Home@TheMovies goes Vegas CES

Started by home@the movies, January 4, 2024, 16:21:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Omdat we Bij Cinedream steeds op de hoogte willen zijn en blijven van de allerlaatste ontwikkelingen op vlak van audiovisueel entertainment, zijn we volgende week aanwezig op de CES beurs in Las Vegas. We gaan op ontdekking in de wonderer wereld van de Consumenten electronica en houden jullie op de hoogte van de laatste trends in Home Cinema land.
Alsof dat niet genoeg is staat er na de beurs nog een 5 daagse Cursus gepland, we zijn nooit te oud om te leren, dus gaat Cinedream vol aan de bak om THX gecertifieerd installateur te worden. 5 dagen lang dompel ik mij onder in audio/video calibratie , akoestiek, design van ruimtes en nog zoveel meer. Het THX installer label staat nog steeds voor kwaliteit en vakkennis, we hopen hiermee weer een extra stap te zetten in de kwaliteit van onze installaties en dienstverlening.
Twee weken later bezoeken we de ISE Beurs in Barcelona, om ook daar weer de nodige contacten te leggen en te onderhouden met al onze merken en leveranciers.
Tussendoor blijven we dag in dag uit uiteraard ook volop bezig met het bouwen en installeren van Home Cinema ruimtes in Belgie en Nederland, u merkt het, voor ons is 2024 al direct b bijzonder snel uit de startblokken geschoten.
U mag vanaf volgende week regelmatig updates verwachten over bovenstaande zaken, Cinedream is en blijft eens temeer uw partner in de wondere wereld van de Home cinema.
En om het helemaal af te ronden is Cinedream nu ook lid van CEDIA, deze organisatie bundelt wereldwijd vakmensen die zich onderscheiden in de custom install branche, ook hiermee zetten we een extra stap in onze verderer ontwikkeling.

williams

Hoi Werner ik ben benieuwd naar al je indrukken van CES en we zien elkaar waarschijnlijk op de ISE waar ik met wat andere mannen van het ht forum aanwezig zal zijn 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

#2
Quote from: williams on January  4, 2024, 19:35:00Hoi Werner ik ben benieuwd naar al je indrukken van CES en we zien elkaar waarschijnlijk op de ISE waar ik met wat andere mannen van het ht forum aanwezig zal zijn 😊

Nice, laat gerust iets weten als je op de ISE bent, als ik tijd heb kunnen we nog even bijkletsen.

Ik heb maar twee volle dagen op de CES, daarna cursus, dus het zal behoorlijk stressen worden wegens weinig tijd.

williams

Ik hou je op de hoogte welke dag ik er bent 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

#4
Quote from: home@the movies on January  4, 2024, 16:21:37Alsof dat niet genoeg is staat er na de beurs nog een 5 daagse Cursus gepland, we zijn nooit te oud om te leren, dus gaat Cinedream vol aan de bak om THX gecertifieerd installateur te worden. 5 dagen lang dompel ik mij onder in audio/video calibratie , akoestiek, design van ruimtes en nog zoveel meer. Het THX installer label staat nog steeds voor kwaliteit en vakkennis, we hopen hiermee weer een extra stap te zetten in de kwaliteit van onze installaties en dienstverlening.

Mooi! Dan kun je dat ergens in februari in praktijk brengen in de Teejooscoop voor de calibratie van de Envy/Z8 ;-)

home@the movies

Wie een bezoek wil brengen aan de CES beurs in Las Vegas, kan zich maar beter goed voorbereiden, en dan heb ik het in dit geval niet eens over het technische aspect van het verhaal, maar vooral over het fysieke gedeelte.
Een blik op mijn stappenteller leert me nl, dat ik vandaag een slordige 24000 stappen heb afgelegd, dat is het equivalent van zomaar eventjes 18km wandelen, wetende dat ik dan amper twee van de in totaal negen verschillende locaties heb bezocht, geeft je een indruk van hoe gigantisch groot dit Walhalla van de consumentenelectronica wel is.
Toegegeven, het deel dat onze interesse wegdraagt, Home Cinema en aanverwante, is op CES in verhouding met andere zaken, eerder beperkt aanwezig, daarvoor zakken we eind deze maand dan weer af naar de ISE in Barcelona.
Het uiteindelijke doel van het bezoek is dan ook niet zozeer de beurs op zich, maar vooral de 5 daagse THX opleiding waar ik vanaf Vrijdag mijn tanden in ga zetten.

Om de dag te beginnen koos ik ervoor om in eerste instantie even de verschillende fabrikanten van flatscreens een bezoek te brengen, het zal jullie uiteraard niet verbazen dat alle grote merken hier strijden om hun plaatsje onder de zon, Sony, LG, TCL, om er maar enkele te noemen, zijn de gladiatoren die met getrokken zwaarden tegenover elkaar staan.

