"Koop dit niet" advies - SanSun SN216 pc speakers

Started by Erik, November 14, 2004, 18:53:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Beschouw dit maar als een waarschuwing, vandaag 2 setjes pc speakers gekocht op de hcc dagen voor muziek tijdens het surfen. Nou zijn die setjes nooit super, maar zo slecht als vandaag heb ik nooit gehoord. Ze waren nogal klein maar wogen toch nog zwaar. Klein en goed geluid is makkelijk gezien de beperkte ruimte op mijn buro. Maar allemachtig probeer je eens het slechtste geluid voor te stellen wat je kunt bedenken. Dat is nog goed vergeleken met wat er uit deze speakers komt. Nu heb ik 9.98 euro teveel uitgegeven  :(

Hm misschien is dit toch meer voor de klaaghoek. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

daburnd

Quote from: Erik on November 14, 2004, 18:53:45
Beschouw dit maar als een waarschuwing, vandaag 2 setjes pc speakers gekocht voor muziek op de hcc dagen tijdens het surfen. Nou zijn die setjes nooit super, maar zo slecht als vandaag heb ik nooit gehoord. Ze waren nogal klein maar wogen toch nog zwaar. Klein en goed geluid is makkelijk gezien de beperkte ruimte op mijn buro. Maar allemachtig probeer je eens het slechtste geluid voor te stellen wat je kunt bedenken. Dat is nog goed vergeleken met wat er uit deze speakers komt. Nu heb ik 9.98 euro teveel uitgegeven  :(

Hm misschien is dit toch meer voor de klaaghoek. ;D

Fotos :D

Misschien is dit meer iets voor het overige gedeelte van vraag & aanbod :D

jowi


daburnd

Quote from: jowi2 on November 14, 2004, 19:03:15
Tijd voor een uitgebreide review zeg ik !  ;D

Wedden...  misschien dat ze niet zo mooi klikken omdat ie de + en - omgedraaid heeft.. of hij moet eens met een geluidsmeter wat tests uitvoeren :P

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

MartinT

Quote from: wil on November 14, 2004, 20:24:34
wat voor speakerkabel gebruik je?  ;D

Nee, nee nee, dit moet aan de interlink liggen, die is natuurlijk niet gematched...
Als dat toch wel zo is (tip: hij moet een spannende naam hebben en vooral duur zijn, hoe duurder, hoe beter, dit wijzen de (natuurlijk) niet blinde tests altijd uit !!!  ;) ;) ;)

Dan is de enige nog mogelijke oplossing om een aparte groep aan te leggen met een volledig gestabiliseerde UPS voorzien van linksomgewikkeld(=anticoriolis)dubbelgesplicedvolverzilverde kabel... ;D ;D ;D

hahaha

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martin_M

Aan die speakers ligt het niet. Ze zijn zo goed en transparant dat ze juist zeer goed weergeven wat voor rotzooi ervoor hangt ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jowi

Ik denk dat Erik maar snel een powerbuy moet organiseren.... ik heb genoeg gehoord! IK WIL OOK ZO'N SETJE SPEAKERS!!!!

Ettepet

Jowi, ik denk dat je ze wel kunt overnemen van Erik, als je het lief vraagt. >:D

Erik

#10
Nou vooruit dan maar een foto van deze "beauties"

Meteen even wat specs vermeld voor de liefhebbers  :P
• Power Output: 3w
• Speaker Unit: 2.25"x2
• Frequency Response: 100Hz-20KHz
• Ac Power: 220V-240V~50/60Hz
• Separation: ³50dB
• S/N Ratio: ³65dB
• Control: Volume,Power
• COLOR: Silver, Black, Computer, White
• Size: 133x100x204mm

Op de doos zit trouwens een sticker met P.M.P.O 180W  :o

De volumekmop gaat trouwens zo stroef dat je met je ene hand de speaker stevig moet vastpakken en met je andere hand de volumeknop draaien ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Wauw...  :o

Trouwens die S/N ratio geeft het een beetje weg he ? 65dB  ;D
En die 180W is als ie kortsluiting krijgt, dan komt er 180W aan warmte van het smeulend plastic vrij.

Maar ja... eerlijk is eerlijk, ik heb ook eens een goedkoop setje speakers gekocht gewoon voor bij de pc, en dat viel me 100% mee... je moet het een beetje treffen. En voor jou 10 euro hebben wij een hoop lol moet je maar denken  ;D

B.J.

