JVC Versie 3 Projector upgrade

Started by Mediasluis, January 7, 2024, 15:47:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Ik twijfelde eigenlijk of ik hier wel een review van zou moeten schrijven, omdat mijn eerste indruk nou niet echt spectaculair was. Maar dat bleek ongegrond. Na het updaten van Firmware versie 3, welke 50 minuten nodig heeft om van versie 2 naar versie 3 te gaan, leek het even of ik niet veel verschil zag. Dat vond ik jammer, want JVC zou vooral in het hoge wit zijn beeldverwerking aanzienlijk hebben verbeterd. Maar het viel me wel toch wel op dat de laser projectors duidelijk een ISF her-kalibratie nodig hadden.

Toen bedacht ik me opeens,.., deze JVC laser projectors hebben nieuwe instellingen gekregen met een betere beeldverwerking. Deze JVC laser projectors onderdrukten voorheen tijdens het HDR in het hoge wit van zichzelf graag wat details weg om meer licht te produceren. Dit zag je eigenlijk pas duidelijk bij een één op één vergelijk met bijvoorbeeld de Sony laser projectors, maar daar moest ik voorheen dus bij de ISF-kalibratie wel rekening mee houden en wat kleine aanpassingen voor doen.

Om dan nu zijn nieuwe instellingen en beeldverwerking te laten doen op de ISF-kalibratie en compensaties voor het HDR die ik voorheen heb moeten doen en de verbeteringen hiermee te beoordelen is niet eerlijk. Ik was dus behoorlijk nieuwsgierig of ik met een nieuwe ISF-kalibratie nu wel gewoon alles uit mijn ISF-kalibratie kon halen en of de JVC dit bij zijn beeldverwerking goed zou laten zien.
Ik kan je vertellen,... ja, absoluut.

JVC heeft hiermee eigenlijk weer een nieuwe NZ-Serie Versie 3 projectors uitgebracht en waar alle trouwe klanten die vanaf het begin al een NZ-laserprojector hebben van mogen meegenieten. Hoe mooi is dat.

JVC heeft hiermee eigenlijk weer een nieuwe NZ-Serie Versie 3 projectors uitgebracht en waar alle trouwe klanten die vanaf het begin al een NZ-laserprojector hebben van mogen meegenieten. Hoe mooi is dat.

Nu gaan deze projectors al een tijdje mee, maar elk jaar krijgen ze een update waarmee het eigenlijk compleet nieuwe modellen worden met soms zelfs spectaculaire extra's.
Een review van de JVC DLA-NP5 lampprojector welke onlangs met €1000 is gezakt vind je hier: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182150.new#new
Een review van de JVC DLA-NZ7 welke pas nog met €2000 is gezakt en de JVC DLA-NZ8 laserprojectors vind je hier: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182685.new#new
Een review na de eerste grote JVC projector update Versie 2 vind je hier: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183591.new#new

Maar nu kun je hierbij Mediasluis dus lezen wat JVC's laatste grote firmware update Versie 3 zoal met je projector doet, of wat je krijgt als je nu een JVC DLA-NP5, JVC DLA-NZ7, NZ8 of NZ9 koopt.
Lees de uitgebreide review van Versie 3 hier bij Mediasluis: https://mediasluis.nl/review/jvc-versie-3-projector-upgrade

Ik wens je alvast veel leesplezier.


Mediasluis levert al deze projectors met een ISF-Kalibratie Service, zodat het beeld precies zo wordt weergegeven als dat ze de films in Hollywood masteren. Zo'n projector krijgt van mij eerst een extra eindcheck, waarbij ook de panelen worden uitgelijnd op het hart van het scherm en daarna ondergaat deze een ISF-kalibratie voor:
- 2K SDR
- 3D
- 4K HDR BT2020 (DCI P3)
Je krijgt er ook nog een paar gratis ISF Her-kalibraties bij, waarvan het tijdschema verschilt met lampprojectors of laserprojectors. Als je wilt weten wat zo'n ISF-Kalibratie precies inhoudt, kun je dit stukje lezen:
https://mediasluis.nl/review/waarom-een-projector-met-isf-kalibratieservice-kiezen
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Hoi Matthieu mooi stukje tekst weer met een goede uitleg omtrent de update .
Als ik zou je bovenstaande review leest lijkt het of het voor de JVC NP-5 eigenaren zoals mezelf niet echt een must om de update te doen .
Wat is jouw gevoel/ indruk hierbij ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mediasluis

#2
Ha Williams.
Dank je voor het compliment.

Ik heb de NP5 voor de zekerheid maar wel opnieuw gekalibreerd, maar ik zie niet echt iets bijzonders.
Wat ik voorheen op de NZ-serie miste qua verwerking in het wit en waar ik dus rekening mee moest houden bij het kalibreren, doet hij nu gewoon zeer netjes uit zichzelf.

Dat probleem heb ik nooit gehad bij de NP5, of de N-serie hiervoor.
Die deed zijn werking altijd al perfect, net als de N-serie ervoor, maar dan beter, scherper en vloeiender.
Ik zou voor de zekerheid die update dus pas doen als je hem toch wilt her-kalibreren en niet eerder.