Als ik eerder aanhaalde dat de CES gigantisch groot is, dan is hetzelfde zeer zeker geldig voor het formaat van schermen waarmee bovenstaande merken uitpakken.
Groot, groter grootst, het is een trend die als een sneltrein doorheen het tv landschap raast waarbij beeldformaten van 98 inch eerder regel dan uitzondering aan het worden zijn.
TCL (waarvan Cinedream dealer is) toont hier hun 115 inch mini led tv, met zijn 20.000 locale dimming zones en een helderheid van 5000 Nits is dit monster het grootste scherm, bestaande uit 1 geheel, dat je op de markt kan vinden. Wil je nog groter? dat kan, dan komen we bij de Micro led displays terecht, samengesteld uit X aantal "tegels" stond er bij TCL een display van 163 inch op de stand te blinken.

Dit soort van schermen is uiteraard iets waar wij als home cinema liefhebber met Argus ogen in de gaten houden, zou er een tijd komen dat deze technologie onze vertrouwde projectoren van de troon gaat stoten?
het antwoord hierop is niet zo eenvoudig dan je in eerste instantie zou denken>

Toegegeven, wat lichtopbrengst en contrast betreft, zullen de meeste van deze schermen ver boven de prestaties van een projector uitsteken, maar er is uiteraard veel meer dan alleen maar die twee zaken, een allereerste aspect is zelfs niet zozeer de kwaliteit van het toestel, maar zit hem eerder in de logistieke kant van het verhaal.

Ik hoef niemand van jullie te vertellen dat de meeste Home Cinema ruimtes zich in kelders of op zolders bevinden, wel, ik daag iedereen uit om een scherm van 115 inch diagonaal, (dat is dus dik 2m50 breed en 1m40 hoog) met een gewicht van een slordige 90 kg droog aan de haak, op zijn plaats te krijgen  ;)
Zelfs het kleine broertje van 98 inch is al problematisch, dus wie zich geroepen voelt om bovenstaande te komen installeren op het 3de verdiep langs de trappenhal, give us a call ;)  ;)  ;)

Een ander aspect is de lichtopbrengst, daar waar we allemaal roepen om zoveel mogelijk licht vanwege het hele HDR verhaal, is het nog maar de vraag of je een lichtbron met een piek van 5000 Nits in een pikdonkere HT ruimte wil hangen. Het is uiteraard mooi om die geweldige HDR highlights in volle glorie te kunnen aanschouwen, maar als je minuten later nog steeds zwarte vlekken voor je ogen ziet is dat ook niet direct het resultaat wat we voor ogen hebben.
Het kijken naar een geprojecteerd beeld met gereflecteerd licht, kijkt in een donkere HT ruimte een stuk rustiger en voelt ook meer "filmisch" aan dan een directe lichtbron die de hele kamer doet oplichten.
Uiteraard kan je de lichtopbrengst van die toestellen een stuk terugschroeven, maar dan heeft het ook niet meteen veel zin om überhaupt te kiezen voor een kannon van 5000 Nits.

Het verhaal is uiteraard iets genuanceerder dan bovenstaande voorbeelden, maar dat de tijd van hoogwaardige projectoren voor dedicated Ht ruimtes op zijn einde loopt is denk ik nog niet voor morgen.

Voor vandaag ga ik het hierbij laten, mijn 23000 stappen en de bijhorende jet lag zijn hun tol aan het eisen, ik houd het even voor bekeken, graag tot morgen.

Gr vanop de CES

Werner

PS; foto's volgen  ;D  ;D

home@the movies

En wat fotomateriaal.

home@the movies

En nog een paar.

buckler

Quote from: home@the movies on January 11, 2024, 07:57:38Wie een bezoek wil brengen aan de CES beurs in Las Vegas, kan zich maar beter goed voorbereiden, en dan heb ik het in dit geval niet eens over het technische aspect van het verhaal, maar vooral over het fysieke gedeelte.
Een blik op mijn stappenteller leert me nl, dat ik vandaag een slordige 24000 stappen heb afgelegd, dat is het equivalent van zomaar eventjes 18km wandelen, wetende dat ik dan amper twee van de in totaal negen verschillende locaties heb bezocht, geeft je een indruk van hoe gigantisch groot dit Walhalla van de consumentenelectronica wel is.
Toegegeven, het deel dat onze interesse wegdraagt, Home Cinema en aanverwante, is op CES in verhouding met andere zaken, eerder beperkt aanwezig, daarvoor zakken we eind deze maand dan weer af naar de ISE in Barcelona.
Het uiteindelijke doel van het bezoek is dan ook niet zozeer de beurs op zich, maar vooral de 5 daagse THX opleiding waar ik vanaf Vrijdag mijn tanden in ga zetten.

