd naar een shoot-out tussen da Cees Pel DAC en da Peter van Willenswaard DAC. Wie kan zo'n shoot-out organiseren?

Chris

Joep

Op dit niveau lijkt het me lastig losse componenten te testen. De gebruikte set zal een dikke vinger in de pap hebben. Wordt de shoot-out gehouden op een set van Cees dan zal zijn eigen dac winnen of in ieder geval een grote voorsprong hebben, gebruiken we een set van Peter dan zal hetzelfde met zijn dac zijn. Deze dacs zijn zo uitgebalanceerd op een bepaalde set, dat een andere dac bijna altijd minder is. Tenminste, dat heb ik altijd zo ervaren.

Erik van Voorst (in memoriam)

#612
Quote from: dazzdax on November 26, 2006, 08:43:14
Volgens mij ziet ie er anders uit dan die van Eric. Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat Eric Peter van Willenswaard heeft gevraagd hem met het project te helpen, maar het is niet dezelfde DAC. Kan Eric zelf misschien hierop reageren?

Chris

Peter gaat mijn dac in het analoge domein  "verder " modificeren....inderdaad nagenoeg zoals de analoge print op de foto...

Ik heb natuurlijk een "eigen dac-3" door de jaren heen gemodificeerd dus dat is nu een "2-box apparatus"  ;)

Het digitale gedeelte is in het begin van mijn topic klok der klokken, verleden jaar,  erg  :o ,gemodificeerd.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: reMC on November 26, 2006, 15:45:46
Check je PM :)

Gatver Remco......ik ben die mooie leendac toch niet kwijt geraakt aan jullie per 5 januari 2007    :(  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on December 31, 2006, 01:57:19
Gatver Remco......ik ben die mooie leendac toch niet kwijt geraakt aan jullie per 5 januari 2007    :(  ;)

Nee :-X

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Het is zover: Audio-Cube speelt dit jaar met hun eigen set in in Café Engels. 8) Peter Qvortrup staat met zijn Audio Note in een aparte zaal.

dazzdax

Café Engels? Op 14 april was een live vs audio demo in het Walter Maas huis. Ik zag geen Peter Quotrupp. Of was ie er wel???

Chris

reMC

Quote from: dazzdax on April 14, 2007, 23:52:44
Café Engels? Op 14 april was een live vs audio demo in het Walter Maas huis. Ik zag geen Peter Quotrupp. Of was ie er wel???

We stonden in Café Engels een aantal weken geleden. En gisteren inderdaad in het Water Maashuis met onder andere een vergelijking tussen live muziek en de audioset, was erg geslaagd 8) Was jij er ook?

reMC

Op de website van Audio-Cube is een interessant stuk tekst toegevoegd over de Grand Duetto, het huidige hoogtepunt van alle ontwikkelingen van Hans Kortenbach en Cees Pel als het om luidsprekers gaat.

Zie: http://www.audio-cube.nl/speakers.htm (scroll naar beneden)

Ook het gedeelte over Pel Audio systemen heeft een update gekregen: http://www.audio-cube.nl/systems.htm

:D

tiptop

Hoi Remko,

interessant om te lezen. Mooie theorie. Zodra ik 6000 euro heb voor een paar luidsprekers zal ik ze meteen gaan beluisteren ;D ;)

De foto's van het laatste concert. Staat daar ook het stekkerblok op van je (dat houten kastje)?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Quote from: tiptop on September 24, 2007, 15:44:22
interessant om te lezen. Mooie theorie. Zodra ik 6000 euro heb voor een paar luidsprekers zal ik ze meteen gaan beluisteren ;D ;)

Dat zijn weer andere luidsprekers ;) Die met de twee units is de Grand Duetto (waar het nieuwe verhaal over gaat) en die van 6000 de Crescendo...

Quote from: tiptop on September 24, 2007, 15:44:22De foto's van het laatste concert. Staat daar ook het stekkerblok op van je (dat houten kastje)?

Nee, dit is mijn houten stekkerblok:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24470.msg517140#msg517140

tiptop

Quote from: reMC on September 24, 2007, 15:54:35
Dat zijn weer andere luidsprekers ;) Die met de twee units is de Grand Duetto (waar het nieuwe verhaal over gaat) en die van 6000 de Crescendo...

Ohhh, Nah ja, net zo mooi ;)

Nee, dit is mijn houten stekkerblok:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24470.msg517140#msg517140

Dat blok ziet er ontzettend mooi afgewerkt uit, Remko. :-* Erg netjes.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Quote from: tiptop on September 24, 2007, 16:04:58
Dat blok ziet er ontzettend mooi afgewerkt uit, Remko. :-* Erg netjes.

Zeg dat ook maar tegen Pjotr27 (binnenkort) ;)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.