Suggestie voor een eenvoudige streamer

Started by WillyP, October 9, 2023, 21:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Goedenavond,

Mijn Primare Blu ray speler fungeert als een eenvoudige streamer. De muziekbestanden staan in folders op een NAS en het vergt soms even scrollen maar dan speelt de Primare alles keurig netjes af. In principe werkt dit systeem feilloos. De bestanden worden altijd gevonden, geen drop-outs of andere ongerechtigheden. Het enige bezwaar is het ontbreken van gapless. Bij veel operas is dat een serieus bezwaar.

Is er een eenvoudig te bedienen apparaat dat gewoon betrouwbaar werkt en wel gapless ondersteunt? Zonder toeters en bellen, geen ingebouwde DAC. Een USB input (liefst C, maar A mag ook) die een bus powered SSD van voldoende stroom kan voorzien is wel erg fijn. Die heb ik nu ook. Output coaxiaal of AES/EBU omdat ik die kabels al heb. En alles in een enkel kastje.

Graag jullie suggesties. Budget 500 Euro of iets meer, maar beslist ruim onder 1000 Euro. En nee, ik ga niet zelf een streamer bouwen.

Dank,

WillyP

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Xander32 on October 10, 2023, 10:58:31Bluesound Node
+1

De WiiM (Pro) les ik ook goede dingen over, maar zelf geen ervaring mee.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Willi@m

Fan van de Node. 1 en 2 gehad. Onverslaanbaar in z'n klasse. Helemaal met een externe dac.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14


WillyP

Dank voor alle reacties! De Volumio Rivo spreekt me het meest aan aangezien ik al een DAC heb. Bij de Primare klinken de USB ingangen beduidend minder dan de netwerkaansluiting. De fabrikant raadt de USB ingangen alleen aan voor incidenteel gebruik.

WillyP