Om de dag te beginnen koos ik ervoor om in eerste instantie even de verschillende fabrikanten van flatscreens een bezoek te brengen, het zal jullie uiteraard niet verbazen dat alle grote merken hier strijden om hun plaatsje onder de zon, Sony, LG, TCL, om er maar enkele te noemen, zijn de gladiatoren die met getrokken zwaarden tegenover elkaar staan.

Als ik eerder aanhaalde dat de CES gigantisch groot is, dan is hetzelfde zeer zeker geldig voor het formaat van schermen waarmee bovenstaande merken uitpakken.
Groot, groter grootst, het is een trend die als een sneltrein doorheen het tv landschap raast waarbij beeldformaten van 98 inch eerder regel dan uitzondering aan het worden zijn.
TCL (waarvan Cinedream dealer is) toont hier hun 115 inch mini led tv, met zijn 20.000 locale dimming zones en een helderheid van 5000 Nits is dit monster het grootste scherm, bestaande uit 1 geheel, dat je op de markt kan vinden. Wil je nog groter? dat kan, dan komen we bij de Micro led displays terecht, samengesteld uit X aantal "tegels" stond er bij TCL een display van 163 inch op de stand te blinken.

Dit soort van schermen is uiteraard iets waar wij als home cinema liefhebber met Argus ogen in de gaten houden, zou er een tijd komen dat deze technologie onze vertrouwde projectoren van de troon gaat stoten?
het antwoord hierop is niet zo eenvoudig dan je in eerste instantie zou denken>

Toegegeven, wat lichtopbrengst en contrast betreft, zullen de meeste van deze schermen ver boven de prestaties van een projector uitsteken, maar er is uiteraard veel meer dan alleen maar die twee zaken, een allereerste aspect is zelfs niet zozeer de kwaliteit van het toestel, maar zit hem eerder in de logistieke kant van het verhaal.

Ik hoef niemand van jullie te vertellen dat de meeste Home Cinema ruimtes zich in kelders of op zolders bevinden, wel, ik daag iedereen uit om een scherm van 115 inch diagonaal, (dat is dus dik 2m50 breed en 1m40 hoog) met een gewicht van een slordige 90 kg droog aan de haak, op zijn plaats te krijgen  ;)
Zelfs het kleine broertje van 98 inch is al problematisch, dus wie zich geroepen voelt om bovenstaande te komen installeren op het 3de verdiep langs de trappenhal, give us a call ;)  ;)  ;)

Een ander aspect is de lichtopbrengst, daar waar we allemaal roepen om zoveel mogelijk licht vanwege het hele HDR verhaal, is het nog maar de vraag of je een lichtbron met een piek van 5000 Nits in een pikdonkere HT ruimte wil hangen. Het is uiteraard mooi om die geweldige HDR highlights in volle glorie te kunnen aanschouwen, maar als je minuten later nog steeds zwarte vlekken voor je ogen ziet is dat ook niet direct het resultaat wat we voor ogen hebben.
Het kijken naar een geprojecteerd beeld met gereflecteerd licht, kijkt in een donkere HT ruimte een stuk rustiger en voelt ook meer "filmisch" aan dan een directe lichtbron die de hele kamer doet oplichten.
Uiteraard kan je de lichtopbrengst van die toestellen een stuk terugschroeven, maar dan heeft het ook niet meteen veel zin om überhaupt te kiezen voor een kannon van 5000 Nits.

Het verhaal is uiteraard iets genuanceerder dan bovenstaande voorbeelden, maar dat de tijd van hoogwaardige projectoren voor dedicated Ht ruimtes op zijn einde loopt is denk ik nog niet voor morgen.

Voor vandaag ga ik het hierbij laten, mijn 23000 stappen en de bijhorende jet lag zijn hun tol aan het eisen, ik houd het even voor bekeken, graag tot morgen.

Gr vanop de CES

Werner

PS; foto's volgen  ;D  ;D


Die 5000 nits kan ik wel aan mijn ogen hebben denk ik  ;D
En anders een donkerder glaasje in mijn lasbril he hahah
Ps, nu nog 21/9 ratio en ik ben 'om'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Hoi Wener zo te lezen kom je aan lichaamsbeweging niets te kort daar 😊
Ik dacht dat juist Sony de grote afwezige was op de beurs en pas later in het jaar hun nieuwe mini led tv's ten toon zou spreiden?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Net even bij onze vrienden van SVS cangsgeweest, die hier een paar nieuwigheden voorstellen, ik ga jullie gewoon even wat plaatjes tonen, aangezien ik anders in tijdsnood kom om mijn bezoek verder te zetten, geniet van de foto's, uitleg volgt later  ;D

home@the movies

En nog een paar.

home@the movies

En om het af te leren  ;D

donaldk

Op Infocomm verhuurden ze twee mobility scooters.

home@the movies

Dat Samsung een van de grotere spelers is op de markt van consumer electronica zal niemand nog verbazen, en die reputatie maken ze hier op de CES meer dan waar.
Met een stand waarin je bijna kan verdwalen pakken ze hier uit met heel hun hebben en houden, van intelligente wasmachines, tot de meest high end tv schermen, ke kan ze allemaal terugvinden.

