Introductiedag "nieuwe Zappiti" app en R-Volution player

Started by home@the movies, November 10, 2023, 19:03:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nieuwe Reference spelers en Zappiti app

Fysieke samenkomst bij ons met gezamenlijk zoom gesprek
2 (66.7%)
Remote zoom conferentie
1 (33.3%)
geen interesse in beide
0 (0%)
Ander voorstel
0 (0%)

Total Members Voted: 3

Voting closed: December 9, 2023, 12:43:48

home@the movies

Hi Iedereen,

Zoals ondertussen algemeen bekend is het 'oude Zapppiti' niet meer.  Het is niet direct de plaats hier om het hele verhaal uit de doeken te doen, maar het is eigenlijk de Amerikaanse tak van het verhaal wat de zaak heeft doen escaleren.

Dit gezegd zijnde is het hele originele Franse team achter Zappiti niet bij de pakken blijven zitten, en hebben ze, zowel voor de eigenaars van de "oude spelers" als voor mensen die nieuw willen instappen een perfecte oplossing uitgewerkt.
Het nieuwe merk R-Volution is de bekende speler in een nieuw jasje, en zelfs met een aantal verbeteringen, zoals een ingebouwde voeding.
De R-Volution Player one is dus in alle opzichten gelijk aan de door iedereen geprezen vorige versies, met de komst van de nieuwe app (mediacenter) blijven ook de klanten met een oude speler niet in de kou staan.
We begrijpen dat er wel wat vragen, en wellicht wat argwaan bestaat over het hele verhaal, vandaar dat we met de distributeur en de Fabrikant een introductiedag organiseren.
De Mensen van R-Evolution zullen hierbij aanwezig zijn om de app en speler voor te stellen en jullie vragen te beantwoorden.

De we moeten nog even de exacte datum prikken, maar het zal vrij zeker op 2 of 3 December zijn.
Zet deze data alvast even in jullie agenda, we komen zo snel mogelijk terug met de juiste van deze twee data.
gr
werner

Teejoo

Mmm, jammer. Dan ben ik in Hamburg. Wordt hij dan ook pas gereleased Werner?

home@the movies

Neen, de spelers zijn nu reeds verkrijgbaar, maar ik vermoed dat er wat mensen zijn die nog een afwachtende houding hebben, en dus eerst even nader kennis willen maken, vandaar het opzet om een kleine introductiedag te houden.
De agenda's van alle betrokken partijen staan echter redelijk goed vol, en dus konden we niet anders dan het ergens op die dag te laten doorgaan.

Teejoo

Ik zou graag het volgende willen weten:
- wanneer komt de 21:9 videowall
- kunnen ze naast de synology docker deze keer ook meteen een docker voor Unraid maken? Dat is namelijk grotendeels gelijk.
- zijn er plannen om de app ook naar het Apple TV platform te porteren?

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Ik heb ons demo toestel vandaag binnen gekregen, ik hoop er eind deze week mee aan de slag te kunnen gaan.

Teejoo

Nog wat aanvullingen:

- wanneer komt de 21:9 videowall
- Kun je ook meerdere films tegelijk editen in de Windows app?
- Hoe is de filmherkenning incl het juiste formaat als je de naam van de TMDB + format aanhoud. Bijv, I Kill Giants (2017) Blu-ray
- kunnen ze naast de synology docker deze keer ook meteen een docker voor Unraid maken? Dat is namelijk grotendeels gelijk.
- zijn er plannen om de app ook naar het Apple TV platform te porteren?

RvD

software

De software is nu beschikbaar ga hem dit weekend proberen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Ik heb me ook al geabonneerd. Ik wacht wel even op de Windows app omdat ik de initiële import via de pc wil gaan doen. Dat is met een grote collectie veel handiger.

papaleo

Quote from: Teejoo on November 23, 2023, 11:48:33Ik heb me ook al geabonneerd. Ik wacht wel even op de Windows app omdat ik de initiële import via de pc wil gaan doen. Dat is met een grote collectie veel handiger.
Hoe en waar..?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on November 23, 2023, 12:04:25Hoe en waar..?
Via de site!

Ik kreeg inmiddels wel een bericht dat de windows app pas eind december komt en er op dit moment geen plannen zijn voor een 21:9 videowall. Dit laatste is wel balen!

Raymen

Hoe gaat dit in zijn werk
Komt er dan een aparte app in de zappiti en zidoo
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote from: Teejoo on November 23, 2023, 15:22:39Via de site!

Ik kreeg inmiddels wel een bericht dat de windows app pas eind december komt en er op dit moment geen plannen zijn voor een 21:9 videowall. Dit laatste is wel balen!

