Advies over bouw van HT in bijgebouw in tuin

Started by Likos, October 23, 2004, 00:53:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MdB

Quote from: OscarTango on October 27, 2004, 17:12:44
Ik snap niet wat iedereen toch zo mooi vindt aan die balken. Wegwerken, die handel, zeg ik... ;D
Dat kan ook maar het feit is dat je plafond visueel lager komt te liggen en vind je dat dan mooi ;)
Beter duur dan niet te koop.

OscarTango

ehm....ja ! Wat je zou kunnen doen, is gordijnen hangen, waarbij de balken fungeren als ophangpunt. Heb je nog wat akoestisch gedempt en het ziet niet zo superstrak uit...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

MdB

#27
Quote from: OscarTango on October 27, 2004, 19:04:39Wat je zou kunnen doen, is gordijnen hangen, waarbij de balken fungeren als ophangpunt. Heb je nog wat akoestisch gedempt en het ziet niet zo superstrak uit...
Beter duur dan niet te koop.

jaco

#28
Ik kan je wel vertellen dat als je over dat volledige raam zware gordijnen hangt, en de andere muur hard is, je geluid niet geheel meer in balans zal zijn. Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem..

Oplossing is overigens er wel, althas bij mij werkt dat: kamerschermen voor de gordijnen langs zetten zodat je weer refelctie krijgt. Vervolgens de mirrorpunten met diffusuren bewerken.

Dus dat advies van die pui eruit en dichtmetselen is helemaal niet zo gek. Wat wil je maken, een doorzonkamer of een HT ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Likos

Quote from: jaco on October 28, 2004, 07:05:18
Ik kan je wel vertellen dat als je over dat volledige raam zware gordijnen hangt, en de andere muur hard is, je geluid niet geheel meer in balans zal zijn. Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem..

Oplossing is overigens er wel, althas bij mij werkt dat: kamerschermen voor de gordijnen langs zetten zodat je weer refelctie krijgt. Vervolgens de mirrorpunten met diffusuren bewerken.

De muur aan de andere kant laat ik natuurlijk niet onbehandeld... lambrisering met daarboven vloerbedekking, zat ik aan te denken.
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Likos

#30
Ik heb even een tekeningetje gemaakt van de vermoedelijke indeling

Ik zit nu te denken aan twee verrijdbare podia met daarop ieder 3 of 4 stoelen, waarbij het achterste podium uiteraard hoger is dan het voorste. Als ik een feest geef kan ik de podia aan de kant rijden...

Legenda:

A: Fronts
B: Surrounds
C: Sub
D: Centre
E: Fixed scherm
F: Apparatuurkast (verdiept)
~: Gordijn

De afmetingen zijn ongeveer 5m lang 3,5m breed en 2,6m hoog (dus het HT gedeelte)
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Rappie

ziet er goed uit, flinke surrounds pakken en je kan ze mooi gebruiken voor een eventueel feestje :)
Eigenaar van Paulthé

Likos

Quote from: Rappie on October 28, 2004, 18:57:18
ziet er goed uit, flinke surrounds pakken en je kan ze mooi gebruiken voor een eventueel feestje :)

Als ik nu al met nieuwe speakers binnenkom, denk ik dat er iemand gaat flippen :)

Ik ga met mijn huidige apparatuur beginnen en ga dat vervolgens uitbouwen, eerst de omgeving zo goed mogelijk maken!
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Sjors

Quote from: Likos on October 28, 2004, 20:15:14


Als ik nu al met nieuwe speakers binnenkom, denk ik dat er iemand gaat flippen :)


WAF  ;D ;)

Groet, Sjors

Rappie

#34
Quote from: Likos on October 28, 2004, 20:15:14
Als ik nu al met nieuwe speakers binnenkom, denk ik dat er iemand gaat flippen :)

Ik ga met mijn huidige apparatuur beginnen en ga dat vervolgens uitbouwen, eerst de omgeving zo goed mogelijk maken!
ohja, er zijn ook mensen die met de WAF rekening moeten houden .... helemaal vergeten

(zegt een studentje die zou willen dat ie er rekening mee kon houden ;D )
Eigenaar van Paulthé

PaulB.

Quote from: Rappie on October 28, 2004, 22:42:05
(zegt een studentje die zou willen dat ie er rekening mee kon houden ;D )
LOL ;D

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Likos

Ik zou het liefst op de dag van de sleuteloverdracht gaan beginnen met de HT, maar helaas moet er ook in het huis zelf nog voor 30.000 euries worden vertimmerd...

Speakers, HT receiver en CRT beamer moet ik helaas wat naar achter verschuiven.

Ik ben al lang blij dat we straks iets hebben met voldoende ruimte, voor een dedicated HT  O0
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Sjors

Quote from: Likos on October 29, 2004, 00:39:33


Ik ben al lang blij dat we straks iets hebben met voldoende ruimte, voor een dedicated HT  O0

Zo is het  ;)

Groet, Sjors

Likos

Zo, bod is gedaan.... Hopelijk binnenkort aan de schlag  O0
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Sjors

Quote from: Likos on November  5, 2004, 09:40:42
Zo, bod is gedaan.... Hopelijk binnenkort aan de schlag  O0

Véél geluk!  8)

Groet, Sjors

Rappie

Quote from: Likos on November  5, 2004, 09:40:42
Zo, bod is gedaan.... Hopelijk binnenkort aan de schlag O0
Natuurlijk wel net als Fransvis de HT hoogste prioriteit van de verbouwing he ! ;)
Eigenaar van Paulthé