JVC zit met zijn Laserprojectors nog steeds in de groei en wordt alsmaar beter, dus daarbij zou ik elke update zeker meepakken.
Wat ze er nu uithalen is echt al ontzettend goed, want zet je er een andere laserprojector naast, blaast de JVC NZ-serie hem echt weg.

Bij de NZ-serie is het dus echt wel een aanwinst om de update te doen en dit keer ook bij je ISF-servicedealer langs te brengen voor de her-kalibraties op alle Modi.
Ik heb al mijn klanten met een NZ-serie projector dus een mail gestuurd om een afspraak te maken om langs te komen, dus ik ben voorlopig nog wel even bezig.
Het kost je als dealer wel een hoop extra tijd de komende periode, maar het is ook erg leuk om je klanten een nog mooiere projector mee te geven en te horen dat ze het verschil echt zien en er heel blij mee zijn.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Richard70…

Ik vond de update op mijn np5 toch best de moeite waard.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

williams

Waar zag je met name de verbeteringen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Hi Wil.  :)

Wat ik zelf ervaar is dat je toch een betere controle (speling) hebt tot dat het beeld begint te clippen met daarbij net even wat meer details. Levert iets wat meer dynamiek in je beeld en klanten van mij die graag op de low lamp modus draaien zijn er ook blij mee. De processing is gewoon weer wat verfijnder.


Quote from: williams on January  8, 2024, 18:29:00Waar zag je met name de verbeteringen ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

#6
Zou goed kunnen hoor Vik en bedankt voor de aanvulling.

Ik kijk voornamelijk op de NZ8 en daar was het een behoorlijk verschil.
Groot genoeg dat je het kunt zien als een nieuwe projector en dus waardig om er een review over te maken.

Normaal wil ik voor zo'n firmware update geen hele review gaan schrijven.
Het verschil op de NP5 projector was mij niet opgevallen en zou voor mij te klein zijn geweest om er een review over te maken, maar het is er dus wel degelijk.
Dan had ik er toch wat meer tijd in moeten steken voor ik de NP5 zijn update gaf om de verschillen beter te observeren.
Bedankt voor de aanvulling Vik.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Richard70…

Quote from: vik on January  9, 2024, 11:21:32Hi Wil.  :)

Wat ik zelf ervaar is dat je toch een betere controle (speling) hebt tot dat het beeld begint te clippen met daarbij net even wat meer details. Levert iets wat meer dynamiek in je beeld en klanten van mij die graag op de low lamp modus draaien zijn er ook blij mee. De processing is gewoon weer wat verfijnder.



Had het niet beter kunnen verwoorden  :D
Het spat wat meer van het scherm af,
Pj is gecalibreerd, maar niet de update .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

maximus79

Komt de tonemapping ook al in de buurt van madvr(envy) na deze updates?
Ik zit te twijfelen om te sparen voor een NZ7 als upgrade van mijn N5, maar twijfel ook om misschien niet gewoon te wachten op de volgende lijn....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richard70…

Quote from: maximus79 on January  9, 2024, 12:09:29Komt de tonemapping ook al in de buurt van madvr(envy) na deze updates?
Ik zit te twijfelen om te sparen voor een NZ7 als upgrade van mijn N5, maar twijfel ook om misschien niet gewoon te wachten op de volgende lijn....

Ik heb de envy gehad , en ik denk dat het in de buurt komt, maarrr de envy kan zoveel meer dan alleen de tonemapping dat dat geen eerlijk vergelijk is.
Puur en alleen voor de tonemapping kocht ik nu nooit geen envy meer, zeker niet voor de prijzen van tegenwoordig
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

maximus79

Quote from: Richard70... on January  9, 2024, 13:28:31Ik heb de envy gehad , en ik denk dat het in de buurt komt, maarrr de envy kan zoveel meer dan alleen de tonemapping dat dat geen eerlijk vergelijk is.
Puur en alleen voor de tonemapping kocht ik nu nooit geen envy meer, zeker niet voor de prijzen van tegenwoordig

Ok, ging me ook puur voor de tonemapping. Verschil madvr tonemapping tegen de N5 vind ik aardig groot nog namelijk.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richard70…

Quote from: maximus79 on January  9, 2024, 13:54:49Ok, ging me ook puur voor de tonemapping. Verschil madvr tonemapping tegen de N5 vind ik aardig groot nog namelijk.
De nieuwe serie is echt wel weer een behoorlijke stap beter, en zeker met de update.
Mochten de muntjes bij jou tegen de plinten klotsen dan nam ik de envy, anders ging ik toch eens kijken voor een demo van de nieuwe jvc's  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

williams

Quote.  Hi Wil.  :)

Wat ik zelf ervaar is dat je toch een betere controle (speling) hebt tot dat het beeld begint te clippen met daarbij net even wat meer details. Levert iets wat meer dynamiek in je beeld en klanten van mij die graag op de low lamp modus draaien zijn er ook blij mee. De processing is gewoon weer wat verfijnder.   

Hoi Vic , bedankt voor je aanvulling en zo te lezen is het wel de moeite waard om de update erop te zetten .
Ben benieuwd of het nu dichter tegen de tonemapping van madVR aan gaat kruipen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Vraag: Ik heb de update al erop zitten, maar levert hercalibratie ook voordeel op met mijn Envy? M.a.w: zijn er ook verbeteringen als je niet de ingebouwde DTM gebruikt?