Quote from: jowi2 on November 15, 2004, 09:23:40
Wauw...  :o

Trouwens die S/N ratio geeft het een beetje weg he ? 65dB  ;D
En die 180W is als ie kortsluiting krijgt, dan komt er 180W aan warmte van het smeulend plastic vrij.

Maar ja... eerlijk is eerlijk, ik heb ook eens een goedkoop setje speakers gekocht gewoon voor bij de pc, en dat viel me 100% mee... je moet het een beetje treffen. En voor jou 10 euro hebben wij een hoop lol moet je maar denken  ;D

Gratis verwarming bij je speakers  ;D

Its Amazing, Mike!![/size]

Vincent

Quote from: Erik on November 15, 2004, 00:25:23


De volumekmop gaat trouwens zo stroef dat je met je ene hand de speaker stevig moet vastpakken en met je andere hand de volumeknop draaien ;D

Oh dus wel degelijke bouwkwaliteit... :)

daburnd

Het zou toch echt wel een grappig project zijn om dit setje zo goedkoop als mogelijk naar een soort diy audiofiel setje uit te breiden. Dus echt een dikke powercord erop.. kijken of je de tweeters kan vervangen. Een mooie dikke verdeeldoos ervoor ook met zo een powercord.

Movievault

#15
 ;D  :-X
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Erik

Ik zit idd te denken om deze boxjes te tweaken zodat ze toch nog een fatsoenlijk geluid gaan geven. Bityumen erin enzo, alleen zit in de ene een veding die vrij heet wordt en ik wil liever geen brand in mijn huis ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

daburnd

Quote from: Erik on November 16, 2004, 18:04:10
Ik zit idd te denken om deze boxjes te tweaken zodat ze toch nog een fatsoenlijk geluid gaan geven. Bityumen erin enzo, alleen zit in de ene een veding die vrij heet wordt en ik wil liever geen brand in mijn huis ;D

So.. dan bouw je er toch een waterkoeling op?

daburnd

Ik weet trouwens waar het probleem aan ligt denk ik.... er staan geen spikes onder  ;D

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjors

Quote from: daburnd on November 16, 2004, 12:59:24
Het zou toch echt wel een grappig project zijn om dit setje zo goedkoop als mogelijk naar een soort diy audiofiel setje uit te breiden. Dus echt een dikke powercord erop.. kijken of je de tweeters kan vervangen. Een mooie dikke verdeeldoos ervoor ook met zo een powercord.

Leuk idee ;D maar of het echt helpt ;)

Groet, Sjors

daburnd

Quote from: Sjors on November 18, 2004, 16:17:15


Leuk idee ;D maar of het echt helpt ;)

Groet, Sjors

Nou misschien kan je bijvoorbeeld ook de tweaters voor daimant tweeters of van die plasma bollen vervangen. Als je er dan een rel sub via de high aansluiten ertussen zet voor de bass.. zou opzich grappig zijn :D

Maar ff serieus... het lijkt mij opzich best gaaf om voor zoiets met utp kabels extra dikke speakers kabels te geven en een dikkere powercord. Het is misschien niet nuttig, maar wel grappig :D

Sjors

Quote from: daburnd on November 18, 2004, 17:39:06

Maar ff serieus... het lijkt mij opzich best gaaf om voor zoiets met utp kabels extra dikke speakers kabels te geven en een dikkere powercord. Het is misschien niet nuttig, maar wel grappig :D

Dat is waar, het is idd best leuk om zo'n setje te 'upgraden'

Groet, Sjors

daburnd

Quote from: Sjors on November 18, 2004, 18:47:56


Dat is waar, het is idd best leuk om zo'n setje te 'upgraden'

Groet, Sjors

Wanneer ik mijn upgrade stemming voor mijn eigen ht een beetje op een laag pitje heb staan ga ik denk ik ook eens een pc speaker set "verbeteren" :P

Sjors

Quote from: daburnd on November 18, 2004, 19:43:06


Wanneer ik mijn upgrade stemming voor mijn eigen ht een beetje op een laag pitje heb staan ga ik denk ik ook eens een pc speaker set "verbeteren" :P

;D Hou ons op de hoogte ;)

Groet, Sjors