Open Sound Meter

Started by kermy, November 29, 2023, 11:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Beste lezers,


Ik kwam recent op een site terecht waar Open Sound Meter werd behandeld. Voor hun website zie de volgende link https://opensoundmeter.com/

Het lijkt heel veel op het veel gebruikte Smaart, en ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hier al ervaringen mee hebben.

En niet geheel onbelangrijk voor de hobby, het is gratis met een vrijwillige bijdrage, een beetje zoals REW.

Het staat voorlopig geïnstalleerd op een oude laptop met Ubuntu, gelijk weer een pluspunt, want beschikbaar voor Windows, Mac en Linux.

Er staan op Youtube ook allerlei instructie video's, en ook op de website is veel uitleg te vinden. Vooral het live showen van zaken zoals fase worden veel genoemd.

Ik zie graag reacties tegemoet van mensen die dit in hun toolkit hebben opgenomen, of na er eens naar gekeken te hebben er een mening over hebben.


Met vriendelijke groet,

Kermy

denoontje

#1
even geïnstalleerd
nog geen mening of workflow

werk denk ik beste met de mic aangekoppeld aan de laptop.

Henkjan_O

zal er eens naar kijken.

Linux is al een dikke plus idd
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

kermy

Iemand al aan geroken?

Ik zelf ben op zoek naar een goede "analoge" meetmicrofoon om een setje met deze software te maken. En natuurlijk gelijk deze microfoon te kunnen gebruiken om in REW een timing referentie te hebben.

Dus ik moet nog even wachten op de Focusrite 2i2 en een microfoon, daar loopt nu een zoektocht naar.


Met vriendelijke groet,

Kermy