wil's woonkamer set

Started by wil, August 17, 2004, 12:43:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DJ-Foxx

nee dank je ik eet liever pasta op een terras in een dorp in de Florence...LOL 8)

wil

Quote from: DJ-Foxx on April 28, 2008, 22:16:22
nee dank je ik eet liever pasta op een terras in een dorp in de Florence...LOL 8)
toerist...
;D


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DJ-Foxx


Harry HT

Hi,
Quote from: wil on April 28, 2008, 21:57:01
Ruben wist al wat het ging worden en het kon zijn goedkeuring verdragen  ;) ;D
Sonus Faber Domus Concertino (4x)
Sonus Faber Domus Center

Wat een heerlijke homogene stage en wat een diepgang. Mijn zoon en mijn vrouw maakten toen alleen de fronts opgesteld stonden allebei onafhankelijk van elkaar de opmerking: "staat de center nu ook aan?"
"Nee dus!  :D"

wil is blij  :):)
Toppie Wil, helemaal  O0  Mooie woonkamer ook  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

royal d

Helemaal top Wil, ik ben blij dat ze een mooi plekje hebben gekregen (al mis ik ze wel een beetje ::))

MLCinema

Oef, dat ziet er wel zeer smakelijk uit, om even in de diner termen te blijven zweven;). Veel plezier toegewenst met je nieuwe set  :D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

wil

Quote from: D E on April 28, 2008, 22:48:57
Helemaal top Wil, ik ben blij dat ze een mooi plekje hebben gekregen (al mis ik ze wel een beetje ::))
Dank je, ik zag dat je moeite had om ze weg te doen.  :-\ Maar ik weet zeker dat je een keer weer de draad oppikt en een superset opbouwt.

Quote from: Marc.Visser on April 28, 2008, 23:16:13
Oef, dat ziet er wel zeer smakelijk uit, om even in de diner termen te blijven zweven;). Veel plezier toegewenst met je nieuwe set  :D
Heel licht verteerbaar...  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Quote from: wil on April 28, 2008, 21:57:01
Ruben wist al wat het ging worden en het kon zijn goedkeuring verdragen  ;) ;D
Sonus Faber Domus Concertino (4x)
Sonus Faber Domus Center

Wat een heerlijke homogene stage en wat een diepgang. Mijn zoon en mijn vrouw maakten toen alleen de fronts opgesteld stonden allebei onafhankelijk van elkaar de opmerking: "staat de center nu ook aan?"
"Nee dus!  :D"

Werkelijk prachtig. Ze klinken nog steeds zoals ik ze destijds bij Bjorn had gehoord http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31710.0 maar toen kon ik ze bij lange na niet betalen. Het is nu dat ik ze tweedehands heb gekocht en ik wat meevallertjes had, anders was het nu ook lastig geworden.

Maar ooh wat klinkt dit heerlijk en wat is een echte 4G-set toch weer super.

wil is blij  :):)

Goed nieuws Wil, top dat je eindelijk hebt wat je wil ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

Quote from: Blue-Eyes on April 28, 2008, 23:41:39
Goed nieuws Wil, top dat je eindelijk hebt wat je wil ;)
Het leuke is dat, toen ik mijn eigen review terug las ik nog steeds precies dezelfde mening heb. Ik ben nu eenmaal conservatief  :P ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Seth__Gekko

#310
Ziet er super uit!

R

Oh oh, dat ziet er top uit man!!! Het blijven super speakers! Zeker rondom. Ontzettend gefeliciteerd met je aanwinst.

Moony

Mooi Wil! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten!

Je had de Acurussen ook te koop staan...hoe is de match van deze versterkers met je nieuwe speakers? Maw, blijft de rest van de set zoals deze nu is of komt er op versterkergebied nog een verandering?

stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Audiotwin

Wat een geduld heb jij,en nu heb je het mooi voorelkaar,mooie set luidsprekers!
Heb je al ideën over versterking?
Tevredenheid!!!

TheSpeedSkater

Mooie opstelling zo. Staat netjes in de woonkamer zo. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten hoor!!

Maar ik zou nog wel graag een foto van die ingebouwde lampjes willen zien ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

wil

Quote from: Moony on April 29, 2008, 11:17:00
Mooi Wil! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten!

Je had de Acurussen ook te koop staan...hoe is de match van deze versterkers met je nieuwe speakers? Maw, blijft de rest van de set zoals deze nu is of komt er op versterkergebied nog een verandering?


Ja, mijn Acurussen staan ook te koop. Niet dat ze op stel en sprong weg moeten hoor. Maar ik zit te denken aan een goede geïntegreerde stereoversterker met HT-throughput en een bijpassende receiver voor de center en rears.
De match is tot nu toe heel goed. De Acurussen hebben veel reserve (300W bij 4ohm per kanaal) en dat kunnen de SF's wel gebruiken. Het is o.a. te merken dat ik nu de volumeknop 4-6 dB verder open moet draaien.
Quote from: Audiotwin on April 29, 2008, 11:51:28
Wat een geduld heb jij,en nu heb je het mooi voorelkaar,mooie set luidsprekers!
Ik ben inderdaad geen impulskoper. Financieel laat het dat niet toe en vind ik ook wat zonde van het geld. Maar zo eens in de zoveel tijd een upgrade, dan wordt het wel wat :)
Quote from: TheSpeedSkater on April 29, 2008, 13:38:41
Mooie opstelling zo. Staat netjes in de woonkamer zo. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten hoor!!

Maar ik zou nog wel graag een foto van die ingebouwde lampjes willen zien ;)
Bedankt :)
De ingebouwde lampjes, deze bedoelde je toch?:


(Verslag krijg je per PM)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

#316
Nog een paar fotootjes, en dan is het genoeg. Ondertussen Jaoa Gilberto op SACD (2.0) op staan, wat een rust  O0

Achtereenvolgens de frontstage (en recht van voren) en een rear:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

...

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DVDGuy

#319
Quote from: wil on April 30, 2008, 11:08:49
...

Ziet er top uit Wil, maar volgens mij moeten de (Ikea) kastjes onder de plasma een beetje naar links voor een mooier optisch resultaat  :P of nog beter: naar rechts  ;D 8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

wil

Quote from: DVDGuy on April 30, 2008, 11:37:01
Ziet er top uit Wil, maar volgens mij moeten de (Ikea) kastjes onder de plasma een beetje naar links voor een mooier optisch resultaat  :P of nog beter: naar rechts  ;D 8)
Nee, het is dat die Ikea-kastjes NU nog even nodig zijn anders had ik ze vandaag op straat verkocht. Ik vind ze lelijk... Er komt dus nog een nieuwe kast onder alleen weet ik nog niet precies wat. Of een maatmeubel in eiken dat ik bij een meubelmaker laat maken waar de center half in kan verzinken, of een laag Pastoe-meubel. Ik weet het nog niet, dit is uiteraard tijdelijk.
Ik had ook al even geprobeerd hoe het uitzag met twee Ikea-kastjes ipv drie, maar dat is weer nét iets smal.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Leuke setup zo!, maar dat had ik al eerder geroepen ;).

wil

Quote from: bmateijsen on April 30, 2008, 12:22:40
Leuke setup zo!, maar dat had ik al eerder geroepen ;).
I know, dankzij jouw demo was ik verkocht aan deze speakers (de jouwe zelfs ;)).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kippekop

Erg mooi setje Wil!! Het is dat mijn vriendin de SF looks niks vindt... Heb je geen subwoofer erbij op dit moment trouwens?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

wil

Quote from: kippekop on May  1, 2008, 12:11:01
Erg mooi setje Wil!! Het is dat mijn vriendin de SF looks niks vindt... Heb je geen subwoofer erbij op dit moment trouwens?
Thanks. Gelukkig vindt mijn vriendin de looks erg mooi, zelfs de pianolak vindt ze uiteindelijk mooi terwijl ze voorheen nog zei: "het zijn toch niet van die glimdingen hé?"  ;D
Ik heb nooit een sub gehad. Voorlopig draai ik lekker zonder. Het gaat me toch vooral om de muziekbeleving. Dat een sub daar nog extra's aan kan toevoegen weet ik wel, maar nodig is het niet. Misschien later.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60