Kelmond City Theatre

Started by Fransvis, October 8, 2004, 13:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransvis

Er komt een ventilator in plafond die aan/uit geschakeld kan worden.

Arno P

Quote from: Fransvis on October  8, 2004, 20:42:54
Er komt een ventilator in plafond die aan/uit geschakeld kan worden.

Frans...heroverwegen....ik heb ook een grote vent...maar met 7 mensen film kijken en een paar honderd watt aan equipment wordt toch wel warm....

Ik ga toch een airco toevoegen...

In jouw geval is het makkelijk mee te nemen in de bouw....

Sjors

Quote from: Arno P on October  9, 2004, 11:11:34


Frans...heroverwegen....ik heb ook een grote vent...maar met 7 mensen film kijken en een paar honderd watt aan equipment wordt toch wel warm....

Ik ga toch een airco toevoegen...

In jouw geval is het makkelijk mee te nemen in de bouw....

Ik kan je het ook van harte aanraden, ik zelf heb maar 4 zitplaatsen maar met een grote onkyo en een beamer word het goed warm  :o vandaar dat ik ook een airco heb toegevoegt  :D weliswaar een monoblok, maar die doet het er niet minder om. Nu kun je lekker koel een filmpie kijken  ;) maar in jou geval zou je een mooie split kunnen nemen  ;) je bent toch met de bouw bezig kun je het mooi inergreren en is lekker stil want zo'n fan kan best storend zijn onder het film kijken  ;) het is jou geld en jou beslissing maar ik zou het toch overwegen ;)

Sjors

Fransvis

Quote from: Sjors on October  9, 2004, 11:29:36


Ik kan je het ook van harte aanraden, ik zelf heb maar 4 zitplaatsen maar met een grote onkyo en een beamer word het goed warm  :o vandaar dat ik ook een airco heb toegevoegt  :D weliswaar een monoblok, maar die doet het er niet minder om. Nu kun je lekker koel een filmpie kijken  ;) maar in jou geval zou je een mooie split kunnen nemen  ;) je bent toch met de bouw bezig kun je het mooi inergreren en is lekker stil want zo'n fan kan best storend zijn onder het film kijken  ;) het is jou geld en jou beslissing maar ik zou het toch overwegen ;)

Sjors

Ik was altijd al aan het twijfelen, maar ik denk dat jullie mogelijk gelijk zullen hebben. Wat bedoelen jullie precies met een split ? Heb je een voorbeeld of merk/type wat jullie adviseren ?

Sjors

Adviseren voor merk type durf ik je niet te doen daar heb ik niet zoveel ervaring mee.
Met split bedoelen we: een airco met binnen en buiten unit zoals hier een voorbeeld.


Fransvis

Gisteren en vandaag is aan isolatie in de vloer gewerkt. De panlatten op vilt, daarop weer vilt en spaanplaten. Daarover ISOFIX en als laatste weer 18mm spaanplaten.


Fransvis

nog een...

Fransvis

nog een...

Fransvis

er werd nog geadviseerd om met 2 lagen spaanplaat te werken, maar we liepen tegen nogal wat bottlenecks op. Een daarvan is vrij duidelijk...de kamer rechts is de HT...de kamer links is een slaapkamer...niveau verschil is weliswaar niet veel...maar toch al duidelijk zichtbaar... :)


Sjors

Je hebt niet stil gezeten  :o het vorderd erg snel naar mijn mening  ;) ik blijf het volgen, leuk om te zien hoe een HT "ontstaat"

Fransvis

Het lijkt nu snel te gaan...maar er is ook een tijdlang helemaal niets gebeurd. We zijn tenslotte in april met de HT begonnen...juni, juli en augustus is helemaal niets gedaan. Maar goed...hopelijk staat ie nu op cruise control...  ;D

GTDesign

Ziet er goed en strak uit, maar ik dacht al dat dit in drie dagen was opgebouwd.  :o

Fransvis

 ;D

In mijn 2e post van dit topic heb ik ook als header De start : april 2004

Fransvis

Zoals GTDesign de bijaan 'Tornado' krijgt in zijn HT Topic...zo zal ik waarschijnlijk als bijnaam 'briesje' hebben.  ;)

The Foundation

Quote from: Fransvis on October 11, 2004, 21:57:55
Gisteren en vandaag is aan isolatie in de vloer gewerkt. De panlatten op vilt, daarop weer vilt en spaanplaten. Daarover ISOFIX en als laatste weer 18mm spaanplaten.



je gebruikt OSB platen , zo te zien ,
een spaanplaat ziet er wel anders uit ...

Wel een pooi projectje !!

