HT@zolder (+HTPC)

Started by wh-vanderpost, November 14, 2004, 20:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Quote from: wh-vanderpost on February 14, 2005, 20:37:38
waarschuwing vooraf: meerjarenproject ;D

Het leuke is het is en blijft een hobby, dus echt 'af' zal het nooit worden, even als bij mij, en vele andere formumers  :)


Groet, Sjors

wh-vanderpost

Ik vond het weer eens tijd voor nieuwe foto's, dus heb maar even wat tijd gestoken in het zo netjes mogelijk fotograferen van het geheel ;D

Heb je XP en gebruik je IE, maximaliseer dan het pop-up venster als je op een foto geklikt hebt.
De foto's zijn 800x600 en door het automatisch resizen van Internet Explorer zien ze er niet meer uit.


















Een foto zonder actie (die komen nog wel), de nieuwe (powerbuy) bordjes er wel bij!
De zitplaats, 3 man kan .. maar is echt het maximum.
Het grootste deel van de DVD's, door het gebrek aan licht vallen wat box-sets weg (o.a. Scarface)
Rechts in beeld het Spiderman beeldje uit de houten krat :)
Het hart van de HT....
De DVD speler, met er bovenop de Xbox.
Het 2e hart ;D
Alle video verbindingen lopen via de receiver, werkt perfect.
Het pastte er maar net in...
En aan de andere kant van de DIY speaker kabels...
De Center, 'k vond deze foto erg goed gelukt .. met zo'n simpel camera'tje :D
Rechtsvoor...
Ook al staan de rears net niet helemaal achter de bank, het effect blijft erg goed!
... dit behoeft geen uitleg, gewoon grof (bas) geweld
Tsja.. het blijft indrukwekkend ;)
Stroomvoorziening (o.a. ;D)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Sjors

Netje hoor Wouter! ziet er beter uit als via de cam  :)  zie trouwens ook dat het je gelukt is, de WBT's achter in de amp  8) ziet er keurig uit.. damn echt!  hmm... moet ik gauw ook maar eens even doen.

Rappie

Het is nog ongeveer het zelfde als een paar maanden terug of niet ? (alleen nu een betere fotoshoot gehouden)

Misschien een idee om de wand achter het scherm een ander kleurtje geven ? Of is dat geen optie ....
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Quote from: Rappie on June  5, 2005, 05:06:56
Het is nog ongeveer het zelfde als een paar maanden terug of niet ? (alleen nu een betere fotoshoot gehouden)

Misschien een idee om de wand achter het scherm een ander kleurtje geven ? Of is dat geen optie ....

Jep zwart bijvoorbeeld  8)

koen29

Quote from: Sjors on June  5, 2005, 00:21:04
Netje hoor Wouter! ziet er beter uit als via de cam  :)  zie trouwens ook dat het je gelukt is, de WBT's achter in de amp  8) ziet er keurig uit.. damn echt!  hmm... moet ik gauw ook maar eens even doen.

he sjors is dat makelijk om te doen die wbt stekers achter ???

ik ben namelijk ook op zoek naar iets dergelijks om het achter de reciever goed aan te sluiten,de speaker kabel dan. ;)

gr,koen ;)
denon dcd-1550
denon PMA-2000R
audio static es100
W&M LS-01
dual 505-2

Rappie

Quote from: Sjors on June  5, 2005, 11:34:01
Jep zwart bijvoorbeeld  8)
Of donkergrijs (als je geen zwart op je slaapkamermuur wil :) )
Eigenaar van Paulthé

wh-vanderpost

Quote from: Rappie on June  5, 2005, 05:06:56
Het is nog ongeveer het zelfde als een paar maanden terug of niet ? (alleen nu een betere fotoshoot gehouden)

Misschien een idee om de wand achter het scherm een ander kleurtje geven ? Of is dat geen optie ....
Volgens mij had ik toen nog maar 1 zo'n langwerpige tafel staan toch? De DVD's stonden op de grond en de tafel waar je amp, center en DVD speler op staan was net iets te lang. Hierdoor stond te linker speaker een stuk verder van het scherm als de rechter, maar ik weet het niet zeker eigenlijk.. op deze foto is dat nog goed te zien.