Welke site?

Deze...?
https://www.rvolution.com/

Laat anders even een linkje achter.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

rvideo

Naar beneden scrollen en daar kun je klikken op maandelijks of jaarlijks.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Quote from: RvD on November 23, 2023, 18:05:32rvideo

Naar beneden scrollen en daar kun je klikken op maandelijks of jaarlijks.

Done :thumbs-up:




Quote from: RvD on November 22, 2023, 17:02:58software

De software is nu beschikbaar ga hem dit weekend proberen.

Ik heb de software/apk zip-file (56mb) gister op een usb-stick gezet en via de homepage >> Explorer app >> de apk-file "rvolutionvideo-dolbyvision-v1.1.7.apk" geprobeerd te openen maar de Zappiti doet/kan er niets mee...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Ik heb de usb stick erin geduwd en toen met de pop-up explorer geselecteerd. File geselecteerd en binnen enkele seconden geïnstalleerd. Daarna geopend, ww invullen, server selecteren (die natuurlijk al bekend was omdat de speler al gekoppeld was) en dan return om de scan te starten.

home@the movies

Ik was deze week ev en bij een klant die de nieuwe speler had aangekocht bij ons, aangezien ik onze eigen speler nog niet eens heb kunnen uitpakken, dan maar even 'gespeeld' bij de klant.
De interface is veeeeeeel sneller dan de vorige , en ziet er ook een pak strakker uit.
Fijn is dat de opbouw van de menu structuur eigenlijk kwast hetzelfde gebleven is als voorheen, dus je komt in een bekende lay pout terecht.
Wat een mooie toevoeging is, is dat het nu blijkbaar ook mogelijk is om vaste ondertittels, dus niet alleen gedownloade art files, in hoogte te verschuiven en te bewerken.
Dat is, zeker voor mensen met een cinemascope scherm, een mooie toevoeging, zo moet je n iet steeds subs gaan downloaden met alle gevolgen van sync toestanden of verkeerde files die dit met zich kan meebrengen.
Ik denk dat met deze app weer heel wat mensen hun 'oude " Zappiti met veel plezier zullen blijven gebruiken.

Teejoo

Zou de firmware van de Revolution speler eigenlijk geïnstalleerd kunnen worden op dr Zappiti Neo? Hardwarematig lijkt met me toch dezelfde speler.

home@the movies

welk verschil in firmware zou er volgens jou zijn denk je, volgens mij geen

RvD

De nieuwe speler heeft wel een andere nieuwere chipset. Dus dat ik zou ik niet zomaar proberen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Quote from: RvD on November 23, 2023, 22:47:15De nieuwe speler heeft wel een andere nieuwere chipset. Dus dat ik zou ik niet zomaar proberen.
Dat is helaas niet zo volgens mij. Je bent in de war met de nieuwe Zidoo.

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 23, 2023, 22:41:09welk verschil in firmware zou er volgens jou zijn denk je, volgens mij geen
Ik denk ook geen, maar wellicht ivm toekomstige optimalisaties en het feit dat Zappiti video in het menu vervangen is door de nieuwe app. Kun je dat eens checken Werner?

williams

Quote.   Ik kreeg inmiddels wel een bericht dat de windows app pas eind december komt en er op dit moment geen plannen zijn voor een 21:9 videowall. Dit laatste is wel balen!   


Ik zat eraan te denken om een 2e hands Zappiti op de kop te tikken en dan de nieuwe firmware erop maar nu deze optie er niet is wacht ik nog even .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Mmm, ik had hem gisteren laten lopen voor de  identificatie, maar nu ik de projector weer aanzet nul films.. Terwijl hij gisteren echt bezig was met identificeren nadat hij eerst de files had gevonden. Dat doet hij dus in 2 stappen: eerst files zoeken en daarna identificeren. Ben maar weer opnieuw begonnen.

Teejoo

Inmiddels zijn alle 1662 films geïndexeerd en geïdentificeerd. Het lijkt bijna 100% correct, ik zag er maar enkele waar ik nog naar moet kijken. Nou zijn de namen van mijn folders wel 100% gelijk aan TMDB.

Snelheid is echt niet sneller dan de oude app. Pas als je de eerste keer langs alle films bent gegaan is het super snel omdat dan alles geladen is. Echter, hij houdt het net als de oude app niet vast. Ik snap dat echt niet! Of programmeer het zo dat hij alle posters al laadt tijdens het opstarten.

Verder voor mij vooral wachten op de Windows app om te editen.

Ze moeten echt eens kijken naar infuse. En uitermate teleurstellen dat er nog geen plannen zijn voor een 21:9 skin.