PSM-1

Started by Erik van Voorst (in memoriam), October 17, 2004, 19:59:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Ik heb wat problemen met mijn PSM-1.

Bij het aanzetten van mijn Barco en de dvd met ingebouwde psm-1 ....geeft de Barco soms ...Warning no source available.

Bij herhaaldelijk aan/uitzetten van de dvd-speler wordt de psm-1 ....ineens ge-activeerd en kan de film beginnen.

In de PSM-1 gebruiksaanwijzing (A4 van ITC) staat dat er aangeraden wordt een externe supply te gebruiken ivm een lichte kwaliteitsverbetering.

Ook staat erin....always put your PSM-1 ON first and the dvdplayer second....   ???

Wie heeft er ervaring mee...en wat is een advies

Alvast dank.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eduard

Erik een hele enkele keer heb ik bij het aanzetten van mijn pioneer 737+psm1 een beeld bestaande uit rode strepen na 1 of 2 keer uit een aanzetten van de speler is het weer weg en doet de speler het weer goed.  Dit gebeurd misschien 2keer per jaar. Maar Frank zal je vast wel wat verder kunnen helpen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Helaas gebeurd het bij mij wat vaker... :(

Uiteraard heb ik Frank ook meteen gemailed  ;)

Bedankt voor de troost....ben je dan niet nieuwsgierig waarom dat gebeurd en hoe je het op kan lossen......of draaf ik door..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martin_M

#3
Haha dit heb ik ook met mijn projector. Soms kreeg ik bij het aanzetten een groen beeld.

Volgens mij kan mijn projector soms niet goed de sync locken (net als de eerste computermonitoren).
Bij mij is de oplossing erg simpel:
Ik zorg dat beide apparaten (dvd speler en projector) allebei uitstaan (dus niet standby).
Ik zet eerst de dvd-speler aan en daarna de projector. Gaat 100% goed ;D

Hopelijk is dit bij jullie ook zo, want dan is het nog te overzien.
Het heeft trouwens echt een tijd geduurd voordat we hier achter waren :-\

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Robert - Jan

 ???

Dit is nu al de zoveelste keer dat ik hier en op andere forums (fora?) de term PSM-1 tegen kom. Wat is dat eigenlijk voor apparaat?

Groeten,
Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

garmtz

Het is zo dat je bij wisseling van regio de DVD-speler ook moet omswitchen. Dit doe je door voor regio 1 "1, Return" en voor regio 2 "2, Return" in te toetsen terwijl de DVD-speler UIT staat. Als de speler dan nog geen beeld geeft, deze weer uitzetten en opnieuw regio kiezen. Bij mij gaf hij altijd beeld zolang ik maar niet van regio switchte. De PSM-1 is dus niet stuk ofzo, alleen is het wat onhandig...  ::)

Erik van Voorst (in memoriam)

Neen, ik geloof onmiddelijk dat hij niet stuk is.
Ik wil gewoon de werking wat meer begrijpen.  ;D

Zowel de projector als de speler is nu nieuw...dus een "storing" is voor mij wat onduidelijker... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!