De muur heb ik wel over zitten denken om die een andere kleur te geven, alleen weet ik nog niet hoe ik dat het beste aan kan pakken. Want dan zou ik die hele wand moeten doen, een klein stuk grijs maken ziet er denk ik niet uit :-\
Jij weet hoe het eruit ziet hier, kom es met tips :D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Sjors

Quote from: koen29 on June  5, 2005, 12:02:04
he sjors is dat makelijk om te doen die wbt stekers achter ???

ik ben namelijk ook op zoek naar iets dergelijks om het achter de reciever goed aan te sluiten,de speaker kabel dan. ;)

gr,koen ;)

Ja hoor is goed te doen met bananen of de WBT's die Wouter gebruikt. Moet je wel zeker weten dat de amp het toelaat  ;)

Rappie

Quote from: wh-vanderpost on June  5, 2005, 12:38:31
Volgens mij had ik toen nog maar 1 zo'n langwerpige tafel staan toch? De DVD's stonden op de grond en de tafel waar je amp, center en DVD speler op staan was net iets te lang. Hierdoor stond te linker speaker een stuk verder van het scherm als de rechter, maar ik weet het niet zeker eigenlijk.. op deze foto is dat nog goed te zien.
Klopt ja :) Maar naar tafels en dvdrekjes kijk ik niet meteen :D De linkerspeaker was niet opgevallen dat die anders stond .....
Eigenaar van Paulthé

wh-vanderpost

Quote from: Rappie on June  5, 2005, 23:14:06
De linkerspeaker was niet opgevallen dat die anders stond .....
Kan je ook niet zien op de nieuwe foto's ;D ;D ;D
sorry :-[
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rappie

Quote from: wh-vanderpost on June  5, 2005, 23:22:57
Kan je ook niet zien op de nieuwe foto's ;D ;D ;D
sorry :-[
Inderdaad vanuit een verkeerde hoek genomen om dat te kunnen zien ....
Eigenaar van Paulthé

bmateijsen

Die SVS staat wel enorm in de hoek..... dat zal je SPL flink doen verhogen. Misschien eens een idee om die op een andere plek te zetten??

wh-vanderpost

Quote from: bmateijsen on June  6, 2005, 08:15:43
Die SVS staat wel enorm in de hoek..... dat zal je SPL flink doen verhogen. Misschien eens een idee om die op een andere plek te zetten??
De kabel die er nu tussen zit laat het niet echt toe om hem aan de andere kant van de kamer te zetten :-\
Maar wat zou dat voor een effect hebben, want echt slecht klinkt hij op zich niet nu ...
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

bmateijsen

Quote from: wh-vanderpost on June  6, 2005, 11:06:49
De kabel die er nu tussen zit laat het niet echt toe om hem aan de andere kant van de kamer te zetten :-\
Maar wat zou dat voor een effect hebben, want echt slecht klinkt hij op zich niet nu ...

De hoek zal het laag van de subwoofer erg versterken... Dus wanneer je hem uit de hoek zet, dan wordt het laag strakker, en krijg je meer gelaagdheid in je (niet al te grote) kamer.

Groet Bjorn

blackball147

hey, mooi DHZscherm! ik ben net bezig met de mijne ( zie hier.

ga vandaag of morgen met de fijnafwerking beginnen ( zijkanten en zwarte randen ). eigenlijk hebben we allebei op dezelfde manier gewerkt, had deze topic nog niet gelezen echter,best grappig  :D

wh-vanderpost

Quote from: blackball147 on June  6, 2005, 12:39:56
hey, mooi DHZscherm! ik ben net bezig met de mijne ( zie hier.

ga vandaag of morgen met de fijnafwerking beginnen ( zijkanten en zwarte randen ). eigenlijk hebben we allebei op dezelfde manier gewerkt, had deze topic nog niet gelezen echter,best grappig  :D
Welk doek heb jij nou gebruikt? Want volgens mij heb jij hem echt moeten spannen op je plaat (voor zover ik kon zien na het plaatsen van de nietjes)... ik ben namelijk nog helemaal niet tevreden met het scherm zoals ik hem nu heb, ik ben nu erg afhankelijk van het weer. Is het warm en vochtig dan heb ik een strak doek, is het koud dan krijg ik bulten erin ;D
Vandaag hangt hij overigens strak, 17 graden bewolkt en redelijk vochtig buiten.

