10jaar atmos wat vinden we ervan?

Started by Shadowfox, February 12, 2024, 13:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

In mijn bescheiden mening redelijk tevreden. Ik kan niet zeggen dat ik blown away ben van bepaalde mixes.
Maar als je bekijkt dat het al zo lang duurt en de kwaliteit eigenlijk niet veel beter is geworden eerder slechter door tijd geld en wat al niet meer.
Soms kan je nog beter dts-hd dan atmos hebben. Dan heb je echt meer punch kwa mix

Wat vinden jullie?

reza

Fantastische toevoeging!
In het begin was ik ook sceptisch en voegde het niet veel toe maar nu steeds meer en meer.
De ene track is beter dan de andere, zeker waar.
Maar de ene film is ook beter dan de andere, de ene film ziet er beter uit dan de ander. Zo bekijk ik het een beetje.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

eduard

Ben nog steeds niet overgestapt. Zit nog op 7.1. Misschien toch maar eens over na gaan denken. :)

vik

Het is belangrijk dat je de basis goed op orde hebt, met name wat betreft de grond laag (akoestiek en plaatsing). Dan zal het niet al te veel uitmaken als de Atmos-mix iets minder is; het blijft slechts een aanvulling.

Slechte mixen die hou je altijd ook in Dolby TrueHD of DTS Master enzovoort. De kwaliteit van de bron en de rest van de apparatuur speelt net zo goed een rol.

Ik vind de beleving nog steeds erg fraai.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

En anders de upmixer van de Trinnov erover heen... die is mega.
Ik zelf heb niet heel veel met dat het allemaal perse Atmos moet zijn maar met overvliegende vliegtuigen of helicopters of zoiets dan is het wel heel gaaf hoor. Zeker als je Atmos speakers net zoveel output hebben als je grondlaag. Dan is het genieten.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

jahtari

Super blij met atmos. Heb 7 speakers op de grondlaag, 3 subwoofers en 2 hoogte speakers vlak voor/boven me. Geweldige geluidsbubbel, komt overal vandaan. Ook heerlijk gebalanceerd.

Veel films doen niet veel ermee qua hoogte, maar als het echt gebruikt wordt dan is het ook WOW!

Ook gebruik maken van voor naar achter of omgedraaid, hoor ik zelden.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Nielsje

Wat een is een goede demo disc of film waar atmos goed tot zijn recht komt?
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

williams

A Quiet Place Is een echte aanrader en niet alleen voor de Atmos maar ook voor de rest van je speakers .
De film heeft een geweldige dynamiek waar de buren over het algemeen niet zo blij van worden 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

#8
  • Unbroken
  • The Nun II
  • The Conjuring II

Quote from: Nielsje on February 13, 2024, 21:18:42Wat een is een goede demo disc of film waar atmos goed tot zijn recht komt?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

De opening van Unbroken is  inderdaad wel een aardige 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Nielsje

Quote from: williams on February 14, 2024, 07:48:47A Quiet Place Is een echte aanrader en niet alleen voor de Atmos maar ook voor de rest van je speakers .
De film heeft een geweldige dynamiek waar de buren over het algemeen niet zo blij van worden 😊

Dank je, ga ik naar op zoek  ;)
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Christof_G

Ik vind het ook zeer geslaagd, het voegt echt wel iets toe tot de beleving. Goed demo materiaal is inderdaad Unbroken, A quiet place 1 & 2 en voor mij ook zeker All quiet on the western front.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

sr7000

Zelf nog niet geprobeerd, maar ben wel benieuwd: Hoe belangrijk is het om vergelijkbare versterkers en speakers voor alle kanalen te gebruiken. Bij surround kon dat nog wel eens een argument zijn om dan maar 4.0 te gaan maar dan met betere speakers en eindversterking....

Struis

Zo fijn om hier nu meer van te lezen. Ik HAD 5.1, maar de receiver (nog jaren geleden hier van het forum) ging kapoetos, dus draai ik nu stereo met de Luxman R1500e receiver, Apogee Mini-DAC (ook forum) door Q-Acoustics speakers. En een Rel Strata 5 sub.

Niet slecht, maar ik was inderdaad benieuwd of ik niet weer eens moet gaan kijken naar zoiets. Achterspeakers en de Focal center heb ik nog liggen....
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.