Yippie

Author Topic: Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update Maart 2013!  (Read 75179 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline riesjdabietsj

Na lange tijd weer een update!

Inmiddels een huis gekocht en dus weer verhuist. We zitten nog midden in de verbouwing, maar er komt zeker weten weer een nieuwe ruimte (opgeofferde slaapkamer) voor de HT set. De set voor de woonkameris al vervangen, rekening houdend met WAF.

de logitech z5500 is vervangen door:

- Marantz sr5004
- Audica CS-TS1 towers (rears) en CS-LCR ('soundbar-idee)
- BK Gemini 2 sub

foto's volgen snel! :)
« Last Edit: March 11, 2013, 17:22:41 by riesjdabietsj »
Pioneer VSX s300k, Jamo Concert 8, DLS FlatSub , Pioneer PDP-5080XD KURO, Sony PS4, Chromecast, Synology DS13 (2x2TB), Gramofon
Head-fi: B&W P5

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+25)
  • Total likes: 19
foto's volgen snel! :)

En?, waar blijven ze? :D :D :D.

feli met het nieuwe huis.
Topic

Marantz SR7010 - Epson TW9300 - dual Klipsch R-115SW - DUNE HD Solo 4K - Synology DS413J/4x3TB - Dolby Atmos 7.2.4

Offline LittleNinja

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 56
    • WingTsun Delft
Dat zal een flinke verbetering geven! :o

Feli!
Een beter forum begint bij jezelf..

Offline riesjdabietsj

Thanks Ron & Ninja!

alvast de foto's van de deticated set, benedenverdieping is nog niet helemaal af. De set staat maar de laatste puntjes op de i moeten nog komen: scherm ophangen, vloerkleed, spul voor aan de muur, gordijnen, kabels wegwerken en de boel calibreren.

Gr,
Richard
« Last Edit: October 22, 2012, 08:34:23 by riesjdabietsj »
Pioneer VSX s300k, Jamo Concert 8, DLS FlatSub , Pioneer PDP-5080XD KURO, Sony PS4, Chromecast, Synology DS13 (2x2TB), Gramofon

Offline Etiennevh

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+11)
  • Total likes: 16
Hey wat cool. Ik heb je topic denk ik gemist, maar nog een Sonus Faber Toy gebruiker :)

Mooie opstelling zo, zul je vast veel luisterplezier aan beleven :) Binnenkort komt bij mij de Toy Center en binnen niet al te lange tijd de Toy Towers.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Offline riesjdabietsj

dankjewel! Ben inderdaad zeer tevreden over de toys! Ben nog niet helemaal uit over de emotiva, maar ga eerst eens flink aan de slag met akoustieke verbeteringen voordat ik iets de deur uit doe :-)

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc 4k HDR power
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 124
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
nice hoor

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+54)
  • Total likes: 53
  • Note to my self: Don't lose it!!!
Mooi man!!
Stereo: CA-plates | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six | Genesis V of Acoustat model one + one 2x of Avalon Avatar | Test RS cables | Sonos Connect | Michell | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75 | Mark Levinson DAC 36 | Sennheiser HD800
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV8802A nog geen ev | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x |  Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2| Apple TV 3 |Dune HD

Offline riesjdabietsj

Thanks!  :pompom:

Scherm hangt intussen ook en er ligt een fatsoenlijk vloerkleed!

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+54)
  • Total likes: 53
  • Note to my self: Don't lose it!!!
Thanks!  :pompom:

Scherm hangt intussen ook en er ligt een fatsoenlijk vloerkleed!

Ook zo'n joekel van een svs achter je center ;D
Op die van mij kan je ook gewoon zitten.
Met zijn tweeen en als hij niet aanstaat...
Stereo: CA-plates | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six | Genesis V of Acoustat model one + one 2x of Avalon Avatar | Test RS cables | Sonos Connect | Michell | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75 | Mark Levinson DAC 36 | Sennheiser HD800
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV8802A nog geen ev | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x |  Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2| Apple TV 3 |Dune HD

Offline unknown

Ziet er gaaf uit man, ik wilde eerst ook gaan voor de Sonus faber toy surroundset (2 towers, een center en 2 toys). Gezien het feit dat de KEFs die ik nu heb voor mooie prijzen voorbij kwamen iedere keer, is het er nooit van gekomen naar de Toys te gaan luisteren, ben nog steeds benieuwd hoe dat nou geklonken zou hebben ipv mijn KEFs.

Ik vind die Sonus Fabers er in ieder geval erg mooi uitzien(zoals het Sonus Faber betaamt ;) )
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Offline riesjdabietsj

@Unknown, mocht je ooit nog interesse hebben in een luistersessie, let me know :-)

Update!

Offline riesjdabietsj

En nog meer picca's:

Offline riesjdabietsj

En de laatste foto, een gezellig open haartje voor de vrouw des huizes....

To do: gordijnen (zijn nu in de maak, velours, zwart), decoratiemateriaal ophangen (lijsten met posters) en een ijskast! :)

Offline riesjdabietsj

En de woonkamer (verbouwing beneden zit erop):

Offline riesjdabietsj

Ow, de kabels onder het televisiekastje trekt de irobot stofzuiger steeds los...  :popcorn:

Offline Martijn90

Ziet er allemaal goed uit! Wat een beest toch, die subwoofer :D
Panasonic TX-P55VT50 • Oppo BDP-93EU • Apple TV • Onkyo TX-NR3008 • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears • JL Audio 12W7 • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS4 • Silverstone HTPC

Huiskamer set

Offline Nicklazzz

Mooi man! Ooit hoop ik ook de plaats te hebben om een aparte kamer te kunnen gebruiken ;).
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Offline RubenV.

Dat is een erg mooie ruimte geworden  :worship: Wat zijn die twee glazen platen op de foto?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classι Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Offline riesjdabietsj

Thx! Die glazen platen zijn bijzet-tafeltjes. Een salontafeltje staat nogal in de weg en is onpraktisch als je lekker weggezakt in de bank hangt. Nu kunnen we dus rottend op de bank bij al het lekkers/drinken zonder op te staan ;-)

Offline Nicklazzz

Thx! Die glazen platen zijn bijzet-tafeltjes. Een salontafeltje staat nogal in de weg en is onpraktisch als je lekker weggezakt in de bank hangt. Nu kunnen we dus rottend op de bank bij al het lekkers/drinken zonder op te staan ;-)

Mooie ruimte nogmaals ;), net als Ruben vroeg ik me ook af wat die 2 glazen platen zijn. De foto noemt bios8 :smile:. Ik veronderstel dat je Ruben verkeerd begrepen hebt.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Offline Martijn90

Volgens mij is dat een soort vuurhaard.
Panasonic TX-P55VT50 • Oppo BDP-93EU • Apple TV • Onkyo TX-NR3008 • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears • JL Audio 12W7 • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS4 • Silverstone HTPC

Huiskamer set

Offline riesjdabietsj

Duhhh... Goedemorgen Riesj....

Dat zijn inderdaad 2 glasplaten (bescherming) van de ethanol-haard. Beneden is die overbodig geworden, daar hebben we nu een open haard :-)