2e amp voor 7 kanalen - mogelijk?

Started by fikszo, June 27, 2004, 15:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fikszo

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Ik heb een Denon AVC-A10SE versterker. Deze is 5-kanaals.
Nu wil ik er 7 kanalen mee aansturen. Hiervoor kan apart een Denon POA-T10 gekocht worden.(kost zo'n € 600,-), wat ik nogal prijzig vind.

Nu wil ik dus een andere 2 kanaals amp die ik heb aansluiten op m'n Denon.
De 2 kanaals (Vincent SV231) wil ik op mijn fronts laten spelen, en de Denon wil ik gaan gebruiken voor center,rear en back rear.

Zo wil ik dus muziek gewoon in stereo door m'n Vincent aangestuurd hebben, en bij film mogen beiden aan de bak.

Ik zag in de handleiding dat de Vincent ( Line in) aangesloten moet worden op de Pre Out Front van m'n Denon)
Aldus gedaan, maar nog geen geluid in mn achterspeakers.

Is dit uberhaupt wel mogelijk wat ik nu bedacht heb, zit er iets in de instellingen niet goed?

Alvast bedankt voor de raad

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Scarp

Dat kan alleen als je denon de kanalen kan redirecten. Maar dit kunnen we niet veel. Rotel receivers kunnen dat wel bv. Maar ook al gebruik je de pre-outs, de versterking van je denon zal nog steeds dezelfde 5 kanalen versterken en niet je twee back surrounds.

fikszo

Ik heb het nu zoals boven aangesloten, maar krijg toch echt geluid uit mijn fronts als ik mijn Vincent aanzet, en niet de Denon.
Als ik de Denon aanzet gaan de achter speakers meedoen.

Helaas zit er wel een vertraging in.

De achterspeakers(die aan mn Denon zitten) gaan een fractie van een seconde eerder dan de fronts.
Is dit een kwestie van instellingen??
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Scarp

#3
Tuurlijk zullen de voorkanalen spelen via je vincents, aangezien de front kanalen uit de pre-outs van je frontkanalen komt.

Echter weet ik dus niet wat je nou uit de andere 5 kanalen (die je via je denon versterkt) komt. Kan je in de Denon instellen dat ie die 5 kanalen gebruikt voor de center/surrounds/back surrounds? Als dat niet ingesteld kan worden, dan komt er toch gewoon nu op je surrounds hetzelfde uit als je fronts.

Ik weet alleen van Rotel receivers dat ze de versterkings kanalen kunnen redirecten, oftewel, de 5 versterkings kanalen die ze hebben gebruiken voor surrounds en center. Maar misschien kan dit met die Denon ook.

Spacebass

QuoteIs dit een kwestie van instellingen??
Ik neem aan dat je vrijwel altijd een vertraging kan instellen voor je rears...

Staat er niets in de handleiding over?

fikszo

Quote from: Scarp on June 28, 2004, 17:28:01
Echter weet ik dus niet wat je nou uit de andere 5 kanalen (die je via je denon versterkt) komt. Kan je in de Denon instellen dat ie die 5 kanalen gebruikt voor de center/surrounds/back surrounds?

Ok, nu snap ik wat je bedoelt.
Zal het boekje eens raadplegen of die mogelijkheid er is...

Lijkt me wel, als de opzet van deze Denon reeks is dat er een Denon POA-T10 op aangesloten moet worden om een 7 kanaals effect te creeren.
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Scarp

Meestal is dat dus niet zo. Over het algemeen voeg je aan een 5 kanaals receiver, een stereo amp toe voor de back surrounds. Als ik zo ff snel kijk over die POA-T10, is dat ook bij Denon zo.

fikszo

Heb dit gevonden in een beschrijving:
Dus denk wel dat het moet gaan lukken

Assignable Power Amplifier Configuration
The AVC-A10SE provides 7.1 channel pre-amp outputs, to allow
connection of external power amplifier(s), powered loudspeakers, and amplified
subwoofer. To take full advantage of THX Surround EX, connect a mono or
stereo amplifier to the surround back pre-amp outputs to drive the surround
back loudspeaker(s).
Or, use the AVC-A10SE assignable power amp
configuration to utilize the internal front left/right power amplifiers to drive the
surround back speakers, and then connect an external stereo power
amplifier, such as the Denon POA-T10, to the main left and right speakers.
The AVC-A10SE provides great system configuration flexibility.

