A kind of magic 🤓

Started by Xander32, March 7, 2024, 06:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

https://hifi.nl/artikel/33398/Met-de-DSP-Optimizer-Service-van-Stassen-wordt-de-audioset-perfect-afgestemd-op-de-akoestiek-van-de-luisterruimte.html?fbclid=IwAR0TPBplaQ8i4RRCVq9Y3g58x06LVMdPBeBB9eRmy6jNRepzs5oOw2VhOXs_aem_ASyciLpIKFmwHIvCNjpylUByq2xJrC_UAUWMMmTW-gHAW-QY-FZSiiRvl3lAyhfluuGsIavmFhhlp8SRlNSZrAN1

Quote;
"Met onze DSP Optimalisatie Service komt er een audio engineer bij u op locatie, plaatst de DSP tussen uw installatie en met de meest geavanceerde apparatuur, microfoon en software zal hij bij u het geluid zo aanpassen dat het speelt zoals het volgens de opname / bron zou moeten zijn en dus het maximale uit uw set halen. Maar dan in uw luisterruimte, zo heeft u geen last meer van akoestische problemen, ongewenste frequentiedippen of pieken, slechte timing en fase problemen. Op die manier kunnen we het maximaal haalbare uit uw set behalen."
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Ben benieuwd of de introductie datum ergens rond 1 april zal zijn.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

CZ79

Blijft die optimiser dan in de set staan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Spijkie

Ja en ze maken gebruik van de Akiko loudspeaker improver:

https://www.akikoaudio.com/nl/akiko-audio/audio-accessoires/653-03-blank


Door het inzetten van al onze ervaring op het gebied van hoogfrequente ruisvermindering, kunnen we nu deze Loudspeakers Improvers aan u voorstellen. Een nieuw product in onze referentie serie, dat aan het einde van de signaalweg de weergavekwaliteit van uw luidsprekers verbetert.

Ik heb t niet zelf getest dus het zou best eens kunnen werken maar toen ik de naam zag moest ik aan tel sell denken, Mike kom er maar in :clapping:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Exxar

#4
Quote from: Spijkie on March  7, 2024, 08:54:45Ja en ze maken gebruik van de Akiko loudspeaker improver:

https://www.akikoaudio.com/nl/akiko-audio/audio-accessoires/653-03-blank


Door het inzetten van al onze ervaring op het gebied van hoogfrequente ruisvermindering, kunnen we nu deze Loudspeakers Improvers aan u voorstellen. Een nieuw product in onze referentie serie, dat aan het einde van de signaalweg de weergavekwaliteit van uw luidsprekers verbetert.

Ik heb t niet zelf getest dus het zou best eens kunnen werken maar toen ik de naam zag moest ik aan tel sell denken, Mike kom er maar in :clapping:


"Het product bevat inwendig geen actieve stroomfiltering en electronische onderdelen"

Wat schiet er dan nog over om in die kastjes te steken? Blijkbaar mineralen, goud en een kabel?



Die DSP optimizer lijkt mij interessant als je geen Audyssey, Dirac, ARC, of wat dan nog in de keten hebt.
En alleen maar mogelijk als je met voorversterker-eindversterker combi zit. Of je moet het tussen iedere bron en de versterker plaatsen. 

katwax

Dus ze leveren DSP as a Service?  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Robiwan

en als het daarna nog niet naar je zin klinkt?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

brt

Je moet idd een dsp apparaat hebben om de metingen van Stassen te kunnen blijven toepassen. Dat loopt al snel in de vele honderden euro's. Plus een extra apparaat in de signaalweg. Dus extra stroomkabels en interlinks.

Ik heb dat ook aanvankelijk gehad (zo'n minidsp), maar voor mij was Roon extra aantrekkelijk, omdat je de dsp daarin uitstekend kan toepassen. Zonder extra apparaten dus.

Maar met andere dsp's die al in de dac of vv zitten kan dat natuurlijk ook.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Robiwan on March  7, 2024, 09:49:33en als het daarna nog niet naar je zin klinkt?

Misschien maken ze meerdere presets aan, zodat je wat te kiezen hebt? Zou ik zelf wel willen.

Ben benieuwd wat deze service gaat kosten. Ik denk dat je niet onder de 1000,- klaar bent voor een dsp apparaat en meting.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

John Wx

Quote from: Xander32 on March  7, 2024, 06:39:50https://hifi.nl/artikel/33398/Met-de-DSP-Optimizer-Service-van-Stassen-wordt-de-audioset-perfect-afgestemd-op-de-akoestiek-van-de-luisterruimte.html?fbclid=IwAR0TPBplaQ8i4RRCVq9Y3g58x06LVMdPBeBB9eRmy6jNRepzs5oOw2VhOXs_aem_ASyciLpIKFmwHIvCNjpylUByq2xJrC_UAUWMMmTW-gHAW-QY-FZSiiRvl3lAyhfluuGsIavmFhhlp8SRlNSZrAN1

Quote;
"Met onze DSP Optimalisatie Service komt er een audio engineer bij u op locatie, plaatst de DSP tussen uw installatie en met de meest geavanceerde apparatuur, microfoon en software zal hij bij u het geluid zo aanpassen dat het speelt zoals het volgens de opname / bron zou moeten zijn en dus het maximale uit uw set halen. Maar dan in uw luisterruimte, zo heeft u geen last meer van akoestische problemen, ongewenste frequentiedippen of pieken, slechte timing en fase problemen. Op die manier kunnen we het maximaal haalbare uit uw set behalen."


Dacht ik alles wel had gezien maar de geschiedenis herhaald zich  ;D


Hoop zo dat Alpha Audio een test doe en zo ja aandelen Stassen kopen of zoiets want als die het "promoten"  :angel:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Faxe

Op de site van Stassen kun je een offerte aanvragen en er staat wat meer info en 3 reviews van klanten die de dienst al hebben afgenomen: https://www.stassen.nl/optimalisatie/dsp/dsp-optimizer-service

Heb nog steeds het idee dat het een 1 april grap is maar we zullen het zien.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

jahtari

#11
Is dit zo gek?   :wow:

Ik heb dit idee al eens voorgesteld aan de mensen van minidsp.nl en gevraagd of ze ook on site inmeten en dsp instellen (heb een minidsp SHD Studio).

Als stassen een eigen dsp oplossing heeft, helemaal top toch?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Quote from: brt on March  7, 2024, 09:54:37Misschien maken ze meerdere presets aan, zodat je wat te kiezen hebt? Zou ik zelf wel willen.

Ben benieuwd wat deze service gaat kosten. Ik denk dat je niet onder de 1000,- klaar bent voor een dsp apparaat en meting.
Dan ben ik toch een stuk goedkoper.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DofN

Quote from: Exxar on March  7, 2024, 09:38:30"Het product bevat inwendig geen actieve stroomfiltering en electronische onderdelen"

Wat schiet er dan nog over om in die kastjes te steken? Blijkbaar mineralen, goud en een kabel?



Het moet wel een grap zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: Richi on March  7, 2024, 16:06:43Dan ben ik toch een stuk goedkoper.  :D

Ik wacht nog op de factuur  :D  Inclusief de nazorg kan het behoorlijk oplopen vrees ik ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: brt on March  7, 2024, 18:01:47Ik wacht nog op de factuur  :D  Inclusief de nazorg kan het behoorlijk oplopen vrees ik ;)
Kost je flink wat Rivella inderdaad.  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Maar serieus... wij hebben hier op HT enorm mazzel met van die behulpzame forumgenoten, dus hoeven we niet zo'n dienst af te nemen van een commerciele partij. Maar stel, je kent niemand die dat voor je kan doen, dan vind ik dit een prima optie om in te kopen. 

Het geluid knapt er van op. Ik denk dat dsp een betere investering is dan een nieuwe kabel of dac en waarschijnlijk zelfs versterker. Dus slim dat Stassen dit aanbiedt!