Ook hier weer de nadruk op gigantisch grote schermen, en daarbij plaatsen ze hun technologie van de Micro led maar wat graag onder de belangstelling.
Ook een trend die opa de beurs terug te vinden is, zijn de transparante schermen, zoals Samsung als LG pakken hiermee uit.
Het moet gezegd, het oogt wel bijzonder spectaculair, de oplossing van LG die hier getoond wordt is een toestel dat nog niet op de markt is maar binnen zeer korteb termijn gaat worden geïntroduceerd.
Het fijne aan deze oplossing is dat door een druk op de knop, het transparante scherm terug ondoorzichtig kan worden gemaakt, in een woonkamer zal dit soort van toestellen zeker op heel wat belangstelling kunnen rekenen.
In bijlage ter wat sfeerbeelden van de stand van Samsung en LG.

 

home@the movies

En nog .

home@the movies

LG transparante oled

donaldk

#17
Herinner je de Samsung en later LG nog, van Vroegah. Pre-Leyard Planar verkocht een monitor op basis van dat paneel. Zal tegen het decennium lopen dat hij die voor het eerst liet zien op ISE, shipping units jaar erna.

Verdwenen snel, want duur en Samsung en LG gingen er niet mee door. Transparant LCD nam het over in retail applicaties.

Tja, je moet wat doen om op te vallen. Hoe vaak ik niet voor een 98" LCD heb gestaan en gedacht eigenlijk opvallend klein. Of die Sony 100" op een wit karton/board muurtje. Heel iets anders dan de eerste demo door Lang AG in zo'n balcony suite in de Rai van de eerste Panasonic 98" plasma. 98" LCD is inmiddels al jaren commodity product. En nu dus ook door gedrongen in TV segment, zowel run off the mill als premium.

home@the movies

Wie het nieuws een beetje gevolgd heeft zal enige tijd geleden wel de beeldjes gezien hebben van het laatste nieuwe speelgoed dat hier in Las Vegas is neergepoot, "The Sphere".
Voor wie dit totaal onbekend klinkt, The sphere is een gigantische grote bol, aan de buitenzijde volledig met led uitgevoerd, en aan de binnenkant een led scherm met 16K resolutie in net geen volledige 360 graden.
Voor wie alle exacte cijfertjes er wens op na wil lezen, kijk even op de wiki pagina, het zijn getallen om van te duizelen.

Nu ben ik na al die jaren werken in de broadcast en Home Cinema wereld wel een en ander gewend, ik heb het geluk om steeds te mogen werken met de nieuwste technologie op audiovisueel gebied.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de grens, waarop je nog verbaasd en onder de indruk geraakt van iets, steeds verlegd wordt.
Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik het absoluut niet kon laten om tickets te kopen en dit spektakel van naderbij te bekijken.
De fotos die ik bijvoeg zijn eigenlijk totaal irrelevant, op geen enkele manier kan je dit fenomeen vastleggen op camera, dit is gewoon pure waanzin, een orgasme van beeld en geluid dat je meeneemt en niet meer loslaat.
Ik kan een hoop tekst neerpennen en alle mogelijke superlatieven verzinnen, maar niet een woord daarvan zal in de buurt komen van wat je hier in het echt meemaakt, ik liep rond als een kind in een snoepwinkel ;D  ;D


home@the movies

en nog

home@the movies

en nog

home@the movies

nog

home@the movies

Dag een en dag twee van de THX, HAA cursus zitten er op, nog drie volle dagen te gaan om level een, level twee en level drie te behalen.
Het is toch weer een stevige boterham, zeker omdat ik mij de laatste 25 jaren vooral op beeld heb geconcentreerd, nu 5 dagen na elkaar in akoestiek, design, audiocalibratie, bass management enz ens ondergedompeld worden vraagt toch wel even terug wat concentratie van mijn oude brein  ;D  ;D

williams

Nog even vol houden Wener met je grijze cellen en dan kan je dit certificaat ook op je website toevoegen en dat staat toch wel cool op je cv.😊

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

: "Werner, de slimste Belg van de Benelux"  :D

Goed bezig!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"