Fransvis

Quote from: Anthrax on October 11, 2004, 22:57:50


je gebruikt OSB platen , zo te zien ,
een spaanplaat ziet er wel anders uit ...


Aha...wist ik niet...maar je hebt gelijk...ben even gaan zoeken...is inderdaad OSB

Arno P

Quote from: Fransvis on October 11, 2004, 22:51:55
Zoals GTDesign de bijaan 'Tornado' krijgt in zijn HT Topic...zo zal ik waarschijnlijk als bijnaam 'briesje' hebben.  ;)

Ach..langzaam en voorzichtig heeft ook wat...(windje?  ;D ;))

OscarTango

Heel mooi Frans... dat belooft  O0
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

patrick_vdb

Hi Frans,

Liever te werk gaan als een briesje dan snel en ergens een 'fout' maken ;) Er begint al aardig schot in te komen nu, maar welke bottleneck kwamen jullie tegen bij het toepassen van twee toplagen?

Heb je al nagedacht over de vloerbedekking? Hoogpolig tapijt zal de zaak ook nog eens aardig dempen.

mvgr

Patrick

Fransvis

Quote from: OscarTango on October 12, 2004, 01:01:58
Heel mooi Frans... dat belooft  O0

Hé OscarTango...jij komt natuurlijk zeker een keer kijken als het gereed is  ;)

Quote from: patrick_vdb on October 12, 2004, 06:18:07
Hi Frans,

Liever te werk gaan als een briesje dan snel en ergens een 'fout' maken ;) Er begint al aardig schot in te komen nu, maar welke bottleneck kwamen jullie tegen bij het toepassen van twee toplagen?

Heb je al nagedacht over de vloerbedekking? Hoogpolig tapijt zal de zaak ook nog eens aardig dempen.

mvgr

Patrick

Hé Patrick....nieuwe avatar...???  ;)

De hoogte tov de kamer links ernaast. Optisch minder. De beperkte ruimte die ik heb tov plavond. Ieder cm die ik van de vloer af snoep kan ik boven niet meer terugverdienen. Ik geloof dat ik met de constructie nu op 224cm zit. Overigens heb ik er gisteren op gelopen. Die OSB platen zijn behoorlijk stevig, het loopt er prettig....en zakt niet in (waar ik wel even bang voor was).

Patrick, ik ben al aan het rondneuzen naar tapijt. Wat is hoogpolig tapijt ?

patrick_vdb

Hi Frans,

QuoteHé Patrick....nieuwe avatar...  ??? ;)

Yep, da's schriken he? ;D

Bij een hoogpolig tapijt is de bovenlaag (de polen) hoog, maw een zachter tapijt dan een laagpolig tapijt.

Idd, isolatie knibbelt vaak kostbare cm's weg van de ruimte maar als het uiteindelijk het doel helpt worden de cm's die je verliest iets minder kostbaar ;) Goed dat de vloer iig niet doorzakt als je er op loopt, stevigheid genoeg lijkt mij dus.

Mvrg

Patrick


Rob_Dingen

Hoi Frans

Komt helemaal goed.
Ik neem aan dat je de projector gewoon ophangt en niet op de vloer zet.
Dat vraag ik omdat de buizen nog uit de vloer komen.

Rob

Harry HT

Hallo Frans,

Voor het gebruik van geluidsisolatie materialen kun je ook nog denken aan plafondpanelen van Rockfon, dat zijn panelen met een aardige geluidsabsorpsie. Voordeel van panelen is dat je alleen boven je hoofd ruimte inlevert (ze zijn 18 mm dik).

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

Hi,

Nadeel van de Rockfon Sonar Luna is dat het profiel waarin de 'tegels' hangen aan de constructie bevestigd worden waardoor er al vele lekken ontstaan ;)

mvrg

Patrick

Harry HT

Hoi Patrick,
Quote from: patrick_vdb on October 12, 2004, 09:45:40
Nadeel van de Rockfon Sonar Luna is dat het profiel waarin de 'tegels' hangen aan de constructie bevestigd worden waardoor er al vele lekken ontstaan ;)
Ik zie het Rockfon plafond meer als een acoustische aanpassing ipv geluidsisolatie.

@Frans: heb je al nagedacht over de deur? Wat ik heb begrepen is dat 2 deuren het beste geluid isoleren, met een lege ruimte (dikte van de muur) ertussen.
Hardboard deuren houden niet veel geluid (max 15db) tegen, een zware deur (of verzwaard) kan beter isoleren.
Ook moet je denken aan geluidslekken, dus rondom de deur moeten isolatiestrips worden aangebracht.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."