Heb enkele jaren geleden eens de positie van mijn speakers laten optimalisern door Beter Beeld en Geluid, Garmtz deed dat toen. Ik kreeg het geluid maar niet goed en uiteindelijk bleek dat de speakers te ver uit elkaar stonden. Het tv meubel was te breed. Daar is een nieuwe voor in de plek gekomen, zodat de speakers op hun beste plek konden staan. Kostte een paar honderd euro, maar heb er nog steeds profijt van. Vond het een zeer zinvolle investering. En dat kan deze service denk ik ook zijn voor veel liefhebbers.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... en het heeft je de aanschaf van een nieuwe meubel gekost.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Refie

Quote from: Xander32 on March  8, 2024, 08:57:49... en het heeft je de aanschaf van een nieuwe meubel gekost.
had er natuurlijk voor moeten kiezen om de kamer dieper te maken zodat meubel en speakers behouden konden blijven.

IK denk dat er wel een markt voor Stassen is. Er is wel algehele consensus is dat de juiste opstelling, aangevuld met dsp om de ruimte te corrigeren, een flinke verbetering kan geven.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Xander32

Het nieuwe meubel maakt deel uit van de uitgaven die met de gewenste speakeropstelling gemoeid ging.


Ik kan het mij voorstellen dat er een markt zal zijn voor deze dienst van Stassen, maar wanneer zij schrijven dat je geen last meer zal hebben van akoestische problemen, haak ik al af.

Met dsp/eq kan je het nodige gladstrijken, maar zeker niet alle akoestische problemen oplossen  :nowink:

Quote from: Refie on March  8, 2024, 09:27:17had er natuurlijk voor moeten kiezen om de kamer dieper te maken zodat meubel en speakers behouden konden blijven.

IK denk dat er wel een markt voor Stassen is. Er is wel algehele consensus is dat de juiste opstelling, aangevuld met dsp om de ruimte te corrigeren, een flinke verbetering kan geven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on March  8, 2024, 09:37:38Het nieuwe meubel maakt deel uit van de uitgaven die met de gewenste speakeropstelling gemoeid ging.


Ik kan het mij voorstellen dat er een markt zal zijn voor deze dienst van Stassen, maar wanneer zij schrijven dat je geen last meer zal hebben van akoestische problemen, haak ik al af.

Met dsp/eq kan je het nodige gladstrijken, maar zeker niet alle akoestische problemen oplossen  :nowink:



Denk dat het goed zal werken met ruimtes die groot zijn altijd zelfde blijven zoals een zaal etc.

Maar woonkamer een keer een grote vingerplant en je moet weer inloggen bellen of ? dat er iets veranderd is en dan van afstand instellen en gelijk factuurtje
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jahtari

Quote from: John Wx on March  8, 2024, 09:41:31Denk dat het goed zal werken met ruimtes die groot zijn altijd zelfde blijven zoals een zaal etc.

Maar woonkamer een keer een grote vingerplant en je moet weer inloggen bellen of ? dat er iets veranderd is en dan van afstand instellen en gelijk factuurtje
Dat blijft altijd lastig. 1 plant zl wel meevallen, maar het verplaatsen van een bank of een andere speakeropstelling en ja, dan moet je opnieuw inmeten en corrigeren.

Verder zou ik stassen aanraden om ook nog wat qua akoestiek te verkopen. DSP kan veel, maar geen echo uit de ruimte halen. Ook daar zijn grote, of grootste stappen te zetten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

#22
Quote from: Xander32 on March  8, 2024, 08:57:49... en het heeft je de aanschaf van een nieuwe meubel gekost.

Die kosten waren te overzien; was goedkoper dan de kosten voor de opstelling door Beter Beeld en Geluid. En het oude TV meubel heb ik aan een vriend gegeven, die heeft hem nog steeds staan.

Het ding is: ik was aan het kijken naar andere speakers, versterker, etc. Maar uiteindelijk bleek de opstelling gewoon niet goed. Dus het heeft me al met al veel geld bespaard.

Zo denk ik ook over dsp: hiermee kun je veel meer uit je set halen en daarmee is het goedkoper dan een dure upgrade, waarmee de oude problemen (room modes) in stand blijven. Ik kan het iedereen aanraden.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3