Ik ben erg benieuwd hoe dat bij jou gaat lopen straks ::)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

VlisChris

@ W.H. VanderpostIk zie trouwens dat je je Pronto toch nog hebt.
Besloten toch niet te verkopen? Of staat die nog te koop?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

wh-vanderpost

Quote from: christiaan sauer on June  6, 2005, 14:39:20
@ W.H. VanderpostIk zie trouwens dat je je Pronto toch nog hebt.
Besloten toch niet te verkopen? Of staat die nog te koop?
:D Ik heb hem nog.. ben er heel erg blij mee hoor! Vandaag heb ik voor een paar eurotjes een PowerMid gehaald van Marmitek, die ontvangt IR en zendt RF uit.. op de europeese frequentie. Dus ik heb nu net het Klik-aan-Klik-uit gebeuren aan de gang via de Pronto.
Nu dat werkt ga ik over op X10 via RF ;D

Leuk, dat hobby'en!

edit:En ow ja, hij gaat niet meer de verkoop in trouwens ;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blackball147

Quote from: wh-vanderpost on June  6, 2005, 14:15:24
Welk doek heb jij nou gebruikt? Want volgens mij heb jij hem echt moeten spannen op je plaat (voor zover ik kon zien na het plaatsen van de nietjes)... ik ben namelijk nog helemaal niet tevreden met het scherm zoals ik hem nu heb, ik ben nu erg afhankelijk van het weer. Is het warm en vochtig dan heb ik een strak doek, is het koud dan krijg ik bulten erin ;D
Vandaag hangt hij overigens strak, 17 graden bewolkt en redelijk vochtig buiten.

Ik ben erg benieuwd hoe dat bij jou gaat lopen straks ::)

hoi,

ik heb het highcontrast thommydoek wat je idd moet rekken ( gemiddeld nog een 2 a 3cm extra ) en nieten. heel flexibel en ijzersterk. zoals het er nu bijligt, hangt het zo strak als een snaar. ik weet niet in welke mate het doek gevoelig is voor temperatuurs- en vochtigheids verschillen, maar ik denk niet dat het heel erg gaat zijn.

voor de moment ligt alles nog op schragen, ik weet niet of er iets gaat gebeuren eens alles op zijn plaats hangt.

wh-vanderpost

Quote from: blackball147 on June  6, 2005, 15:39:50
hoi,

ik heb het highcontrast thommydoek wat je idd moet rekken ( gemiddeld nog een 2 a 3cm extra ) en nieten. heel flexibel en ijzersterk. zoals het er nu bijligt, hangt het zo strak als een snaar. ik weet niet in welke mate het doek gevoelig is voor temperatuurs- en vochtigheids verschillen, maar ik denk niet dat het heel erg gaat zijn.

voor de moment ligt alles nog op schragen, ik weet niet of er iets gaat gebeuren eens alles op zijn plaats hangt.
'k denk ook niet dat het doek gevoelig zal zijn, eerder de plaat waar het op zit ;)
Maar ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, weet je al hoe je het "kader" gaat monteren op de plaat?
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

blackball147

Quote from: wh-vanderpost on June  6, 2005, 15:52:45
'k denk ook niet dat het doek gevoelig zal zijn, eerder de plaat waar het op zit ;)
Maar ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, weet je al hoe je het "kader" gaat monteren op de plaat?

ik heb houten latten van 4mm dik die ik erop ga schieten, naderhand dan de plakveloers erop, zo ook voor de zijkanten. als het doek dan nog los zou schieten, kieper ik alles door het raam  ;D

Romano

ziet er mooi uit.
die kabel zal wel veel werk gekost hebben.

wh-vanderpost

Quote from: Romano on June 12, 2005, 22:43:01
ziet er mooi uit.
die kabel zal wel veel werk gekost hebben.
Thanx :D
En ja.. dat heeft erg veel werk gekost, zeker voor die collega van me ;D ;D ;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest