hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RalphH

Je kunt de correctierange helemaal terugschroeven. Doe ik met de fronts tot 400, maar kan lager
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Voorbeeldje
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

hifiman

#10252
Quote from: RalphH on December 27, 2017, 12:49:11
Je kunt de correctierange helemaal terugschroeven. Doe ik met de fronts tot 400, maar kan lager
Dat klopt, maar dat kan pas Na de meting. Zojuist geprobeerd te meten met de instelling 2 subwoofers te meten: 2e subwoofer (de bass shakers) staat niet aangesloten foutmelding tijdens het meten, ik kan kiezen uit annuleren of opnieuw proberen, dus dat gaat helaas ook niet werken op deze manier.






RalphH

#10253
Bedoelde eigenlijk het hele sub-signaal niet corrigeren. Dus met een splitter aansluiten op 1 poort en dan in de audyssey settings de correctie uitzetten. Of eerst even beleven wat de transducers doen als het signaal is gecorrigeerd.
Maar dan mis je dus ook de correctie van je sub, dat wil je vast ook niet. Heeft je sub niet toevallig 2 ingangen? Sluit je die beiden aan, meet je de boel in en corrigeer je achteraf de tranceducers.

Of stel ik nu iets heel sufs voor ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

hifiman


denoontje

[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hifiman

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben weer terug naar het draaien ZONDER ADSY. Het bleek dat mijn Marantz SR7011 het niet zo leuk vond om op een powerplant op 74 Hz te draaien, de Onkyo deed het daar prima op. Toen de Marantz van de powerplant terug ging op de vuile netspanning was er opeens dynamiek en klonk alles een stuk beter. Wellicht speelt het feit dat de Marantz geen randaarde heeft hier ook een rol, de powerplant levert immers balanced power, gebalanceerd rond de nul die er nu niet is dus. Ik blijf er overigs bij dat ik de Onkyo beter vond klinken, maar het verschil is nu niet zo groot meer.

hifiman

Dan is er nog nieuws op het stereo front met betrekking tot mijn DHZ streamer. Ik heb een Allo Kali I2S Isolator aangeschaft. Deze komt tussen de raspberry pi en de Allo Kali I2S reclocker in en isoleert galvanisch het I2S signaal tussen de PI en de reclocker.

hifiman

Dat ziet er dan zo uit.

hifiman

#10259
Tevens even de klok signalen op de scope bekeken.Dat ziet er best goed uit naar mijn mening (het 3e plaatje is een signaal van 24 MHz op mijn 50 MHz scope, logisch dat de scoop geen nette blok meer laat zien).

Ik wil alleen nog eens kijken naar die "vervuiling" die er te zien is, misschien een kwestie van andere aarding.

hifiman

Resteert natuurlijk de vraag of ik verschil hoor... Nou om eerlijk te zijn weet ik het niet. Het klinkt zonder meer goed, maar of het nu anders/beter is, dat hoor ik er zo even niet van af. Dan zal ik de streamer toch t.z.t. weer eens beneden aan de set moeten hangen en vergelijken met mijn Logitech Transporter die het de laatste keer nog net aan won van de DHZ streamer.

BuSpu

Nou de verbetering op de scoop is stevig  :clapping:

hifiman

Quote from: BuSpu on January 12, 2018, 21:26:33
Nou de verbetering op de scoop is stevig  :clapping:
Dat heb je goed onthouden  :worship: Ik kan helaas de oude scoop plaatjes niet terug vinden maar volgens mij waren dat veel rondere hoeken en zijn dit veel strakkere blokken.

hifiman

Gisteren voor het eerst de DHZ streamer met de I2S isolator tussen de raspberry pi en het i2s reclocker board in de set beneden beluisterd. Wow wat een verbetering brengt dat isolator board!  :headbanging:

Het digitale randje op stemmen is nu volledig verdwenen, het beeld is grootser, het middengebied is guller, alles is verbeterd! In vergelijking met mijn gemodificeerde logitech transporter won de vorige keer (zonder i2s isolator board) de transporter het nog duidelijk, nu was het een kwestie van smaak en hadden beiden hun sterke punten. Ik vermoed dat als ik hier en daar nog wat verbeteringen aanbreng de DHZ streamer uiteindelijk mijn favoriet gaat worden  :clapping:

Richi

Wat goed joh! Leuk hoor, dat je dit allemaal zelf voor elkaar bokst.  :headbanging:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Quote from: Richi on January 29, 2018, 13:53:04
Wat goed joh! Leuk hoor, dat je dit allemaal zelf voor elkaar bokst.  :headbanging:
Dank je  ;D

hifiman

#10266
Vanuit enthousiasme over het goede resultaat wat ik ondertussen bereikt het  met mijn zelfbouw streamer ben ik nog eens flink de puntjes op de i gaan zetten heb de hele streamer weer aardig verbouwd:

- een andere layout van alle bouwstenen
- betere opamps in de jung regulatoren (ik verwacht ze begin komende week in de post
- volledige ster aarding
- raspberry pi, allo i2s isolator en allo kali i2s reclocker tesamen in een metalen behuizing gebouwd (HF afscherming)
- groter vermogen trafo's (de 2x 15V trafo moet nog vervangen worden, is in bestelling)
- panasonic fc low esr elco's en goede kwaliteit siemens zilver nog wat  100nF condensatoren voor het ontkoppelen van de voeding op de DAC chip
- een extra voeding zodat de DAC chip nu ook gevoed wordt uit een eigen jung regulator i.p.v. vanuit de 15V voeding voor de opamps
- de spdif receiver spanningsloos gemaakt

Het klinkt nu alweer beter dan de vorige keer toen de transporter het nog "won" en ik ben dus nog in afwachting van de opamps en de trafo.  :headbanging:

In vergelijking met mijn gemodificeerde logitech transporter is het nu geen kwestie meer van goed of beter, maar van smaak. Het meest in het oor springende verschil is de rijkere mid range van de DHZ streamer, of dit een voor of nadeel is hangt vooral af van smaak en het samenspel met de rest van de set en natuurlijk ook de akoustiek.

hifiman

#10267
Alle bovengenoemde punten zijn uitgevoerd en de zelfbouw streamer is voorlopig even "klaar" en staat beneden in de stereo set lekker te spelen  :headbanging:

De 1e indruk is goed en vooral het grotere "3D beeld" valt op t.o.v. de vorige keer, maar ik wacht even met een definitieve luisterindruk tot ik rustig even een en ander heb kunnen luisteren.  :music:

hifiman

#10268
Tevens heb ik 2de hands van een forumlid een 5 kanaals eindversterker, de Ceratec Penta aangeschaft. Dit met het oog op de "toekomst" om mijn surround en Atmos hoogte luidsprekers aan te sturen als ik weer een keer een leuke Surround Processor op de kop getikt heb. Moet alleen nog even de tijd zien te vinden en de moeite nemen om 4 uur te karren om hem op te halen  :D

Uiteraard ga ik deze als een tank gebouwde versterker dan gelijk reviseren en eventueel een beetje modificeren.  :inlove: Met dank aan Kingpin voor wat tips en de service manual  :thumbs-up:

reza

Leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Gisteren de Ceratec Penta opgehaald  :headbanging:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Quote from: mikeske on March 13, 2018, 19:24:13
Veel plezier ermee  ;)
Dank je, de print is er ondertussen al uit gesloopt (t.b.v. recappen)  :hehe: