Ervaring met medische letselschade?

Started by Spijkie, March 13, 2024, 08:42:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Zonder er al te diep op in te willen gaan , zijn er toevallig op t forum advocaten met ervaring medische letselschade verhalen etc? Dan kom ik graag in contact.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Laan

Ik ben er geen, maar sta wel in contact met dergelijke partijen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Spijkie

Quote from: Laan on March 13, 2024, 08:54:03Ik ben er geen, maar sta wel in contact met dergelijke partijen.

Dat betekent dat je goede partijen kent Laan? Bedankt voor je snelle reactie

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Laan

Quote from: Spijkie on March 13, 2024, 09:15:41Dat betekent dat je goede partijen kent Laan? Bedankt voor je snelle reactie

Gr Spijkie

Ik ken er enkele waarin we in voorkomende gevallen naar doorverwijzen. Die werken op no cure no pay basis.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

eduard

Waarschijnlijk kan je zorgverzekeraar je ook de goede kant op wijzen.

Faxe

Als de persoon in kwestie een rechtsbijstandsverzekering heeft zou ik daar beginnen. Als de aansprakelijkheid eigenlijk wel vast staat zou ik zelf niet kiezen voor no cure no pay. De kosten van de verhaalsactie kun je dan gewoon meenemen in de claim.

Zorgverzekeraar zal niet veel voor je doen. Ze willen wel eventueel de medische kosten die je hebt gemaakt verhalen maar daar schiet je met uitzondering van het eigen risico niet zoveel mee op.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Spijkie

Quote from: eduard on March 13, 2024, 09:47:56Waarschijnlijk kan je zorgverzekeraar je ook de goede kant op wijzen.

Al geraadpleegd, die doen niks
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Misschien iets meer context:

De klacht vanuit mij ligt bij t ziekenhuis ,schriftelijk. Is opgepakt door de onafhankelijke klachtencommissie. Gesprek staat gepland volgende week. Ziekenhuis heeft een schriftelijke reactie gestuurd waarin staat dat ze volgens hun niks verkeerd hebben gedaan.

Vanuit een gesprek tussen mij en een advocaat maak ik op dat t wat complexer is.er is op meerdere vlakken niet goed gehandeld in mijn optiek. Er dient een medisch juridisch adviseur ingeschakeld te worden uiteindelijk.

Maar eerst moet het gesprek plaats vinden. Naar wat ik heb begrepen, maar ik kan er flink naast zitten, gaan alleen no cure no pay ergens mee aan de slag als er duidelijk is dat t ziekenhuis of arts aansprakelijk is.

Rechtsbijstand is niet van toepassing.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Peerless Monster

Enkel ervaring vanuit ziekenhuis-kant:
Als jij schade hebt geleden omdat het ziekenhuis iets niet goed heeft gedaan, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen.

Wat ik weet is dat het ziekenhuis (en de verzekeraar) van het ziekenhuis kijkt naar de schade die is opgetreden en of het ziekenhuis daar aansprakelijk voor is. Vanuit dat oogpunt kan je financiële compensatie krijgen.
En het is afhankelijk van wat voor onderzoek er heeft plaatsgevonden in het ziekenhuis, die uitslag zegt niet altijd iets over dat jij als patiënt dan ook geen schadevergoeding zou kunnen krijgen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spijkie

Quote from: Peerless Monster on March 13, 2024, 16:16:27Enkel ervaring vanuit ziekenhuis-kant:
Als jij schade hebt geleden omdat het ziekenhuis iets niet goed heeft gedaan, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen.

Wat ik weet is dat het ziekenhuis (en de verzekeraar) van het ziekenhuis kijkt naar de schade die is opgetreden en of het ziekenhuis daar aansprakelijk voor is. Vanuit dat oogpunt kan je financiële compensatie krijgen.
En het is afhankelijk van wat voor onderzoek er heeft plaatsgevonden in het ziekenhuis, die uitslag zegt niet altijd iets over dat jij als patiënt dan ook geen schadevergoeding zou kunnen krijgen.

Bedankt, begrijp ik helemaal.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Jinsu

Zijn vaak jarenlange procedures en zorgverleners hebben enkel een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Spijkie

Quote from: Jinsu on April 19, 2024, 17:58:31Zijn vaak jarenlange procedures en zorgverleners hebben enkel een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.

Dat weet ik
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Peerless Monster on March 13, 2024, 16:16:27Enkel ervaring vanuit ziekenhuis-kant:
Als jij schade hebt geleden omdat het ziekenhuis iets niet goed heeft gedaan, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen.

Wat ik weet is dat het ziekenhuis (en de verzekeraar) van het ziekenhuis kijkt naar de schade die is opgetreden en of het ziekenhuis daar aansprakelijk voor is. Vanuit dat oogpunt kan je financiële compensatie krijgen.
En het is afhankelijk van wat voor onderzoek er heeft plaatsgevonden in het ziekenhuis, die uitslag zegt niet altijd iets over dat jij als patiënt dan ook geen schadevergoeding zou kunnen krijgen.

Het ligt nu bij die betreffende afdeling.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.