Toch?
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Scarp

Ja, dat is het inderdaad. Die 2e optie moet je dus gebruiken. Goh, mooi van Denon :)

fikszo

En bij de POA-T10 staat:

For example, when combined with
Denon's AVC-A10SE THX Surround EX A/V amplifier, the POA-T10 can
be used as the stereo front channels (left and right) amplifier, or the
surround center back channels amplifier.

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

patrick_vdb

Hi Fikszo,

De AVC10SE is idd in staat om de kanalen de redirecten zoals je al hebt gemerkt. In het OS-menu kun je dit verder configureren, dan nog de juiste delays voor de surrounds instellen en klaar.

Vincent en Denon verschillen best wat betreft versterking, ben je niet bang verschillen te gaan krijgen in het geluidsbeeld nu de fronts worden aangedreven door de Vincent?

Mvgr

Patrick

fikszo

Thanks.
Ik ga het weekend op mn gemak even alles uitzoek en afstellen.

Voor muziek gebruik ik alleen mijn fronts, en vind de Vincent beduidend beter klinken dan de Denon.
Wat film betreft hoop ik dat de verschillen minder merkbaar zullen zijn, maard aar ga ik ook komend weekend wel achterkomen(althans, als mn nieuwe speakers dit weekend geleverd worden).
Laat ik hier nog wel even weten.
Maar vind het ook weer zonde om zo'n vincent alleen te gebruiken voor mn twee back surrounds.                                     
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

patrick_vdb

Hi Fikszo,

Of de Vincent nu gebruikt wordt voor de fronts of surrounds maakt naar mijn mening niet zoveel uit wanneer het op verschil in geluidsweergave aankomt. Het geheel dient gelijk te klinken ;)

Maar indien stereo belangrijk voor je is dan heb je iig al een winst te pakken op dit gebied daar je de Vincent-versterking duidelijk prefereert boven de Denon.

Veel luister en tweak-plezier komend weekend

Mvrg

Patrick

Peerless Monster

Jammer dat ik je draadje niet eerder zeg.
Ik heb ook 7.1 gedraaid met een POA-T10 en een AVC-A10SE. Kijkop de foto voor wat ik ooit lang geleden had.
En inderdaad is de luidspreker klemmen assignable. De front pre outs sluit je aan op de Vincent en de Front out luidsprekerklemmen van de Denon sluit je aan op de achterspeakers. In het menu kun je deze configuratie makkelijk veranderen of het 1 of het ander. Simpel is that.

veel plezier met je combo al denk ik dat op een gegeven moment de hoeveelheid ruis je de das gaat omdoen (vooral een Vincent ruist nogal zeggen ze en ik mede dankzij die ruis heb ik hem ingewisseld voor een AVC-A1SR en die ruist totaal niet). Maar een briljante versterker die 10SE! Veel plezier met je combi.

Als je nog dipolen moet hebben.. Ik heb 2 KEF AV2´s en 2 KEF DS65´s...

Grtz
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

zoiets dus.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fikszo

Thanks Peerless.

Ik ga zeker even knutselen.
Heb je die Poa nog?
En wil je die graag kwijt tegen een redelijk prijsje  >:D

Ik vind de ruis bij de vincent dus heel erg meevallen. Vind het geluid veel helderder, opener en ruimtelijker.
Heb tijden lang muziek ook in 5-ch stereo geluisterd, maar ben dara weer vanaf gestapt.
Geef wat dat betreft duidelijk de voorkeur aan ouderwets stereo.

Maar moet daarbij ook toegeven dat ik afgelopen week mijn Mission set ingeruild heb voor een B&W set.  Die B&W's heb ik eerst op de Denon geluisterd en daarna op de Vincent, en kreeg kippenvel op m'n ruggegraad :)

De bipoles heb ik nog wel van Mission, dus de Kef's zijn niet echt nodig..

Heb nu alleen nog de bipoles staan en de b&w 602's, nu als front, maar dalijk als rear.
Wachten is tot de 603's en de LCR600 binnen zijn bij de winkel.....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Peerless Monster

#16
Hahahaha, die is al lang en breed verkocht. Ik heb onderstaande configuratie nog maar. Het is heel erg geslonken. Ik had 2 POA's 1 voor de fronts en 1 voor de rears. Echt een hele verbetering.
Je komt ze sporadisch tegen. Als ik ze tegen kom dan laat ik wel even wat weten...

Succes ermee.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler